RVTV pýta za záznam 200 € !

Jún 12, 2009 | Prečítané 1 558x

DSCF5927O záznam zo stredajšieho zasadnutia Mestského zastupiteľstva, ktoré bude mať pokračovanie v pondelok, sme požiadali RVTV.

Samozrejme, mohli sme si to nahrať sami a aj sme tak chceli spraviť, ale žiaľ, zlyhala technika. Preto tá, podľa nás celkom normálna, požiadavka.

Najmä ak  o to požiada médium a nehovoriac už o zákone o slobodnom prístupe k informáciám. Veď čo zmysluplnejšie už môže táto nami všetkými platená televízia vysielať, ak nie prenosy zo zastupiteľstva?

A prečo by nemala RVTV poskytnúť záznamy každému, kto o to požiada a za poplatok, primeraný reálnym nákladom?

No predtým všetkým sme na prvom mieste očakávali istú úroveň novinárskej ústretovosti. Nestalo sa tak, posúďte sami.

Za našu redakciu oslovil RVTV Matúš Bischof:

Dobrý deň milá pani Bc. Martina Beshirová, obraciam sa na Vás s prosbou o poskytnutie záznamu vysielania včerajšieho (10/06/2009) riadneho Mestského zastupiteľstva. Ak by to bolo časovo a technicky možné, radi by sme sa pre ten záznam zastavili ešte dnes (t. j. štvrtok 11/06/2009). Samozrejme nosič (nosiče) DVD si od vás riadne zakúpime.

Konateľka Metského televízneho štúdia Bc. Martina Beshirová reagovala takto:

Dobrý deň, milý pán Matúš Bischof, záznam z riadneho zasadnutia MZ z 10.6.2009 ešte nemáme spracovaný, nakoľko ide o dlhšie trvajúci proces, mali by sme to stihnuť v priebehu dnešného dňa. Cena za cca 6 hod. záznam na DVD nosičoch je 200 Eur. Ak máte záujem, kontaktujte ma, prosim.

Súvisiace články: “200eurový” záznam už máme

Ilustračné foto: Inforoznava.sk

PRAVIDLÁ DISKUSIE

Diskusia je moderovaná, zverejníme komentáre len k téme redakčného príspevku. Oneskorenie zverejnenia komentára môže byť dlhšie, ak nie je k dispozícii ani jeden z editorov portálu. Každý účastník diskusie nesie za svoj publikovaný názor zodpovednosť podľa právneho poriadku Slovenskej republiky. Prevádzkovateľ portálu nezodpovedá za obsah diskusných príspevkov. V záujme udržania diskusie v rámci slušnosti a vecnosti môžu byť nevhodné komentáre zmazané alebo upravované a to najmä v prípade, ak diskutujúci útočí na autorov redakčných príspevkov, alebo iných diskutujúcich.

Komentárov: 74 k príspevku “RVTV pýta za záznam 200 € !”

  1. Anonym on Jún 12th, 2009 10:42 pm

    Riaditelka televizie reagovala podla mna presne tak ako sa ma. Preco by mala nieco poskytovat zadarmo, ked existuje cennik. Precitala som si ho na ich internetovej stranke. http://www.rvtv.sk/?page_id=cennik_vykonov

    [Reagovať]

  2. Michal Valaštek on Jún 12th, 2009 11:17 pm

    Súhlasil by som keby sa jednalo o záznam stužkovej, avšak pýtať za jedno zasadnutie zastupiťeľstva 200 € je trochu priveľa a nahrávali ho tak či tak.

    [Reagovať]

  3. palica na tupcov on Jún 12th, 2009 11:34 pm

    kua to je vam v tej roznavskej pobocke kubanskej statnej telky horuco?! mozgy zapecene?! 200 € je svojvolna samospravna uzera!!!

    [Reagovať]

  4. Belo Hefler on Jún 12th, 2009 11:45 pm

    “Anonym”, tak hádam sme si neobjednali zostrihať svadbu, že?

    A kto písal, že zadarmo?

    Povedzme za DVD aj s drobnými na kofolu pre dievčatká a chlapcov z nášho televízneho krúžku tak do 10 €, ale 200 € ????

    Chceli sme jednoducho len DVD so záznamom toho, čo šlo vo vysielaní a čo si mohol ktokoľvek zaznamenať aj sám.

    Ťažké pochopiť?

    A tiež to, že je povinnosťou mesta poskytovať informácie občanom a zvlášť médiám?

    [Reagovať]

  5. Matúš Bischof on Jún 13th, 2009 12:40 am

    Ach boze moj. 200€ je pekna suma. To presne taky Mino Demovic v Profesionaloch pyta za deci nechladenej nesytenej borovicky od prisprostastych policajtov 10€. Potom na natlak svojich byvalych kolegov znizi cenu na 5€ s dovetkom “ze si to ty”.
    Lenze my nie sme v komedialnom serialy, toto nie je fiktivna situacia, kde polomafiansky hochstapler zdiera blbych “fizlov”. My sme len obycajni obcania, ktori sa nedokazu dostat k zaznamu verejneho zasadania mestskeho parlamentu, vysielaneho mestskou televiziou.

    Prestavam sa smiat.

    [Reagovať]

    Rado Kovács odpovedá:

    ja mám k tomu len toto /z rozhovoru s primátorom Laciakom/:

    Keď sme sa pripravovali na tento rozhovor, tak sme si chceli pozrieť zasadnutia zastupiteľstva na internete. Oni tam ale nie sú…

    „Myslíte záznamy?“

    To je náš tip pre Vás.

