Kossuth: Nemusíme tu byť
Apríl 30, 2010 | Prečítané 2 965x
Poslanci sa zaoberali aj výzvou Občianskeho klubu Rožňava na zníženie ich počtu z 19 na 13 a volebných obvodov zo 4 na 2.
O tejto zmene, ktorá predpokladá v oboch prípadoch min. počet predpísaný zákonom, môže rozhodnúť mestské zastupiteľstvo a to najneskôr 65 dní pred voľbami. Návrh OK Rožňava, ktorý vznikol 25. februára 2010 a ktorého signatármi sú občianski aktivisti Matúš Bischof – hovorca tejto občianskej iniciatívy (na fotke nižšie), Miro Droždiak, Peter Kmotrík, Rado Kovács a Miro Timár, prerokovala mestská rada, ktorá zastupiteľstvu odporučila:
Reklama
1. Vyžiadať odborné stanovisko k predloženému návrhu OK Rožňava na vytvorenie volebných obvodov v počte 2 a na určenie počtu 13 poslancov
2. Vyhlásiť verejnú diskusiu na internetovej stránke mesta k vytvoreniu volebných obvodov a určení počtu poslancov pre volebné obdobie 2010 – 2014
a po ukončení verejnej diskusie
3. Zvolať zhromaždenie obyvateľov mesta
4. Materiál o určení volebných obvodov a počtu poslancov v nich predložiť na rokovanie orgánov mesta v mesiaci jún 2010
“Od koho si máme vyžiadať to odborné stanovisko?” spýtal sa poslanec Arpád Kavečanky (Smer-SD). “Z ministerstva vnútra,” znela odpoveď prednostu mestského úradu Jána Štefana. “A načo, keď je to stanovené zákonom?” nedal sa poslanec Kavečanky. “Zákon stanovuje rozpätie od 13 do 19 (počet poslancov) a v tomto zmysle je možné žiadať vysvetlenie od autora zákona,” kontroval zástupca primátora František Kardoš (SMK), ktorý v neprítomnosti primátora viedol celé rokovanie zastupiteľstva.
“Chcel som sa tiež spýtať na to, od koho to odborné stanovisko očakávate, ale predbehol ma kolega Kavečanky,” povedal nezávislý poslanec Dušan Pavlík a pokračoval: “Myslím si, že motív návrhu je v podstate v tom, aby to bolo troška progresívnejšie a možno by sa zastupiteľstvo v menšom počte, ako je teraz, toľko nezdržiavalo, ale stále si hovorím, že si treba uvedomiť, že nie je to o počte, ale je to o kvalite.”
Priamo na zastupiteľstve bol počas prerokovania tejto výzvy prítomný spomedzi aktivistov len hovorca OK Rožňava Matúš Bischof. Na toho sa obrátili s otázkami poslanci, najprv nezávislý poslanec Ladislav Kossuth (Neka), ktorý zjavne nepochopil zmysel návrhu: “Chcem využiť priestor vzhľadom na to, že tu máme predkladateľov, aby mi dali odpoveď, ako uvažujú s tými dvomi volebnými obvodmi a či si myslia, že z Nadabulej budú občania chodiť voliť sem do mesta.”
A ďalej rozhorčene pokračoval: “Pokiaľ ja som prešiel tam (v Nadabulej) s 231 hlasmi (toľko získal vo voľbách ako poslanec), ja tam predsa nemôžem získať viac. A tie komentáre tam (zrejme mal na mysli diskusiu čitateľov pod našimi redakčnými článkami) nech si nechajú pre seba! Ja do krčmy v Nadabulej som nechodil, len veľmi málo. Mňa tam nevideli a také tie slová, že krčmové rozhodnutia, to nech si nechajú pre seba. Keď oni takto postupujú, ja nemôžem za to.” V závere svojho vystúpenia poslanec Kossuth uviedol: “Nadabula má svoj vlastný volebný obvod. My sme tu boli prilepení nechtiac a nemusíme tu byť.”
“Prosím pána poslanca Kossutha, aby mi zopakoval otázku, pretože som jej na prvýkrát akosi neporozumel,” reagoval Matúš Bischof (na snímke). “Hovoril som veľmi zrozumiteľne a myslím, že aj dosť nahlas a keď bude treba zvýšiť hlas, tak aj zvýšim,” bola reakcia poslanca Kossutha. “Neviem si predstaviť tieto dva volebné obvody – kde budú a ako to uvažujete,” doplnil. “Ďakujem pekne,” odpovedal pokojne Matúš Bischof. “Myslím, že ide o maličké nedorozumenie. Náš návrh nepracuje s počtom volebných okrskov, ale s počtom volebných obvodov, takže okrsky ostanú zachované tak, ako sú v súčasnosti, tzn. občania budú voliť presne tam, kde volili aj doteraz. Žiaden Nadabulčan nebude musieť merať pešiu alebo akúkoľvek inú cestu do centra mesta, aby mohol voliť. Náš návrh je jednoduchý, ráta iba s min. počtom poslancov aj volebných obvodov (nie okrskov), takže žiadna veľká revolúcia by sa jeho prijatím nestala.”
