Rokovali poriadne zostra! (video)
Január 28, 2010 | Prečítané 2 614x
Prvé tohtoročné riadne zasadnutie mestského zastupiteľstva sa začalo poriadne zostra. Postarali sa o to najmä návrhy nezávislého poslanca Dušana Pavlíka, ktorý navrhol zaradenie nových bodov do programu rokovania: Poriadok odmeňovania zamestnancov a volených orgánov mesta, Dohoda o používaní služobných motorových vozidiel a Návrh na odvolanie Ing. Františka Kardoša (na snímke) z postu viceprimátora.
Prednosta MsÚ Ján Štefan navrhol do rokovania zaradiť Žiadosť o pomoc pri financovaní misie nasadenia záchranárov v zemetrasení postihnutom Haiti, s ďalšími pozmeňujúcimi návrhmi vystúpili aj poslanci Peter Džačár a Erika Szabadosová.
Podľa slov primátora Vladislava Laciaka bol materiál, ktorý navrhoval do programu zaradiť poslanec Pavlík, prejednaný na minulej mestskej rade. Mestská rada doporučila, aby sa bod, týkajúci sa odmeňovania zamestnancov a volených orgánov, prerokoval až na februárovom zasadnutí mestského zastupiteľstva, potom čo sa materiál prejedná v komisiách a mestskej rade. Mestká rada zároveň nepovažuje za potrebné rokovať o používaní služobných motorových vozidiel z dôvodu, že návrh poslanca Pavlíka nevyužívať vozidlá na súkromné účely, je už “ošetrený“. S návrhom odvolať Františka Kardoša z postu viceprimátora rada nesúhlasila.
„Mestká rada mi môj návrh, aj keď si myslím, že bol legitímny a oprávnený, zamietla. A myslím si, že nad rámec svojich kompetencií. Na rozdiel od štatútu mesta – rokovacieho poriadku, prekročila svoj rámec. Pretože to bolo o tom, že zaradíte tie body do programu a v tom bode sa vyjadríte svojím názorom, ale nebude hlasovať o tom, či to tam dáte, alebo nie,“ uviedol poslanec Pavlík. Ako zdôvodnil, podľa rokovacieho poriadku môže nové body programu predkladať primátor aj na návrh jednotlivých poslancov. Zároveň dodal, že podľa paragrafu 17. Štatútu mesta môže byť zástupca primátora odvolaný kedykoľvek bez udania dôvodu. Svoj návrh na odvolanie však zdôvodnil vstupom viceprimátora do SMK, hoci bol do svojej funkcie nominovaný ako nezávislý poslanec.
Po búrlivej diskusii prítomní poslanci návrh na odvolanie zástupcu primátora z funkie do programu rokovania nakoniec neschválili. Zástupcu primátora podržali 8-mi hlasmi proti zaradeniu tohoto bodu do programu (Dávid, Focko, Kardoš, Kopecká, Kossuth, Soldos, Szabadosová, Váradiová) , 7-mi z nich boli za (Bolaček, Dubovský, Džačár, Kemény, Pavlík, Pollák, Turek). Proti zaradeniu bodu do programu rokovania hlasoval aj samotný zástupca primátora – viď. obrázok, ktorý si zväčšíte kliknutím naň. Neprítomní poslanci: Baláž, Kavečanky, Bánes, Laco.
Poslanci nakoniec v hlasovaní rozhodli, že do programu sa zaradí len bod, týkajúci sa používania služobných motorových vozidiel. Jedenástimi hlasmi schválili, že funkcionári a zamestnanci mestského úradu, používajúci služobné vozidlá, musia na konci mesiaca spočítať z knihy jázd kilometre, ktoré najazdili služobne a za súkromným účelom. Kilometre, ktoré najazdili súkromne, uhradia na základe faktúry do pokladne mestského úradu, alebo poukážu na účet mesta Rožňava vo výške určenej dohodou.