    „V tom problém nevidím, veď keď je vysielanie v priamom prenose, prečo by nemohli byť prístupné záznamy.“

    My sme v tom problém tiež nevideli.

    „To vám neviem teraz povedať, ale ich programy sa na stránke dajú pozerať aj spätne.“

    No veď niektoré tam sú.

    „V tomto nevidím problém. Len si treba povedať, či by si ešte niekto chcel nejakých sedem hodín znovu púšťať zastupiteľstvo. Ale môže to tak byť.“

    Ale tu ani nejde o to, či by chcel, ale či má možnosť. To už by sme nechali na ľudí, ako sa rozhodnú. Na internete je miesta dosť.

    „No predovšetkým má možnosť, kto veľmi chce, tam prísť. Všetky uznesenia sú verejne prístupné. Koľko občanov chodí na tie zastupiteľstvá? Pokiaľ sa ich to priamo netýka, že niečo chcú, napríklad podať nejakú petíciu alebo nejakú sťažnosť, tak tam nechodí temer nikto. Prídu tam vedúci odborov, prídu tam riaditelia podnikov…“

    Mnohí to pozerajú v televízii.

    „Áno, tá sledovanosť je.“

    Takže ľudia ich sledujú.

    „ Sú mestá, kde zastupiteľstvá sú už dopoludnia a popoludní končia, čo je určite hygienické. Ale kvôli sledovanosti sme to ponechali tak, aby začínali o tretej a končili do tej deviatej. Takže v tomto to držíme. Priame prenosy pozerajú, len tam sa nemá občan možnosť nejako extra zúčastniť. Uvažovalo sa aj o tom, či nemôže vstúpiť do diskusie napríklad z domu. To sa nám ale zdalo trošku také… Potom môžu byť povedané aj veci, ktoré tam nepatria. Kto niečo chce povedať, nech nájde odvahu, nech príde priamo na zastupiteľstvo.“

    [Reagovať]

  6. Pavol Lacko on Jún 13th, 2009 12:53 am

    Ale na druhej strane, rvtv pouziva na napalovanie isto huste a kvalitne iridove disky, tie vykony si zasluzia kvalitne medium ;-)

    [Reagovať]

  7. Anonym on Jún 13th, 2009 8:28 am

    V akom zakone, respektive pravnom predpise ste vycitatli ze je mesto povinne poskytovat pravnickym alebo fyzickym osobam alebo obcanom zvukovy respektive obrazovy zaznam zo zasadnutia poslancov? RVTV ma cennik je to s.r.o. a urcila cenu. Nie je o com ,… Zaplatite a bude to mat alebo …..
    Ale ved to ze vam zlyhala technika je vas problem a okrem toho rvtv vysielala priamy prenos takze kto mal zaujem mohol to pozerat. Pisali ste ze si to mohol ktokolvek natacat tak co vam brani oslovit tych dalsich

    [Reagovať]

  8. koral on Jún 13th, 2009 8:44 am

    To anonym.
    A prečo by mali kohokoľvek oslovovať,keď máme mestskú televíziu platenú z našich daní , ktorá má povinnosť informovať, a to zadarmo ,lebo je platená z rozpočtu mesta.Prípadne za slušný ľudový poplatok. A keď majú takýto cenník ,tak je zlý a treba ho prerobiť.
    Pre Teba Anonym ,je to však dosť ťažké na pochopenie asi.

    [Reagovať]

  9. Matyi Gyerek on Jún 13th, 2009 10:42 am

    A prečo by nemala RVTV poskytnúť záznamy každému, kto o to požiada a za poplatok, primeraný reálnym nákladom ? // hahahahaha tak keby to bolo počitané k realnym nákladam,tak by to nebolo 200 eur ale ovela viac. Keď neviete čo jeden prenos stoji tak **** :)

    [Reagovať]

  10. Belo Hefler on Jún 13th, 2009 10:50 am

    Matyi Gyerek a Ty si fakt myslíš, že my to potrebujeme osobitne nakrúcať?

    Reálne náklady na jednu kópiu záznamu sú cena DVD nosiča + nejaký manipulačný poplatok za napálenie záznamu – odvysielaného zasadnutia zastupiteľstva.

    Chápeme sa už?

    [Reagovať]

  11. Matyi Gyerek on Jún 13th, 2009 11:34 am

    nekomentujem :) sekta :) cus

    [Reagovať]

  12. Matúš Bischof on Jún 13th, 2009 12:02 pm

    Hej Matko decko: pozri si co znamena slovo sekta, nadavat chod inam, diskutovat mozes aj tu.

    http://slovnikcudzichslov.eu/index.php?page=find&word=sekta

    [Reagovať]

  13. timika on Jún 13th, 2009 1:11 pm

    No, mozno sa budete na mna hnevat, ale je to tak: Zlyhala vam technika? Zlyhala. Zlyhala RVTV technika? Nezlyhala. Su na koni. Preco by to nemali vyuzit, ked vidia, ako strasne ten zaznam chcete? Co by ste urobili vy na ich mieste? Dali by ste im ho zadarmo? Tak tomu neverim. A nedali by ste im ho ani za “manipulacny” poplatok. Netvrdim, ze to schvalujem, ale chapem ich. Konecne maju nieco, na co sa ludia chcu z ich nahravok pozerat :P

    [Reagovať]

    Rado Kovács odpovedá:

    timika, spravanie, ktore opisujes, ja povazujem za detinske.

    tvoja spekulacia o tom, co by sme my dali/nedali zadarmo nie je pravdiva: vsetko, co sa objavi na stranke, resp. co sa natoci a odfoti, je k dispozicii zadarmo – staci uviest zdroj a ktokolvek s tym materialom moze disponovat.