“Ako ste došli na úsporu 1,2 mil. slov. korún,” spýtal sa zástupcu aktivistov poslanec Arpád Kavečanky (Smer-SD). “Výpočtami z aktuálnych a zverejnených údajov, ” odpovedal Matúš Bischof. ”Pre mňa je takáto odpoveď nič, ja chcem vedieť konkrétne, na základe čoho ste došli k tejto sume, “ nástojil poslanec Kavečanky. “Už naše predchádzajúce výpočty nám zrevidoval pán poslanec Bolaček (šéf fin. komisie), za čo mu veľmi pekne ďakujeme a tieto údaje sú zverejnené na internete,” odpovedal Matúš Bischof.
“V diskusii okolo toho vyvstalo, že to vôbec nebola vaša informácia, ale skôr prevzatá od dopisovateľa internetového portálu (Inforoznava.sk), ktorý vychádzal z príjmov (poslancov) v meste Poprad a v meste Vráble, ale nie v meste Rožňava,” vysvetlil nezávislý poslanec Ondrej Bolaček.
“Mestská rada sa s vážnosťou zaoberala týmto návrhom a myslím si, že jej odporúčania boli dobre zvážené. Ja sám mám na to úplne iný názor, ako predkladatelia. Práca poslanca na sídlisku Juh je úplne iná ako práca poslanca v Nadabulej alebo na Rožňavskej Bani. Už dávnejšie sme uvažovali o tom, pretože tam je na každodennom poriadku oveľa viac problémov, ako v iných častiach mesta, by bolo treba posilniť prácu poslancov. Vytvoriť tam dvojmandátový volebný obvod, alebo urobiť tam samostatné volebné obvody. Nabaula má samostatný kataster, takže je to aj ťažké miešať s niečim iným. Samozrejme, mestské zastupiteľstvo prijme k tomu uznesenie tak, aby to bolo v súlade so zákonom,” ukončil rozpravu František Kardoš (SMK), ktorý viedol rokovanie zastupiteľstva.
Poslanci hlasovaním schválili odporúčanie mestskej rady tak, ako je uvedené vyššie, “za” hlasovali všetci 14-ti prítomní poslanci.
Podpredseda OKS Tibor Takáč, ktorý sa k téme vyjadril práve na našom portáli a ktorého mal na mysli poslanec Bolaček, nám k veci zaslal nasledovné stanovisko:
“Hovorca (OK Rožňava) odpovedal veľmi dobre na otázky poslancov. To, že nevedel presne, ako sme došli k ušetrenej sume cca 40 tisic eur, nie je nič strašné. Z utajovaných čísiel sa dá ťažko niečo presne vypočítať. Dôležité je, že túto sumu nikto z poslancov nevedel relevantne spochybniť. A samozrejme, že ten výpočet bol obtiažny, pretože zo žiadnych materiálov mestského zastupiteľstva, no najmä z “transparentne” zverejneného rozpočtu mesta, sa nedá vyčítať, koľko financií ide na odmeny, či na celkovú činnosť poslancov. Museli sme vychádzať len z predpokladaných odmien, ktoré sme odvodili z odmien poslancov v iných, podobných mestách, ktoré nemajú problém s uverejnením týchto údajov na internete. Musím poznamenať, že naša vypočítaná suma úspor 40 tis eur je podľa teraz zverejnených odmien poslancov skoro na chlp presná, čo sa týka čistých odmien. No keď započítame ešte cenu notebookov, pracovných ciest a iných nákladov, úspora by bola ešte vyššia.