Napätú atmosféru z úvodu zasadnutia vystupňoval aj bod č. 3 – JUDr. Juraj Dubovský – vzdanie sa členstva v mestskej rade. Vyhrotený dialóg sa medzi primátorom a nezávislým poslancom Dubovským odštartoval potom, čo Vladislav Laciak nezávislého poslanca vyzval, aby predstúpil a zdôvodnil svoje rozhodnutie. „Dôvody som oznámil písomne a som prekvapený, že ste ich neráčili rozdať kolegom poslancom, keď rozdávate úplne iné materiály ako napríklad pozvánka CVČ,“ reagoval poslanec Dubovský. Primátor mesta argumentoval, že materiál bol predložený mestskej rade, ktorá však nebola uznášania schopná, načo nezávislý poslanec reagoval otázkou: „Tento materiál CVČ mestská rada schvaľovala, že ho máš rozmnožiť?“
Rozhorčenie poslanca Dubovského v diskusii podporil poslanec Pavlík, primátorove vyjadrenia zase obhajoval viceprimátor František Kardoš, ktorý k celému problému povedal: „Skutočne je toto trápne počúvať.“ Vladislav Laciak zároveň vyjadril očakávanie, že na rokovaní zastupiteľstva bude určený nový člen mestskej rady, poslanci však doposiaľ nevystúpili s návrhom na doplnenie rady. Poslankyňa Erika Szabadosová (SMK) vzápätí navrhla, aby bol za jej nového člena zvolený nezávislý poslanec Kossuth. Tento návrh vzápätí spochybnil nezávislý poslanec Ondrej Bolaček: „Nezávislí poslanci by mali navrhnúť niekoho a nie druhá strana a tobôž nie takého kandidáta, ktorý de facto by mal sedieť niekde medzi nominantmi politických strán.“
Do rozpravy ostro zakročil poslanec Dávid, ktorý navrhol ukončenie diskusie k tomuto bodu: „Mňa strašne mrzí, že taká politická kultúra je momentálne v mestskom zastupiteľstve. Mrzí ma, že tu musím sedieť. Za 25 rokov môjho poslanectva som ešte nezažil to, čo sa tu robí a rozpráva.“ Poslanci jeho návrh v hlasovaní schválili.
Na štvrtkovom zastupiteľstve poslanci rokovali aj o ponuke spoločnosti STEFE SK na odkúpenie 36,7 % obchodného podielu mesta v spoločnosti TEKO-R spol. s r.o a prenajatých pozemkov a kotolní. Materiál predložil prednosta MsÚ Ján Štefan, ktorý prítomných oboznámil s ponúkanou cenou – 800 000 eur. Ponuku prerokovala finančná komisia a mestská rada, ktorá odporučila rokovať komisii, menovanej primátorom mesta, o zvýšení ceny, za ktorú chce spoločnosť STEFE SK, a. s. odkúpiť obchodný podiel a uvedené nehnuteľnosti.
„Toto rokovanie prebehlo minulý piatok popoludní, kde sa zúčastnili zástupcovia poslancov mesta, vedenie mesta i zástupcovia firmy STEFE SK, kde sme predložili náš názor, že tá ponúkaná cena je neprimerane nízka, že je potrebné rokovať o vyššej cene, je potrebné rokovať o cene za obchodný podiel aj za ostatné nehnuteľnosti. Takže mestu predložia nový návrh, preto by som navrhoval, aby sme momentálne zobrali na vedomie, že prebieha rokovanie a že materiál bude znovu predložený do orgánov mesta. Povedali sme sumu zhruba o desať miliónov korún vyššiu, uvidíme aká bude odozva,“ povedal primátor mesta Vladislav Laciak. Zároveň podotkol, že firma STEFE predstúpi s novým návrhom zhruba o dva mesiace. Poslanci v hlasovaní zobrali na vedomie prebiehajúce rokovania.
Mestské zastupiteľstvo v ďalšom z bodov nevyhovelo žiadosti Eurobus a.s., týkajúcej sa úpravy cien MHD od 1. marca 2010. Išlo pritom o navýšenie ceny cestovného zo súčasných 0,35 eura na 0,40 eura.