    [Reagovať]

  14. Michal Valaštek on Jún 13th, 2009 2:13 pm

    Ako nehnevaj sa zas ty Timika ale ak by som chcel tak s tou technikou ktorú IR má by som to natočil. Technika nezlyhala to jedno video čo nenahrá záznam nepovažujem za techniku. Ak by bola skutočne tá RVTV úžasná tak by boli zasadnutia už dávno na webe.

    [Reagovať]

  15. puma on Jún 13th, 2009 2:17 pm

    Tu vidieť praktiky ktoré sa už dajú nazvať aj mafiánske.
    V poriadku keď podľa cenníka to vyrachovali na 200€, ale ak by to žiadal niekto taký, čo by tam (na MZ) bol a plne podporovol návrh k odpredaju pozemkov, a vychvaloval pána primátora a poslancov do nebies, tak by mu tú kópiu zaslali aj s darčekom s prianím všetkého dobrého a príjemného pozerania.
    A na kartičke by bolo možno (s pozdravom primátor mesta)
    Nuž ale niekto bol proti, tak mu to osladíme.
    Všetci z inforožava by určite do 2 dní dostali aj soc, byt ak by potrebovali.
    Len sa bojím, že ak to tak ďalej pôjde tak na každého čo sa ozve a nebude pritakávať mestu bude na jeho hlavu vypísaná odmena. Možno 200€ :-)

    [Reagovať]

  16. Pavol Lacko on Jún 13th, 2009 2:25 pm

    Ahoj Timika,
    ad1) ale sak rvtv nie je podnikatel, ktory sa moze zlomyselne vytesovat ze konkurencia nema nieco co on ma. Verejne statky maju byt vsetkym dostupne, ked je urobeny zaznam z verejnych zastupitelstiev mestkym televiznym studiom, ma byt za primeranu cenu (platba za medium/nosic) dostupny. Ved za robenie toho zaznamu si uz raz platila – vo forme dani. Vies is predstavit, ze by si si vypytala zaznam z NRSR a pytali by od teba 200 eur? Ved to je na smiech – cez slzy…

    ad2) A okrem toho: ked maju nieco, co chcu ludia pozerat, preco to lezi v zasuvke a nie je to zavesene onlajn v archive? ;-)

    [Reagovať]

  17. puma on Jún 13th, 2009 2:28 pm

    Ešte niečo, aj taká Revúca má aspoň zvukový záznam z MZ na nete.

    [Reagovať]

  18. timika on Jún 13th, 2009 2:32 pm

    Hehe, no som rada, ze som vas vyprovokovala :P

    Jasne, mate pravdu, ja som si len rypla. Jasne, ze to nebude zavesene na webe, nepojdu predsa proti sebe samym. Aj tak si myslim, ze by to stalo za tych 200 eur, hoci aj ako darcek niektorej vacsej televizii… Ja ponukam prve euro :)

    Miso, ty sa vies tak spravodlivo rozculovat :) Sa tu zakazdym bavim, aky si vytoceny. Nezabudaj, ze nervove bunky su jedine, ktore sa neobnovuju. :*

    [Reagovať]

  19. Belo Hefler on Jún 13th, 2009 2:37 pm

    timika pozor, my sme sekta :-)

    [Reagovať]

    Rado Kovács odpovedá:

    áno, tá zo Simpsonovcov – Múvmentariáni.

    jediný, kto nás zatiaľ dokázal zlomiť, bol Homer Simpson.

    [Reagovať]

  20. timika on Jún 13th, 2009 2:43 pm

    :D Belo, to bolo dobreeee :D

    Sa tu sulam :D

    [Reagovať]

  21. anonym2 on Jún 13th, 2009 4:05 pm

    Niekedy, bolo to už dávnejšie, som bola organizátorkou jednej nemenovanej akcie (bolo to podujatie pre občanov RV, mladších aj starších, zameraná na zábavu, skôr dobročinná ako zisková, nebola zapojená žiadna politická strana) v jednej nemenovanej organizácii. Sledujem RVTV, a nič zaujímavé tam nepúšťajú. Chceli sme im prispieť, a pozvali sme ich, aby prišli natočiť našu spomínanú akciu. Dosť veľkú na to, aby to bolo, ako aj pre nich tak aj pre občanov, Rožňavy zaujímavé. Odpoveď bola tá, že to považujú za reklamu, a pýtali nejakých 150 €. Neprišli.

    Takže o RVTV asi toľko, je to úbohé.

    [Reagovať]

  22. iko on Jún 13th, 2009 4:22 pm

    Noze Matyi ked uz to tu spominas, kolkoze za to platime?

    Vsade vo svete plati pravidlo ponuky a dopytu, len tu v Roznave radsej predame 0 zaznamov za 200€ nez by sme predali 1 zaznam za 20€. Ale to funguje len vo firme ktorej ide o co najvacsi zisk, alebo o co najmensiu stratu. Tu je to jedno, ma to kto zaplatit.