Uvediem tu výpočet už zo skutočných a konečne zverejnených údajov: Za jeden štvrťrok (1.Q 2010) boli odmeny pre poslancov 8.000 eur, čo je za 16 štvrťrokov (t. j. jedno volebné obdobie) 128 tisíc eur na 19 poslancov. Na 13 poslancov by potom náklady boli iba 87,5 tisíc eur a rozdiel (úspora) vychádza presne na 40,5 tisíc eur, čo by bola úspora iba na priamych odmenách. Tu je zdroj, z ktorého som čerpal tých 8 tisíc eur: Zverejnili odmeny poslancom“
Súvisiace články: Občianski aktivisti založili OK Rožňava
Foto & Video: Inforoznava.sk
Dokument: Výzva poslancom MsZ v Rožňave
Súvisiace články:
Nemyslí si, že je dôvod ponáhľať sa
200 tisícový Terst má len 13 poslancov
Dubovský odporúča 17 poslancov
Reklama
PRAVIDLÁ DISKUSIE
Diskutujúci nesie za svoj diskusný príspevok zodpovednosť podľa právneho poriadku Slovenskej republiky. Redakcia nezodpovedá za obsah diskusných príspevkov. Komentáre alebo ich časti nebudú zverejnené najmä v prípade, ak nie sú zamerané k téme článku, obsahujú vulgarizmy, rasistické výrazy alebo sú osobným útokom na autorov redakčných príspevkov a iných diskutujúcich a tiež v prípade, ak budú odkazovať na iné stránky. Oneskorenie zverejnenia komentára môže nastať, ak nie je k dispozícii ani jeden z editorov portálu, ale tiež z technických príčin. Pre komunikáciu s redakciou píšte na redakčný email redakcia@inforoznava.sk, alebo použite odkazy pre redakciu.Reklama
Chcete niečo k téme článku napísať?
Komentárov: 49 k príspevku “Kossuth: Nemusíme tu byť”








Lajos Kossuth sa neskutočne bojí o svoj flek, ak by nebol poslancom, stratil by aj teplé miestečko v Technických službách, kde ako majster posedáva celý deň po kaviarňach. Ak by sa zrušil jeho volebný obvod, podľa mňa by inicioval odtrhnutie Nadabulej od Rožňavy a vznikla by nová obec a on by bol určite starosta.
[Reagovať]
silva.k IP 193.221.52.5 odpovedá:
Apríl 30th, 2010 o 11:52
A samozrejme by prišiel aj o možnosť zabezpečiť pekný byt pre svoju dcéru (plánovaný bytový dom v Nadabulej pri ihrisku), možno aj o lukratívne polovanie v Mestských lesoch a ten BMW teréňák
[Reagovať]
Tak toto zastupiteľstvo bol dobrý kabaret. A na margo p. Bischopa , vôbec nebol presvedčivý , nebol vôbec pripravený, nepresvedčil ani mňa .
[Reagovať]
Katarína P. IP 217.12.49.10 odpovedá:
Apríl 30th, 2010 o 15:46
Nehnevajte sa Klára, ale ak niekto vo svojom voľnom čase študuje zverejnené materiály a prepočítava možné úspory, ak chodí na zasadnutia MZ a ak sa stará o naše (aj Vaše) práva a záujmy a ak robí v podstate to, čo by mali robiť ľudia, čo sú za to jednak platení a jednak sľubovali, že to budú robiť, a preto sa tlačili tam kde sú teraz, tak ja Vás nechápem a absolútne nechápem slovné spojenie “nepresvedčil ani mňa”. Aktivisti z OK urobili všetko, aby svoj návrh podporili rozumnými a relevantnými argumentami. A tie bezduché otázky a námietky voči tomuto návrhu sa len budú množiť, myslím, že väčšina z terajších poslancov dúfa, že sa dostane späť tam, kde sú teraz. Presvedčiť by Vás potreboval/li vtedy, ak by sa podávala petícia a ak by návrh neprešiel bez podpory a podpisov obyvateľov mesta. A ak niekto v dialógu odpovedá pokojne a k veci, tak to neznamená, že je nepripravený.
[Reagovať]
Klára IP 85.248.5.199 odpovedá:
Apríl 30th, 2010 o 19:19
Dobre som počúvala a na otázku poslanca mal odpovedat presne kolko berú a nie sa vyjadrit je to na internete .Myslím, že o moje záujmy sa pan Bischop nestará pretože ja mám iné priority ako znížiť stav poslancov sú tu iné a vážnejšie problémy ako tieto.A že to robí vo voľnom čase? Tak to robí preto, že sa chce dostať do politiky.Toť môj názor.
[Reagovať]
Michal Valaštek IP 178.40.4.253 odpovedá:
Apríl 30th, 2010 o 19:48
V prvom rade pán Bischof nie Bischop… .”Preto, že sa chce dostať do politiky” a to je nejaký zločin? To že pán viceprimátor Kardoš nám na Fóre Občanov nevedel povedať prečo hlasoval proti svojmu odvolaniu vás zjavne netrápi lebo “on je už v politike”. Najväčší problém tohoto zastupiteľstva je v tom že sú v ňom ľudia schopný jednať o futbale aj dve hodiny, sťažovať sa aká je zlá situácia, nostalgicky spomínať na detstvo na futb. ihrisku, ale ak majú odvolať zástupcu primátora, čo by bola reálna finančná úspora, tak opäť neúspešne… Mimochodom aké sú vážnejšie problémy?