Po krátkej prestávke sa poslanci venovali majetkoprávnym záležitostiam mesta ako aj správam hlavnej kontrolórky.
Foto & Video: Inforoznava.sk / Michal Valaštek
Zvukový záznam – klikni sem
Súvisiace články: Rado Kovács / Nakydalo
PRAVIDLÁ DISKUSIE
Diskusia je moderovaná, zverejníme komentáre len k téme redakčného príspevku. Oneskorenie zverejnenia komentára môže byť dlhšie, ak nie je k dispozícii ani jeden z editorov portálu. Každý účastník diskusie nesie za svoj publikovaný názor zodpovednosť podľa právneho poriadku Slovenskej republiky. Prevádzkovateľ portálu nezodpovedá za obsah diskusných príspevkov. V záujme udržania diskusie v rámci slušnosti a vecnosti môžu byť nevhodné komentáre zmazané alebo upravované a to najmä v prípade, ak diskutujúci útočí na autorov redakčných príspevkov, alebo iných diskutujúcich.Komentárov: 81 k príspevku “Rokovali poriadne zostra! (video)”
Chcete niečo k téme článku napísať?





slušná fraška = vidieť že súdruhovia chodili do práce
majetkové vjeci
bod 3.
nenažratosť stále trvá–mesto hrdinsky odoláva
Tutko už dostal…Németh chíľlku počká….nie?
bod9.
ako strážiť prázdny park –???
[Reagovať]
ps
a to hlavné
Kardoša by nebolo treba odvolávať -Kardoša nebolo slobodno zvoliť
lebo medve´d
[Reagovať]
Uz sa to blizi…a to ma nesmierne tesi…
Nechcem z vas robit bohov, dievcata a chlapci, ale mam dost silny pocit, ze vznikom tohto portalu doslo k polarizacii jednoliatej, infikovanej a nasledne zaockovanej, apatickej roznavskej verejnosti, coho vysledkom je aj to, ze poslanci si dovolia vystupovat (aj) tak, ze vedia, ze nie vsetko prejde filtrom RVTV a roznavskych listov…
Gratulujem a drzim palce…
[Reagovať]
Belo Hefler odpovedá:
Január 29th, 2010 at 9:36 am
Atti, vďaka za trefný postreh! Samozrejme, poskokov mocných (bez ohľadu na vek) aj inak zbabelých tu bude vždy dosť, o to sa báť žiaľ netreba.
[Reagovať]
zolo odpovedá:
Január 29th, 2010 at 11:34 am
Akurat by sme podobnych poskokov nemali volit a hlavne by sme ich nemali zvolit do mestskeho parlamentu, ci za primatora. No nie som si isty, ze ci z tych cca 6300 volicov (41%), ktori sa minule volby v Roznave volieb zucastnili, aspon tretina cita inforoznavu a nie len, ze ci cita, ale ze sa aj stotoznuje s tymto nazorom.
Na kandidata za primatora RV mam v tomto roku velmi dobry navrh, akurat este musim(e) popracovat na tom, aby tu kandidaturu dotycny clovek prijal. No keby aj nie, tak viem aj o dalsich dvoch-troch ludoch, ktori by splnali moju predstavu o primatorovi. Smutne na tom je to, ze vacsinou ti schopni ludia kandidovat odmietaju.
[Reagovať]
Belo Hefler odpovedá:
Január 29th, 2010 at 11:47 am
Zolo, myslel som skôr na ľudí, ktorí sa účelovo podliezajú moci – akejkoľvek, a ktorí sú ochotní poprieť dierku v nose, len aby mali trošku omrviniek aj pre seba.
“Stotožňovať sa s Inforožňavou” netreba a nie je to ani možné – portál, ako každé iné médium, len prináša informácie, v tomto prípade aj tie, ktoré sa akosi inde takto nezjavia, a ktoré si už každý podľa ľubovôle zhodnotí slobodne sám.