    Jaaa som vedel, ze sem nemam ist, zase sa len nas… :(

    [Reagovať]

  23. Attila Zoller on Jún 13th, 2009 8:47 pm

    Ako sa tak pozeram na vasu debatu, neviem sa rozhodnut, komu dat za pravdu…
    Ano, ako danovy poplatnik mam pravo na pristup k informaciam (sranda, ze to “danovy poplatnik” hovorim prave ja :D ).
    Ale chapem aj to, ze RVTV je s.r.o. a ma svoj cennik, takze sa nikto nemoze vyhovarat na to, ze si to dodatocne vymysleli.
    A zase…aj za chybu techniky si ste zodpovedni sami.
    Nedalo sa nahrat zasadnutie trebars na video doma (pre istotu…).

    Pridavam sa k timike a virtualne pridavam druhe euro… :)
    (Moze Vam ho potom odovzdat osobne, my si to medzi sebou vybavime ;) )

    [Reagovať]

  24. Belo Hefler on Jún 13th, 2009 9:20 pm

    Attila preboha, však pointa nie je v tom, či nám zlyhala nejaká technika – a čo ak by nezlyhala? To by sme mali zakázané pýtať záznam?

    Cenník na stránke RVTV s tým nemá nič spoločné – oni s takouto požiadavkou od médíí resp. občanov ani nerátajú.

    A predstava, že niekto kúpi čosi také za 200 € je asi tak reálna ako letná olympiáda šimpanzov na streche mestkého úradu :-) ))) Hoci… :-)

    My ten záznam už, mimochodom, máme .-) Tu však ide teraz už aj o to, ako mesto dodržuje zákon o slobodnom prístupe k informáciám…

    [Reagovať]

  25. Belo Hefler on Jún 13th, 2009 9:23 pm

    Áno, Attila, práve na video sa to nahrávalo a nenahralo – to len na vysvetlenie, že nešlo o zlyhanie techniky v zmysle kamery priamo na zasadnutí – tie zábery, čo sme tam nakrútili, sú už dávno na stránke.

    [Reagovať]

  26. timika on Jún 13th, 2009 9:23 pm

    No, Belo, tak to ma zaujima, odkial :) )) Prezradis?

    [Reagovať]

  27. Belo Hefler on Jún 13th, 2009 9:32 pm

    timika, všetko má svoj čas, ale dlho to trvať nebude a dozvieš sa, neboj :)

    [Reagovať]

  28. timika on Jún 13th, 2009 9:35 pm

    no dobre, nooo :) )) Ja si pockam…

    [Reagovať]

  29. Attila Zoller on Jún 13th, 2009 9:55 pm

    Super…uz sa nan tesim aj ja…
    :)

    [Reagovať]

  30. koral on Jún 14th, 2009 9:43 am

    No nádhera.A čo teraz slávne RVTV dosiahlo? To ,že sa úplne zdiskreditovalo a záznam bude aj tak na webe. Gratulujem RVTV ku Dňu slušných novinárov platených z verejných peňazí.

    [Reagovať]

  31. Tommy on Jún 14th, 2009 1:12 pm

    V podstate suhlasim s prispevkom koral, je to take – zosmiesnenie sa. 200€ za vyhotovenie rozmnozeniny je cena na zaplakanie. V oblasti audiovizualu uz nejaky ten rocik pracujem, takze viem o com rozpravam. Je absolutne neprimerana, kedze laicky povedane sa jedna o ukon “napalenia” par DVD. Dodal by som ze cennik na webe rvtv cenu za takyto vykon ani jasne nedefinuje, pri kopirovani suroveho materialu je tam uvedene “od 3,32€” z coho vobec nie je jasne na zaklade coho sa cena tvori.
    Este ma pobavila odpoved uzivatelovi uvedena v odkazoch:
    “archiv z MZ mame zaznamenany len na DVD nosicoch, na webe to nie je z dovodu nedostatku miesta na serveri.”
    Cize na web sa to nezmesti – ale ked mate zbytocnych 200€ radi vam ten zaznam predame :D

    [Reagovať]

  32. Silvia on Jún 15th, 2009 8:46 am

    Neviem, prečo tu treba diskutovať o tom, či RVTV má poskytnú nahrávku za poplatok alebo nie, a ak áno, za koľko. Pri tejto horlivej diskusii vám ušla základná myšlienka: Inforožňava sa snaží prinášať informácie pre nás všetkých. To, že sú kritické voči Mestu a jeho vedeniu, ešte neznamená, že by mali mať sťažené podmienky na ich získavanie. A ďalej, RVTV kto financuje? Nie my všetci? Takže my sme si už za tie naharávky zaplatili. Alebo nie? Tak o čom je táto diskusia? O chamtivosti, o snahe utajovať všetko čo sa dá, o navodenie dojmu, že sa skutočne všetko v našom meste robí po pokličkou stranickych hier – “kto z koho”, “kto hrabne viac”… Gratulujem. Sisi

    [Reagovať]

  33. rv_rv on Jún 15th, 2009 11:04 am

    Ved si tu píšete len vy dookola. Aký ste nahnevaný že Vám RVTV nedala ten záznam. prečo vás to tak žerie? Ak nemáte 200 € nevadíí. Ale nenavážajte sa do iných.

    [Reagovať]

  34. rv_rv on Jún 15th, 2009 11:05 am

    toto je CIGÁNSKE SPRÁVANIE

    [Reagovať]

  35. Silvia on Jún 15th, 2009 12:11 pm

    Nikto sa do nikoho nenaváža, ide o princíp. Prečo verejné médium robí drahoty? Sisi

    [Reagovať]

  36. timika on Jún 15th, 2009 12:20 pm

    “toto je CIGÁNSKE SPRÁVANIE”

    toto je ÚROVEŇ…

    [Reagovať]

  37. FIRE on Jún 15th, 2009 4:13 pm

    prečo by Vám RVTV malo predať DVD za 20€, ak dobre viem vy to chcete publikovať na vašom webe. veď vy sa nepovažujete za človeka ktorý pracuje pre média? tak potom prečo by vám mali predať DVD za tak málo. je to ich práca, ich ludia.