[Reagovať]
Klára IP 85.248.5.199 odpovedá:
Apríl 30th, 2010 o 20:09
Najvážnejšie problémy v Rožňave vidím v krachujúcom zdravotníctve a v zlom stave budov školských zariadení.Ďalej neschopnosť zvýšiť kvalitu cestovného ruchu.Podľa mna nie je problém v počte poslancov v MZ ale ich kvalita, ako uvádzate hodiny sa jednajú o nepodstatných veciach.Keď sa niekto chce dostat do politiky nie je zločin, ja som len odpovedala na príspevok Kataríne, že to robí vo voľnom čase.No a ešte vidím aj veľký nedostatok v riadení mestského úradu a veľký počet pracovníkov mestského úradu, ktorí len drú stoličky .Aj tam by bolo možno ušetriť veľa fin.prostriedkov a ešte všeličo iné ma trápi.
[Reagovať]
Bea IP 78.99.115.133 odpovedá:
Máj 2nd, 2010 o 12:31
Milý pán Valaštek!
Chcela by som vidieť Vás,či by ste vy za svoje odvolanie hlasoval.Buďme úprimní a férovíAni ja,ani nik z nás by za svoje odvolanie nehlasoval.
[Reagovať]
Michal Valaštek IP 178.40.204.177 odpovedá:
Máj 2nd, 2010 o 15:02
Bea, kedysi keď sa na MZ rozhodovalo o tom či predajú poslancovi Pavlíkovi pozemok, čo urobil pán Pavlík? Vytiahol hlasovaciu kartu a odišiel z rokovacej miestnosti. Toto je postup ktorý vyžaduje charakter a nedochádza tam ku konfliktu záujmov. Pretože to čo spravil zástupca primátora pán Kardoš rozhodne nebolo v záujme všetkých občanov.
[Reagovať]
Ivan Kuhn IP 213.151.218.134 odpovedá:
Apríl 30th, 2010 o 19:59
Milá Klára, ak chcete vyriešiť nejaké problémy mesta, tak na to väčšinou potrebujete nejaké peniaze (napríklad na opravu zatekajúcich striech na ZŠ). A keď ste sledovali včerajšie zasadnutie mestského zastupiteľstva, tak tých peňazí akosi nie je dosť. A jeden zo spôsobov ako tie peniaze získať, je ŠETRIŤ. A znížiť počet poslancov, je spôsob, ako nejaké peniaze ušetriť a to bez toho, aby to malo akýkoľvek negatívny dopad na chod mesta. Lebo keď ste sledovali včerajšie zasadnutie mestského zastupiteľstva, tak ste možno zaregistrovali, že či bolo v sále 16 alebo 13 poslancov (lebo 19 ich tam nebolo a nebol tam dokonca ani primátor), tak to kvalitu správy vecí verejných žiadnym spôsobom neovplyvnilo.
PS: Mimochodom, “dostať sa do politiky” teda do mestského zastupiteľstva, je v podstate jediný spôsob ako by pán Bischof (alebo ktorýkoľvek iný občan) mohol riešiť vaše aj moje problémy súvisiace s chodom mesta. Lebo pán Bischof ako “radový občan” môže riešiť vaše problémy asi rovnako, ako si ich môžete riešiť aj vy.
[Reagovať]
Klára IP 85.248.5.199 odpovedá:
Apríl 30th, 2010 o 21:07
Ano treba šetriť ale nie vtedy keď nám tečie do topánok.Malo sa začať hneď na začiatku riešiť veci verejné a neboli by sme takto dopadli.Škoda plakať nad rozliatym mliekom.Prajem p. Bischofovi aby sa dostal do mestského zastupiteľstva a aby riešil veci verejné a nie len sa zamerať na jeden bod.Môj názor je tiež ten, že niekedy menej znamená viac.
[Reagovať]
Katarína P. IP 217.12.49.10 odpovedá:
Apríl 30th, 2010 o 21:46
Nepísala som, že to je jediný problém mesta a myslím, že to nikdy netvrdil ani p. Bischof, ani ostatní občianski aktivisti, ani zástupcovia obč. iniciatívy. Ale aspoň robia niečo konkrétne a stojím si za tým, že to robia aj pre nás ostatných! Pre tých všetkých, čo tu diskutujú – a aj nie, pre tých čo trávia voľný čas ináč, alebo pre tých, čo tvrdia, že by niečo zmenili, ale nemajú čas alebo chuť alebo, že sa to nedá. Ja som im za to vďačná a aj ich za to obdivujem. A ak sa zníži počet poslancov, kvalite rozhodnutí to iste neublíži, skôr naopak, potom od rozhodnutí tých poslancov a vedenia mesta sa budú odvíjať ďalšie veci, napr. riešenie vážnejších problémov!
