Umelci s citom pre hudbu aj publikum

Bol som už na mnohých koncertoch a akciách, no v pondelok som videl v Cafe Del Mundo niečo výnimočné, čo sa len tak nevidí.Väčšinou si publikum fotí, nahráva umelcov aby na ich koncert mali spomienku. V pondelok večer to však STEVE CLARKE TRIO urobili trochu opačne. Odfotili si publikum. No fotením otvorená komunikácia nekončila. Ani jazyková bariéra nebola prekážkou.

Energia, ktorá sálala z ich hudby, napĺňala natrieskanú sálu až do prasknutia. Vynikajúci bubeník Chris Stanley predviedol neuveriteľne dlhé a premakané pasáže, ktoré vyzneli takmer ako nekončiaca kanonáda, pri ktorej si dal prestávku aj slávny basista Steve Clareke a ešte si ho stihol aj odfotiť (spolu s publikom). Dopĺňaní skvelým klávesákom Patom Mariafotom predviedli výborné kreácie, pri ktorých sa viacerí neudržali a začali tancovať. Gitarové sóla a samotný basista Steve Clarke boli neuveriteľné a z výrazov tváre tohoto umelca bolo cítiť absolútnu spätosť s hudbou, ktorú hrá.

Koncertu sa zúčastnila aj rožňavská hudobná elita a na tvárach sa im zračilo nadšenie a radosť. Radosť však neskrývali ani ostatní diváci, ktorí po každom frázovaní obdarili umelcov dlhým potleskom.

Nedovolím sa označovať za hudobného kritika, ale tento koncert bol podľa mňa hudobnou udalosťou roka v našom meste a všetci diváci dostali za 4,50 € absolútnu kultúrnu nadhodnotu, na ktorú budú ešte dlho spomínať. STEVE CLARKE TRIO prinieslo do Rožňavy život a energiu.

Michal Valaštek

O autorovi Michal Valaštek

Absolvent bakalárskeho štúdia politológie na Katolíckej univerzite v Ružomberku. E-mail: miso.valastek@gmail.com