    Takže uzavrite túto tému, radím Vám oplatí sa Vám to.

    Ďakujem

    [Reagovať]

  38. Belo Hefler on Jún 15th, 2009 5:47 pm

    2rv_rv: Si nahnevaný a žerie Ťa niečo? A okrem toho si skúsil pochopiť, o čo tu ide?

    [Reagovať]

  39. Belo Hefler on Jún 15th, 2009 5:57 pm

    2FIRE: Okrem toho, že píšeš z tej istej IP ako “rv_rv”, ani Ty si nepochopil, o čo tu ide?

    Publikovať na našom webe môžeme záznam z rokovania zastupiteľstva len vtedy, ak by sme mali na to súhlas mesta, resp. RVTV a o ten písomne žiadame v zmysle zákona o slobodnom prístupe k informáciám.

    A také rady si pokojne nechaj pre “rv_rv” a spol.

    [Reagovať]

  40. PHM on Jún 15th, 2009 6:28 pm

    Ako môžete chcieť od rvtv aby vám niečo vôbec dala. Ved ich tu na vašej stránke roznášate permanentne stále. Ako potom chcete od nich niečo. Ja by som Vám to nedal ani za tých 200 eur. Oni majú svoj cenník a môžu to predávať za kolko si oni určia. A že publikovať záznam môžete len so súhlasom mesta resp. rvtv? vy nepoznáte niečo také ako žiadať o niečo. už ste to raz spravili bez súhlasu pokial viem. bola to nahrávka z Televízora a bolo tam logo rvtv. na to si nespomínate? Ste tu trapkovia všetci…

    [Reagovať]

  41. PHM on Jún 15th, 2009 6:31 pm

    V rvtv mám kamarátov a ak si nedáte pokoj s tým že ich budete roznášať a špiniť ich meno, tak sa môžeme stretnúť a ja vám to vysvetlím za 2 minúty.

    Načo od nich niečo žiadate. neviete pochopiť že nebudú spolupracovať s niekym takým ako vy a spol. !!!!

    [Reagovať]

    Rado Kovács odpovedá:

    co to tu citam?

    dajaky anonym, ktory ani nema gule sa podpisat, tu chce daco vysvetlovat? :P

    toto je roznavska realita: kadejaki uboziaci sa vyhrazaju a zlodeji a klamari sa smeju

    [Reagovať]

  42. Belo Hefler on Jún 15th, 2009 7:04 pm

    2PHM: Zrejme ta istá osôbka, ako dve predchádzajúce, že?

    Tak po prvé: O tom, či od niekoho niečo budeme žiadať, rozhodujeme my sami, chápeme sa?

    Po druhé: Tie krčmové reči boli posledné svojho druhu, inak si to budeš čítať sám a pokojne aj viac ako 2 minúty.

    A do tretice: Pokoj si s tým fakt nedáme, treba sa s tým zmieriť, uľaví sa.

    Ostatné trápne poznámky nestoja ani za zmienku.

    Takže slušne podané argumenty áno, táraniny tu miesto však mať nebudú.

    [Reagovať]

  43. Matúš Bischof on Jún 15th, 2009 8:10 pm

    este raz pre tych, ktorym ublizilo dnesne silne slnko:

    1. Poziadali sme RVTV, aby nam poskytli zaznam zasadnutia MsZ z 10/6. Potrebovali sme ho na nasu redakcnu a spravodajsku pracu, mysleli sme si, ze ti co ho odvysielali ho uz nahraty maju, takze napalenie by trvalo par minut. Nestalo sa. Netusime preco poskytnutie verejne pristupnej informacie stoji 200€. Mimochodom v texte, ktory som poslal pani konatelke, nie je zmienka o plane zverejnit ich zaznam na nasej stranke. Nikdy sme to v plane nemali.

    2. Po odpovedi konatelky RVTV sme zacali rozmyslat, ci tu sluzbu, ktoru nevedia alebo nechcu poskytovat v RVTV, nevieme poskytnut my. Vieme. Lahko a rychlo, lacno. Dokazeme streamovat ich signal nazivo a vytvarat archiv zasadnuti. Pre vsetkych zaujemcov zadarmo.
    Najprv vsak musi suhlasit RVTV. Preto davame inu ziadost, v ktorej sa na ten suhlas pytame.
    Ak pride kladna odpoved, mozeme uz najblizsie zastupitelstvo vysielat a archivovat (aj) my. Koniec koncov je to sluzba verejnosti. Obcania mesta Roznava si ju vo svojich daniach platia a mali by ju aj od mestskej firmy ziadat.

    Nerozumiem preto tomu zavyjaniu, co sa tu rozhlahlo. Ze aki sme drzi. Ze co si to dovolujeme, ze nam nikto nic neda, lebo robime to, co robime.

    Chceme iba pristup k verejnym veciam a nie k sukromnemu majetku.
    Slnko uz zaslo. Hadam sa niekomu ulavilo.