Nie je na tom nič zlé, že “sa chce dostať do politiky”, bolo by treba viac takých ako je on…. Zlé je to vtedy, ak má človek iné pohnútky, prečo sa tam dostať…
[Reagovať]
P:S.Nadabula sa môže odčleniť .Rožňava by tým nič nestratila.
[Reagovať]
Ivan Kuhn IP 195.168.248.210 odpovedá:
Máj 1st, 2010 o 7:52
Milá Klára budem reagovať tu lebo na Vaše pripomienky uverejnené vyššie sa už nedá.
“Najvážnejšie problémy v Rožňave vidím v krachujúcom zdravotníctve a v zlom stave budov školských zariadení.”
No pokiaľ máte na mysli NsP sv. Barbory, tak pokiaľ viem, tak tá je v pôsobnosti Košického samosprávneho kraja a Mestské zastupiteľtvo nemá na riešenie jej problémov žiadne kompetencie.
V prípade školstva s vami súhlasím. Ale práve peniaze ušetrené na platoch 6 poslancov a viceprimátora by sa mohli použiť napríklad na dofinancovanie opráv (ale aj pravidelnej údržby) školských zariadení. To Vás nenapadlo?
[Reagovať]
Ivan Kuhn IP 195.168.248.210 odpovedá:
Máj 1st, 2010 o 7:53
“Ďalej neschopnosť zvýšiť kvalitu cestovného ruchu.”
Myslím, že toto je skôr úloha pre súkromných podnikateľov ako pre mestské zastupiteľstvo.
[Reagovať]
Ivan Kuhn IP 195.168.248.210 odpovedá:
Máj 1st, 2010 o 8:00
“Podľa mna nie je problém v počte poslancov v MZ ale ich kvalita, ako uvádzate hodiny sa jednajú o nepodstatných veciach.”
Súhlasím. Ale myslím si, že ak by boli v Mestskom zastupiteľstve iba kvalitní poslanci, tak stačia na tú robotu trinásti, nemusí ich byť devätnásť. A opakujem, ušetríme finančné prostriedky, ktoré sa môžu použiť napríklad na skvalitnenie školstva alebo čistoty mesta.
*
“No a ešte vidím aj veľký nedostatok v riadení mestského úradu a veľký počet pracovníkov mestského úradu, ktorí len drú stoličky .Aj tam by bolo možno ušetriť veľa fin.prostriedkov a ešte všeličo iné ma trápi.”
Súhlasím, ale tu už je to trochu zložitejšie, lebo by bolo potrebné najprv uskutočniť personálny audit, aby sa zistilo, ktorí zamestnanci sú maximálne vyťažení a ktorí si na MsÚ iba “váľajú šunky”. Ale to môžu robiť iba poslanci a primátor, ktorí na to majú kompetencie, nie občianski aktivisti. Navrhnúť zníženie poslancov z 19 na 13 môžu aj občania, lebo je to v medziach zákona.
[Reagovať]
Ivan Kuhn IP 195.168.248.210 odpovedá:
Máj 1st, 2010 o 8:09
“Ano treba šetriť ale nie vtedy keď nám tečie do topánok.”
Omyl. Práve vtedy keď nám tečie do topánok treba šetriť najviac.
*
“Malo sa začať hneď na začiatku riešiť veci verejné a neboli by sme takto dopadli.”
Súhlasím. Ale s tým sa obráťte na súčasných poslancov, ktorí v čase, keď sa už vedelo o existencii finančnej krízy a všetci ekonómovia upozorňovali na jej dopady, tak v RV sa šafárilo ako keby sa nechumelilo….
*
“Škoda plakať nad rozliatym mliekom.”
Tu nikto neplače nad rozliatym mliekom. Tu sa pár ľudí snaží navrhovať riešenia. Na rozdiel od mlčiacej väčšiny, ktorá sa drží svojich poslaneckých stoličiek (a svojich poslaneckých odmien) ale na zastupiteľstve nebola schopná predložiť jediný návrh na šetrenie.
*
“Prajem p. Bischofovi aby sa dostal do mestského zastupiteľstva a aby riešil veci verejné a nie len sa zamerať na jeden bod.Môj názor je tiež ten, že niekedy menej znamená viac.”
