Nový organizačný poriadok?

Organizačný poriadok obecného úradu je jedným zo základov, ktorými sa chod obecného úradu, starosta, jeho zamestnanci riadia.
Na základe marcovej novelizácie zákona o obecnom zriadení mal byť organizačný poriadok na obecnom úrade (nielen tom krásnohorskom) upravený, konkrétne starostom obce.
Jednou zo zmien, ktoré sa dotkli kompetencií starostu  sú  práve  pracovný poriadok,
organizačný poriadok obecného úradu a poriadok odmeňovania zamestnancov obce. Vydáva ich starosta obce a o ich vydaní a zmenách informuje obecné zastupiteľstvo.
Práve prijatím zákona č. 102/2010 Z.z., ktorým sa mení a dopĺňa zákon  č. 369/1990
Z.z.  o obecnom zriadení, boli vykonané niektoré dlho očakávané zmeny a v rámci nich bolo potrebné zmeniť niektoré nosné písomnosti v obciach, napr. aj organizačné poriadky na úradoch.
Prečo to práve teraz spomíname? 10. decembra sme zaslali na Obecný úrad Krásnohorské Podhradie cca 20 otázok týkajúcich sa praktických a zákonných náležitostí úradu práve v čase zmeny vedenia. Jedna z otázok sa konkrétne týkala zmeny organizačného poriadku v rámci zákona.
Až do dnešného dňa sa nič nedialo, ani zmienka napríklad  o tom, že odpovede si vyžadujú dlhšiu dobu na spracovanie. Zaujímavé je iba to,  že v deň, keď na oficiálnu webovú stránku pribudla pozvánka na ustanovujúcu schôdzu obecného zastupiteľstva, pribudol aj organizačný poriadok.
Nie však ako „najnovšie pridaná vec „, ako je to zvykom u programátora obecnej stránky, ale nenápadne medzi „ostatnými platnými predpismi “  obce. A tak si obyvatelia, navštíviac oficiálnu obecnú stránku,  môžu počnúc dnešným dňom prečítať základnú organizačnú právnu normu obecného úradu, ktorá je záväzná  pre všetkých zamestnancov  pracujúcich na obecnom úrade, a ktorá upravuje najmä jeho členenie, pôsobnosť a vnútornú právomoc jednotlivých útvarov, zásady riadenia, zásady  organizačnej štruktúry úradu a tiež ich vzájomné vzťahy, ktoré boli ustanovené  6.marca  2008, a ktoré následne nadobudli platnosť 22. apríla.
Že sme upozorňovali na niečo iné? Opäť? Nevadí, pokroku sa netreba brániť. Treba ho prijať s pokorou a tešiť sa na ďalší vývoj. A dúfať, že komunikácia vedenia obce s  verejnosťou sa zlepší až na najlepšiu možnú mieru.

- red -

O autorovi - red -

Redakčný text, kontaktovať nás môžete na e-mailovej adrese redakcia@inforoznava.sk

Zobraziť všetky príspevky od - red - →

× Odporúčané

Prenosy z rokovaní môžu snímať automatické kamery