    [Reagovať]

  44. zuzka on Jún 15th, 2009 8:11 pm

    Rado,to kolkokrát sem treba písať ,že je to anonymné?O čo ti ide s tým večným podpichovaním?Lebo ty si sem napíšeš svoje meno a možno napíšeš niečo s čím suhlasí tvoje okolie a ty sám nie,aby si nevyšiel na posmech,alebo bol nepochopený?Radšej nech sem píše každý kto chce anonymne a aspoň napíše pravdu,alebo to nieje o tom aby sem bolo napísaných viac rôznych názorov?Už je to trápne vystatovať sa tu tým ,že si sem napíšeš meno

    [Reagovať]

    Rado Kovács odpovedá:

    zuzka, ked sa mi tu niekto zacne tak po skolkarsky vyhrazat, ze ma kamaratov a ze mi to vysvetli za dve minuty, inu reakciu odomna cakat nemozno. mna naozaj nezaujima, kto tu pise, kym to ma hlavu a pätu.

    a tejto vete nerozumiem:

    Lebo ty si sem napíšeš svoje meno a možno napíšeš niečo s čím suhlasí tvoje okolie a ty sám nie,aby si nevyšiel na posmech,alebo bol nepochopený?

    [Reagovať]

  45. Matúš Bischof on Jún 15th, 2009 8:22 pm

    zuzka: nejde ani o to, ze sa tu pise anonymne, ale o to CO ako anonym napisem. nejake detinske, polodebilne vyhrazky a narazky pod ruskom nicku teda fakt hrdinske nie su.
    Ale mozno sa mylim ja, pretoze v Roznave mnoho veci funguje inak. Uz len cakam, ze prsat zacne opacne.
    :D

    [Reagovať]

  46. Pavol Lacko on Jún 15th, 2009 8:26 pm

    Takyto slint tu asi bude dovtedy, kym sa kazdemu z nas nestane, ze s nim odmietnu nim platene institucie “spolupracovat”:odmietnu vydat zaznam, odmietnu vydat formular, odmietnu riesit problem…take selektivne zaobchadzanie tu uz ale bolo a vieme ako to dopadlo.
    “az kym to nebudu ich vlastne deti, my budeme ti, ktori budeme biti…” (Zive kvety)

    [Reagovať]

  47. timika on Jún 15th, 2009 8:33 pm

    Nuz, keby sme zili inde, akosi inak by to fungovalo. Mestska televizia by napisala svoje vyjadrenie ohladom veci – oficialne, bez urazania sa a vyhrazok, inteligentne, a dokonca keby aj tvrdili to, co tvrdia teraz, dalo by sa to povedat aj inak. Slusnejsie.

    Druha vec: mozno budem zase trosku kriticka, ale na Tvojom mieste, Belo, by som asi volila slova trosku inak. Ja viem, ze cloveka trosku nastvu iste veci, ale urcite by sa inak dala napisat napriklad veta “Ostatné trápne poznámky nestoja ani za zmienku.” Vyznieva z nej pohrdanie, a to by si nemal. Nie preto, ze by s Tebou mnohi nesuhlasili, ale jednoducho mas urcitu uroven. Tak pod nu neklesaj.

    Zuzka: nechapem, odkial si zobrala, ze Rado vyjadruje nazor, s ktorym sa nestotoznuje. Praveze mam pri nom pocit, ze jeho nazory su extremne vyhranene a obcas s nim nesuhlasi takmer nikto. Na druhej strane suhlasim, je kazdeho osobna vec, ci tu uvedie svoje meno alebo nie. ALE – vacsina z nas pise pravidelne pod tym istym nickom, teda sme uz viac menej znami, mnohi vedia, kto je kto. Ale ked sa niekto vyhraza v mene rvtv, tak to by skutocne anonymne robit nemal. Existuje mnozstvo slusnejsich sposobov hodnych ludi, ktorymi sa da vyjadrit nazor, postoj, stanovisko. Hoci aj negativne, ale pozitivnym sposobom.

    [Reagovať]

  48. Pavol Lacko on Jún 15th, 2009 8:37 pm

    Timika ale vypichla si jednu – podla mojho skromneho nazoru – genialnu vec: som zvedavy, ci rvtv zareaguje na to, ze sa de facto pod jej hlavickou niekto nepriamo vyhrazal. O dobre meno musi predsa bojovat kazdy, kto o neho stoji.

    [Reagovať]

  49. Belo Hefler on Jún 15th, 2009 8:38 pm

    timika, na omyly ma pravo kazdy, ale nie som si isty, ci som sa tak velmi zmylil prave ja v odpovedi cloveku, ktory sa takto sproste v mene RVTV vyhraza, ale inak s Tebou suhlasim .-)

    [Reagovať]

  50. grizly on Jún 15th, 2009 8:46 pm

    Timika, kde najdem to vyhrazne, neinteligentne a neslusne vyjadrenie RVTV?

    [Reagovať]

  51. zuzka on Jún 15th, 2009 8:53 pm

    ja som napísala:možno…….tým som dala najavo ,že si nemyslím že nepíše pravdu,ale že človek nemusí písať pravdu ak tu má svoje meno.Nemalo to nič spoločné s tým čo tu píše PHM-absolutne sa nestotožňujem s tým čo sem vypisuje,išlo mi len o to,že sa mi nepáči ,že rado napísal:len o tuto vetu

    dajaky anonym, ktory ani nema gule sa podpisat, tu chce daco vysvetlovat?