Pani Klára, ale tu si v dvoch po sebe idúcich vetách odporujete. Na druhej strane chcete aby riešil veci verejné (teda všetky) a nie iba jeden bod a vzápätí hovoríte, že niekedy menej (teda ten jeden bod) znamená viac (ako chcieť riešiť naraz všetko a nevyriešiť nič…)
[Reagovať]
Attila Zoller IP 84.224.103.120 odpovedá:
Máj 1st, 2010 o 12:42
p. Kuhn…je mozne, ze to “menej znamena viac” myslela p. klara na pocet poslancov…
akurat to cele napisala formou akehosi brainstormingu
[Reagovať]
Takto obhajovať svojho zamestnávatela ako páni poslanci Kosúth a Dávid to je sila. Obaja poslanci sú zamestnancami TS. Na Mestskom zastupitelstve obhajujú svojho zamestnávatela a nie MESTO, nie a nie pochopiť, že Mestský majetok má spravovať TS. Velmi jednoducho uzavreli kapitolu o futbalovom ihrisku,a k ním sa pridal aj poslanec Kemény, ktorý dal návrch, aby tam šla hygiena, nato zareagoval Predsedajúcí, že on to vybaví basta figel!!!!!!!
Je smutné,že dvaja poslanci tam hrávali futbal, teraz jednoducho chcú zatvoriť.
Je aj to pravda, že tam vznikne jedna velká volná plocha, ktorá sa dá tiež z penažiť a všetko je len kamufláž?
Záverom keď som si obhájil svojho zamestnávatela tak sa ide na pivčo alebo zasadnutie už bolo pre niektorých ukončené? Zostali tam 13tí poslanci a tu sme pri merite veci, že aj 13 poslancov stači.To chce aj OK nič viac nič menej.
[Reagovať]
Ivan Kuhn IP 213.151.218.138 odpovedá:
Apríl 30th, 2010 o 18:57
To je ináč dobrý postreh bugika. Či tam sedeli na začiatku šestnásti alebo neskôr trinásti, tak to nič na obsahu ani forme nezmenilo. V podstate nám poslanci dali nechtiac zapravdu….
[Reagovať]
Tibor Takac IP 91.127.255.64 odpovedá:
Máj 2nd, 2010 o 20:56
19 poslancov by tam malo ostat iba vtedy, keby sa naslo aspon par zmysluplnych argumentov, ze 19 je lepsie ako 13. Nie opacne, aby sme hladali argumenty, ze preco 13 poslancov, ved to je postavene na hlavu.
[Reagovať]
peter katrenics IP 94.194.20.157 odpovedá:
Máj 2nd, 2010 o 23:04
ono to je horsie ako na hlavu postavene. pozeral som ten prenos 4 hodiny a aktivne tam vystupovali 3 poslanci a 3 z vedenia mesta. krasne bolo ukazane ze az kolkym poslancom lezi osud mesta na srdci.
[Reagovať]
Vyjadrenia poslanca Kossutha ani netreba komentovať. Toto má byť reprezentant mesta? Myslím, že aj obyvatelia Nadabuly sa musia hanbiť. Však ten nevie ani rozdiel medzi volebným obvodom a volebným okrskom. A to je poslanec! Mal by chodiť po kanáloch. Ale v jednom mal pravdu, on by tu nemusel byť a s ním aj väčšina ostatných. Dúfam, že po nasledujúcich voľbách ani nebudú. Za takúto reprezentáciu by sa hanbili aj v Kocúrkove.
[Reagovať]
Bea IP 78.99.115.133 odpovedá:
Máj 2nd, 2010 o 12:34
pani Táňa!
Myslím si ,že Nadabulčania sa nemusia za poslanca Kosuttha hanbiť.Nemá ľahkú pozíciu,pretože je sám proti 18 poslancom a podľa mňa pre Nadabulu urobil dosť a snaží sa,ale nie je to ľahké.
[Reagovať]
Karol IP 78.141.102.191 odpovedá:
Máj 3rd, 2010 o 12:09
Nadabulčania sa hanbia za pána Kossutha. Žiaľ to musíme konštatovať.
Za tie štyri roky poslancovanie nič neurobil. Postavil len pár metrov
chodníka aj to s firmou svojho syna a zamestnal tam občanov tmavej
pleti na čierno, ktorí ho samozrejme volia. Teraz bojuje za postavenie
bytovky, ale nechce byt pre dcéru, tej už kúpil byt na Juhu, ale chce
byt pre syna. Nemá problém s tým, že Nadabula pláve na vode, že na
fotbalovom ihrisku sa nedá hrať, pretože je zaliata vodou, to tu už dávno
nebolo!!! Niežeby zvolal občanov a navrhol riešenia ako odviesť vodu.