Myslím, že cez tisíc návštev denne je už dosť silná dávka na toto naše malé mestečko, čo sa prejavuje nielen v tomto prípade aj v rozhodovaní poslancov .-)
Dobrý návrh na kandidáta na primátora bude vtedy, ak ten dotyčný bude nielen dôveryhodný ako človek a svojím programom, ale aj zvolený
[Reagovať]
zolo odpovedá:
Január 29th, 2010 at 1:18 pm
Nemyslel som stotoznenie sa s Inforoznavou
, bozechran,
ale stotoznenie sa “… s tymto nazorom”, o ktorom akurat polemizujem, t.j. nevolit poskokov.
A aby bol zvoleny clovek, splnajuci moje predstavy, musi v prvom rade niekto taky kandidovat. To som chcel tym mojim druhym odstavcom povedat. Zatial som o podobnom cloveku, ktory by sa chystal v najblizsich volbach aj kandidovat, nepocul.
Attila Zoller odpovedá:
Január 29th, 2010 at 2:56 pm
zolo…a kohoze navrhujes na primatora…
mozeme sa ho spytat…mozno bude “nad tym uvazovat…”, ale zatial nam “nebude vediet povedat viac…”
[Reagovať]
zolo odpovedá:
Január 29th, 2010 at 3:34 pm
Uz by uvazovali dvaja
Zatial mi na moj priamy dotaz odpovedal, ze je to celkom dobry napad, no mam dojem, ze si myslel, ze ja iba zartujem.
Juraj odpovedá:
Február 4th, 2010 at 11:47 am
tragédia je v tom, že mocní sú slaboduchí
[Reagovať]
uz stacilo mat poslancov a primatorov s dozivotnou sluzbou pre obcana. to nemaju chrbtovu kost povedat ze dost ! uz je na case aby citili i zodpovednost za vykonanu pracu. kde sa zacina prejavovat zodpovednost tam sa zacina prejavovat i napatie, a to tu zjavne narasta !
[Reagovať]
Dobrý… veľmi ma teší, že konečne sa rozviruje hladina po rokoch mlčania verejnosti a je tu možnosť si povedať na tomto portáli otvorene, čo si myslí človek o fungovaní miestnej samosprávy. V nasledujúcich voľbách by mali prísť ludia, ktorí ozaj chcú pre toto mesto vykonať len tie najlepšie činy bez ohľadu na svoje politické presvedčenie, ale my občania sa musíme zmobilizovať, aby tento stav aj nastal. Konečne musí prísť ” mladá krv”, nezaťažená minulosťou a maniermi socíku. Držím palce, aby sa to uskutočnilo a potom určite aj Občan bude chcieť priložiť ruku k spoločnému dielu tak, ako to vo vyspelom svete je bežné. To včerajšie zastupiteľské exposé je tomu dôkazom, že tu musí nastať zmena!!!!! Zatiaľ toľko…
[Reagovať]
Anina odpovedá:
Január 29th, 2010 at 5:56 pm
Pán Marko, podľa mňa, by ste kľudne Vy mohli kandidovať za primátora… Prečo nie ? Čítam Vaše názory a zdajú sa mi byť veľmi zdravé, trefné a nebojácne… Pomaly sa bude treba adresne vyjadrovať ku možným kandidátom, tak som si dovolila…
[Reagovať]
Anina odpovedá:
Január 29th, 2010 at 6:00 pm
…a poslanci: Matúš, Rado- mladá krv + iní charakterní ľudia
[Reagovať]
Peter Marko odpovedá:
Február 1st, 2010 at 11:22 am