    [Reagovať]

  52. rv_tv on Jún 15th, 2009 8:54 pm

    Grizly, netvrdim, ze je to vyjadrenie RVTV. Pisala som, ze sa tak vyjadruje niekto v ich mene. Lebo napisat do kolonky “Ak chcete, uveďte svoje meno alebo prezyvku” vie kazdy napisat rv_tv. Vid priklad :P

    timika

    [Reagovať]

  53. grizly on Jún 15th, 2009 9:06 pm

    Timika, ty mas naozaj problem s citanim? rv_rv nerovna sa rv_tv, a okrem toho si snad nikto nemysli, ze v takejto diskusii by RVTV pisalo oficialne vyjadrenie. Jedine oficialne vyjadrenie je zatial podla mna toto:

    Konateľka Metského televízneho štúdia Bc. Martina Beshirová reagovala takto:

    Dobrý deň, milý pán Matúš Bischof, záznam z riadneho zasadnutia MZ z 10.6.2009 ešte nemáme spracovaný, nakoľko ide o dlhšie trvajúci proces, mali by sme to stihnuť v priebehu dnešného dňa. Cena za cca 6 hod. záznam na DVD nosičoch je 200 Eur. Ak máte záujem, kontaktujte ma, prosim.

    [Reagovať]

  54. timika on Jún 15th, 2009 9:17 pm

    Grizly, nemusi pisat nikto oficialne vyhlasenie “v takejto diskusii”. Ale keby si ty bol sefom, co by si urobil? Neskrelo by ta, ze niekto v tvojom mene robi taketo veci? Jasne, je to LEN diskusia… ale taka diskusia vie rozvirit veci! Jednoducho mi chyba ich pohlad. A zatial to vyzera tak, ako keby niekto od nich bol urazeny a nastvany. A vobec to tak nemusi byt. Ale my ludia, a obcania Roznavy zvlast, si radi domyslame. Hlavne ked sa da rypat. A prave preto by sa mali ozvat a napisat nejake stanovisko. Alebo je to jedno? Vsak ako vlna prisla, tak aj odide?

    [Reagovať]

  55. Pavol Lacko on Jún 15th, 2009 9:34 pm

    V slusnej spolocnosti sa kazdopadne institucie distancuju od takehoto sposobu podpory, bez debaty. Timika u ar right :) Ale vstetko sa to tu udialo v priebehu par desiatok minut, je tazko robit akekolvek zavery. A nebezpecne si domyslat.

    [Reagovať]

  56. grizly on Jún 15th, 2009 9:48 pm

    http://www.roznava.sk/portal/informacie/index.php?ids=31&subaction=jeden_clanok&id_clanku=544

    [Reagovať]

    Rado Kovács odpovedá:

    tak toto je uz totalna fraska…

    teraz by ma zase zaujimalo, ako budu tych 200 eur vymahat od tych, ktori si dovolili pozriet tieto zasadnutia z archivu :) samozrejme, malo by to byt aspon o par centov lacnejsie, kedze uz nikto nepotrebuje ziadny nosic

    ale je dobre vediet, ze staci, ked nieco nefunguje a pusti sa do toho Inforoznava.sk, aby sa zacali diat zazraky :P

    [Reagovať]

  57. Attila Zoller on Jún 15th, 2009 10:01 pm

    Len tak dalej…pomaly sa budete moct premenovat na nejaky inforoznava.azet.sk :)
    Jeden huci A, druhy huci B, a jasne, ze sa tu zacne pretekat, kto vie hucat hlasnejsie…
    Sorry, ale v tomto pripade suhlasim so stanoviskom RVTV…

    Poprosim skupinu “A” o hucanie…teraz!

    :)

    [Reagovať]

  58. Attila Zoller on Jún 15th, 2009 10:08 pm

    Vidis Rado…a aj 200 eur vam ostalo…

    [Reagovať]

    Rado Kovács odpovedá:

    dakto by sa uz mohol pozviechat a seriozne napisat, preco obcania SR, ktori o to maju zaujem, nemali moznost ziskat od organizacie, ktora je v stopercentnom vlastnictve mesta, zaznam z verejne pristupneho zasadnutia MsZ za poplatok, ktory je ekvivalentny cene nosica pozadovaneho zaznamu.

    Argument, ze to chce Inforoznava.sk a PRAVE PRETO, sme boli odmietnuti, stoji na vode – ani v cenniku RVTV ani v ziadnom zakone nie je napisane, komu je dovolene dostat informaciu podla Infozakona a komu nie.

    je podla mna na povazenie, ze sa tu pomaly, plizivo udomacnuje uzus, ze vyhovene zo strany statnych / samospravnych organov (alebo organizacii, ktore stat, samosprava zriadi) bude len tomu, kto prikyvuje. Ze trestom za kritiku je odopretie informovat podla zakona.

    mna by naozaj zaujimali argumenty tych, ktori si myslia, ze rvtv konalo spravne.

    [Reagovať]

  59. Attila Zoller on Jún 15th, 2009 10:26 pm

    Vypocul som si odpoved pana primatora a som rad, ze je primatorom Roznavy.
    Primerane reagoval na amaterske, dotierave, nic nehovoriace dristy akehosi ucitela, ktory nema prehlad ani o tom, v ktorych castiach toho spanielskeho mesta sa taky hypermarket nachadza.
    Rado…mal by si sa kus vzchopit…jednoducho nemas prehlad a argumenty. Vysiel si z cviku (podobne ako “akysi poslanec” Balaz…), bohuzial, klesol si na uroven Mestskeho uradu…
    Pan primator opat raz vecne argumentoval, je to predsa cestny clovek, ktory musi den co den dbat o zaujmy obcanov mesta – najma tych, ktori v nom neziju…
    Pan primator v mojich ociach stupol o dost vela, takze ho uz ako maly bod zacinam vidiet niekde v hlbke…
    A Rado…ty by si sa mal nad sebou zamysliet…vies, mohol by si byt ovela viac rozhladeny, keby si sa ho pytal na dojmy z navstevy Skandinavie, inauguracie pana Prezidenta a podobne dolezite veci…
    Rado…ja ta nechapem…
    A ani vsetkych ostatnych…

    A konecne uz prestante rumadzgat…vidite, ze si RVTV splnila svoju povinnost a vyhovela vasim sprostym, zbytocnym poziadavkam…pre kristove rany…koho uz dnes zaujimaju zasadnutia Mestskeho zastupitelstva?
    Zase nejaky technik musel ostat v praci po pol stvrtej, hoci rano doklusal cely spoteny do prace uz pred jedenastou!