Jeho to nezaujíma, ved býva vyššie ako ostatní občania. Jeho to nezaujíma,
že jeho susedia vyčerpávajú žumpy do dediny, nadabulčanom to tečie do záhrad a do pivníc. Je to hanba, že máme takého poslanca, aj keby sa na-
šiel iný kandidát, nebude sa špiniť s Kossuthom.
Súhlasíme, aby boli prerozdelené volebné obvody, lebo pokiaľ bude
Kossuth žiť, dobtedy bude poslancom volebného obvodu
Nadabula a Rožňava baňa. On zlikviduje kažného iného kandidáta.
Ved mu ide hlavne o zamestnanie a o biznis.
[Reagovať]
Attila Zoller IP 84.224.8.109 odpovedá:
Máj 3rd, 2010 o 15:10
Nadabulcania sa hanbia za p. Kossutha a zvysok RV za zvysnych poslancov
(cest 2-3-4 vynimkam)
[Reagovať]
Tibor Takac IP 178.41.87.59 odpovedá:
Máj 3rd, 2010 o 18:28
2+3+4 = 9
deviatim z 19 poslancov patri cest, to nie je az take zle, ze?
este si k nim dovolime styroch a budeme mat 13 dobrych poslancov
[Reagovať]
Ivan Kuhn IP 195.98.4.203 odpovedá:
Máj 3rd, 2010 o 19:38
Tibor, Tibor, čo si mal z matiky? Veď Attila nesčítaval ale odčítal. 2-3-4=-5
*
Tak ja som na poslednom zasadnutí mestského zastupiteľstva zaregistroval 3 (slovom troch) poslancov, ktorí sa aktívne snažili riešiť problémy mesta (nie problémy basketbalistiek a futbalistov).
[Reagovať]
Tibor Takac IP 178.41.87.59 odpovedá:
Máj 3rd, 2010 o 20:48
Nooo,
podla mna, ako ja Attilu poznam, tak sa najprv bez rozmyslania zahanbil za vsetkych zostavajucich poslancov, no potom sa mu to zdalo trochu pritiahnute za vlasy a pomaly sa mu vybavovali cteni poslanci, jeden za druhym.
Najprv sa mu v pamati vynorili dvaja, potom virtualnym pohladom presiel na dalsich troch a nakoniec skoncil pri dalsich styroch. Spolu je to 9, pretoze tie “minusky” niesu “minusky”, ale pomlcky. Uz chapes?
[Reagovať]
Tímea Bagačková Zollerová IP 85.248.5.199 odpovedá:
Máj 3rd, 2010 o 21:17
[Reagovať]
Tibor Takac IP 178.41.87.59 odpovedá:
Máj 3rd, 2010 o 22:29
Zase ste nas prekukli Timea, moje nervy! Chcel som navodit pozitivne (pozitivnejsie) pocity aspon u citatelov IR a takto ste mi to prekazili
[Reagovať]
Matúš Bischof IP 95.102.18.41 odpovedá:
Máj 3rd, 2010 o 20:50
Karol, sami by sme to nenapísali lepšie. Podľa nášho návrhu (13+2) by (aj) Nadabulu zastupovalo viac poslancov ako teraz.
V sezóne sa zvyknem voziť na bicykli po celom meste a nezdá sa mi, že by v tejto časti mesta nastali výrazné zmeny, zvlášť aj preto, že má “vlastného” poslanca.
[Reagovať]
Belo Hefler IP 91.127.150.111 odpovedá:
Máj 3rd, 2010 o 21:04
… sa niečo zmenilo? Lebo tuto čítam len o 13tich
http://www.inforoznava.sk/hlavna-sprava/vyzvali-poslancov-rokovat-o-navrhu
[Reagovať]
Belo Hefler IP 91.127.150.111 odpovedá:
Máj 3rd, 2010 o 21:09
…aha, Ty asi myslíš 13 poslaneckých kúskov v 2 volebných obvodoch a teda aj Nadabulu by tak zastupovalo 6, resp. 7 poslancov
[Reagovať]
peter katrenics IP 94.194.20.157 odpovedá:
Máj 3rd, 2010 o 21:16
uz len aby bolo koho volit. ono, 13 spravnych no neviem neviem. budeme musiet chodit od domu k domu a hladat a pytat sa a pytat sa
[Reagovať]
Tibor Takac IP 178.41.87.59 odpovedá:
Máj 3rd, 2010 o 22:20
Ono za 13 poslancov hovori aj “sedliacka” logika, pretoze aj 13 neschopnych poslancov je pre obcanov Roznavy lacnejsie riesenie, ako 19 neschopnych.