    Pustim si to cez mp3 prehravac pred spanim…I have been missing my nightmares for so long…

    [Reagovať]

  60. Marek on Jún 15th, 2009 10:34 pm

    Dobrý večer,

    zvukové záznamy som publikoval na ofic. stránku mesta z dôvodu, že súčasný software, ktorý sa používa pre administráciu zasadnutí MZ umožňuje extrahovať zvukovú stopu a následne ju použiť o.i. aj pre účel vytvorenia webového archívu. Túto možnosť sme donedávna nemali, pretože na záznam zvuku sa nepoužívali sólo zvukové jednotky (separátne individ. mikrofóny). Až po rekonštrukcii rokovacej miestnosti sa updatoval aj hlasovací systém (hlasovacie jednotky a sólo mikrofóny) a samozrejme nové aplikačné programové vybavenie, ktoré sa toho času používa v rutinnej prevádzke.
    Osobne ma mrzí, že sa táto téma dostala do takých “rozmerov”, ako sa tu prezentuje v niektorých príspevkoch. Mám zato, že aspoň publikovanie zvuk. záznamov nateraz postačí všetkým, ktorí majú záujem a chuť vypočuť si, čo bolo obsahom jednotlivých rokovaní.

    Marek Koltáš, admin internet. portálu mesta
    Mesto Rožňava

    [Reagovať]

    Rado Kovács odpovedá:

    Pán Koltáš,

    ďakujem za vysvetlenie a rovnako aj za nahodenie (zatiaľ) zvukových záznamov.

    Nemá zmysel, aby som sa akurát ja vyjadroval k technickým veciam, ktoré spomínate.

    V podstate tu by sa podľa mňa aj celá debata mohla a mala skončiť. Nikomu totiž nešlo o nič iné, len skvalitniť informovanie občanov mesta o tom, čo sa deje v MsZ.

    [Reagovať]

  61. Matúš Bischof on Jún 15th, 2009 10:36 pm

    attila LOL

    pozeram akurat na agem.sk kolko stoja 1TB (1000GB) harddisky. daju sa kupit pekne za necelych 70€/jeden kus (teda lacnejsie ako polovica jedneho zastupitelstva na DVD).
    tam sa zopar celych zastupitelstiev zmesti.

    http://www.agem.sk/?flag=kategorie&cat=000330013101272

    btw. diky. ani to nebolelo. uz len ten obraz. fakt.

    [Reagovať]

  62. Belo Hefler on Jún 15th, 2009 10:53 pm

    2Marek: Ďakujem Vám za informáciu a vysvetlenie. Nepochybne je to počin hodný uznania.

    Mňa tiež mrzí, ak ktokoľvek posúva diskusiu kamsi do krčmy, ale som rád, že Inforoznava.sk svojim kritickým pohľadom inšpiruje.

    A bol by som rád aj tomu, keby sme záznamy mohli s Vaším súhlasom prevádzkovať aj na našom portáli, ktorý je priestorom názorovej prezentácie a diskusie o živote v našom meste.

    To však je zrejme téma prípadného osobného stretnutia.

    S poďakovaním,
    Belo Hefler / behe@inforoznava.sk
    majiteľ portálu Inforoznava.sk

    [Reagovať]

  63. Pavol Lacko on Jún 15th, 2009 10:58 pm

    S radosťou sa pridávam a ďakujem aj ja, pán Koltáš,
    rovnako oceňujem a vnímam, že v tomto prípade zjavne išlo o záležitosť mimo pracovnej doby.
    S pozdravom

    [Reagovať]

  64. pre Matúša Bischofa on Jún 15th, 2009 11:03 pm

    Už vidím ako nesieš ten disk z agemu do dátového centra do Prahy, aha tuto mám disk pripojte mi ho k môjmu webhostingu, hoci si platím iba X GB ale chcem mať 1000 GB miesta.

    [Reagovať]

    Michal Valaštek odpovedá:

    Prevádzka vlastného vs servra nieje až taká drahá a ak poznáš niekoho kto tam už svoje mašiny má tak sa sním dá dohodnúť.

    [Reagovať]

  65. Matúš Bischof on Jún 16th, 2009 7:01 am

    Pre “pre Matúša Bischofa” (uz to zacina byt absurdne, pisem a zaroven nepisem sam sebe, ale cert to vem):
    jeden mudry clovek z Roznavy hovori:

    “Kto chce, hlada sposoby, kto nechce, hlada dovody.”

    Spytaj sa svojho najvyssieho, ze kolko webhostingov by sa dalo zaplatit za jednu celorocnu odmenu, ale co…
    poucte ma viac, prosim!

    Dakujem Vam majster Camus.
    Howgh.

    [Reagovať]

Chcete niečo k téme článku napísať?





Reklama