[Reagovať]
dufam , že terajší poslanci v MZ konečne skončia , poďme voliť v decembri a pošlime ich do …………………………
[Reagovať]
Tímea Bagačková Zollerová IP 85.248.5.199 odpovedá:
Apríl 30th, 2010 o 23:21
Nebude v decembri neskoro? Kedy budu presne volby do zastupitelstiev?
[Reagovať]
Tibor Takac IP 95.103.139.172 odpovedá:
Máj 1st, 2010 o 0:41
Volby v roku 2006 boli 2. decembra,
nasledovne by mali byt o styri roky neskor, v poslednych 14 dnoch tohto volebneho obdobia. Presny termin volieb vyhlasuje predseda NR SR najneskor 90 pred ich konanim.
Takze maximalne do konca augusta 2010 by sme mali poznat presny termin volieb.
[Reagovať]
ospravedlňujem sa každému, komu som nebodaj chýbal v kútiku rokovacej sály mestského zastupiteľstva. študijné povinnosti mi nedovolili vypiť si tam sľúbenú kofolu
[Reagovať]
Ivan Kuhn IP 195.168.248.210 odpovedá:
Máj 1st, 2010 o 8:12
Pozde. Nikdy ti to neodpustíme
PS: Aspoň som mal kde sedieť
[Reagovať]
peter katrenics IP 94.194.20.157 odpovedá:
Máj 1st, 2010 o 12:08
skoda tvojej absencie. ale aspon ti nikto nepokazil naladu.
[Reagovať]
Pani Klára.
Treba si urobyť rebríček hodnôt fungujucého mesta. Spomínali ste zdravotníctvo, školstvo, ja pridávam, kultúra, šport.Zdravotníctvo patrí pod samosprávny kraj, tam mesto vplyv nemá, len keď cez poslancov ktorých tam máme. Školstvo, máme učitelov, máme budovy–a tu by som sa zastavil,na MZ- včera odznelo z úst poslankyne, že prečo sú v havarijnom stave.Položím otázku kolko rokov tam pracuje pani poslankyna? a navyše na odbore výstavby , prečo tie prepusti (kanály) sa nečistili?školské budovy spravuje mesto , kto je zato zodpovedný, hádam len nie občania? Pokračujem s kulturou, máme divadlo Actores, ktoré nám robí dobré meno aj v zahraničí. Šport -máme vynikajuce basketbalové družstvo, stolný tenis, a aj futbal ako tak funguje. O turizme som sa zmienil pred pár dnami. Všetko ale funguje, len vtedy keď sú peniaze. Kedže peniaze nie sú treba začať šetriť a to hneď na mestskom úrade, a kto to má robiť keď nie prímátor a poslanci.Kedže iniciavity sa občania nedočkali, schopili sa toho aktivisti, mladí a možno aj neskúsení,a podla mojho názoru práve preto, že nie sú skúsení treba ím podať pomocnú ruku. Prajem vám príjemný večer.
[Reagovať]
Chcela by som sa Vas spytat, Vy sa kde stretavate sa svojimi poslancami? Ja byvam na Juhu a zatial som oficialne a neoficialne sa nieze nerozpravala, ale ich ani nevidno. Kde su? Alebo ja nechodim na tie spravne miesta? Ako maju poslanci prehlad, co treba a co nie. Kazdi sa hrabe sam pre seba- co vzdy v priamom prenose prezentuju. Slava im!!!
[Reagovať]
mam problem, a neviem si s nim poradit. totiz, mam 19 svin, ale maly valov.
[Reagovať]
Attila Zoller IP 84.224.132.227 odpovedá:
Máj 4th, 2010 o 7:37
lahka pomoc…6 svin zabijes a budes mat akuratny valov pre 13 krochkacov
[Reagovať]
vlado IP 85.248.5.199 odpovedá:
Máj 4th, 2010 o 8:09
Treba ich odniesť pánovi Kravecovi nad Bilu, on bude vedieť čo s nimi
[Reagovať]
Pane Bože, keď som to čítal veď vy ste taký , ako aj tí poslanci.
Nečudujem sa že do Rožňavy nepríde žiadem investor, tak akurát ponúknu triediť smrdlavé plastikové flaše.
[Reagovať]
tichto trebalo davno poslat prec! kosut, david, laco a podobny nech uz tam nezavadzaju!hanba ich “robote”… radsej tito mlady nech tam sedia.
[Reagovať]