Ďakujem za uznanie mojich riadkov…Nuž len pre oživenie pamäti. Áno kandidoval som v roku 1994, ale neúspešne, lebo po predvolaní na “koberec” pred vtedajšie vedenie Spolužitia – Együttélés ( bol to rozhovor asi na hodinu v ich kancelárii na Čučmianskej ulici) sa oni rozhodli, že nie mňa budú občania maďarskej národnosti podporovať a voliť. Teda už vtedy sa takto ” pripravovali” voľby. Ako to potom dopadlo, neidem rozoberať, ale všetci si pamätáme následky a potom nástup 12 ročnej “verchušky” na čelo mesta. Verte mi, dodnes som presvedčený o vtedajšom inom smerovaní rozvoja mesta a bolo by to určite pokračovanie dobre načatej cesty prvým primátorom mesta p. Ondréšikom. My stavbári sme už raz takí, máme predstavivosť a vieme dlhodobo pripravoiať veci územne, urbanisticky a rozvojovo. Za tie, mnou nenaplnené roky, by sa mesto bolo pripravilo na rozvoj a v ďalších osem rokov za vlády SDKU a MKP, by boli prišli určite aj investície a nie tak, ako to bolo v skutočnosti za “verchušky”. Viete potomok rodiny s tristoročnou tradíciou v Rožňave má iné priority v rozvoji mesta, ako osobné a preto je tento môj pohľad určite iný… samozrejme nemusí so mno nikto súhlasiť, ale ja to takto cítim dodnes. Nuž, ale je to už všetko za nami a keď som napísal, že musí prísť “mladá krv” na čelo mesta, tak viem prečo som to napísal. Dnešný svet je už úplne iný, má iné priority, len ten človek, ktorý príde a zvíťazí v primátorkách, musí si byť vedomý aj toho, že dnes sa hodnotia už veci konenečne!!!! verejne, čoho dôkazom, je aj taká malá vec, ako dozorvanie stavieb tu v meste a to sme len na začiatku dlhej cesty za demokraciou…. Práve preto aj tento portál mal prísť ďaleko skôr, len verchuška sa tomu bránila a bála sa toho, ako čert svätenej vody. S úctou…
[Reagovať]
hora odpovedá:
Január 31st, 2010 at 12:05 pm
Suhlasim s Vašim názorom treba omladit vedenie mesta, zastupitelstvo a tiez aj ine institucie pod zaštitou mesta.Mam pocit že toto mesto zaspalo pred 20 rokmi a este sa neprebudilo. Zobudí sa niekedy?
[Reagovať]
Dúfam že tu starú gardu na čele s Kardosom poslete do “večných lovisť” a takým starým štruktúram ako je KATKA tiež pride rozum a nedá sa zahambiť .Jej čas už vypršal ani makeup z nej nespraví ženu . Takže do stareho šrotu.
[Reagovať]
alena golianova odpovedá:
Január 29th, 2010 at 2:51 pm
Presne….my stare zeny by sme si mali kupovat karnevalove masky, lebo skraboska uz nestaci, aby sme sa mohli aspon niekedy bez obav pozriet do zrkadla. Ja som si napriklad kupila taku divoku gorilu so zelenym nadychom a hned trochu lepsie vyzeram. Lebo tiez mi je jasne, ze s makeupom uz nic nevyriesim. A este mi porad moja, kde ti tak dobre vylepsili vnutro hlavy, to by mi tiez bolo treba, bo furt ked sa zamyslim, take sprostosti mi chodia po rozume…ze az.
[Reagovať]
Attila Zoller odpovedá:
Január 29th, 2010 at 2:58 pm
to ta mame zacat volat “divoka gorila z Kodane”?
(Gorilla Copenhagensis)
[Reagovať]
alena golianova odpovedá:
Január 29th, 2010 at 3:40 pm
…ano, a este pridomok viridis…a zmenim aj nick, co sa s tym budem….no vies co.
[Reagovať]
Edita Kušnierová odpovedá:
Január 29th, 2010 at 3:11 pm
Alenka, nepodceňuj sa, veď vyzeráš rovnako ako pred dvadsiatimi rokmi. Make-up je síce dôležitý, ale to vnútro hlavy je podstatné. A ešte Masarykovo heslo: Jen se nebát a nekrást!
[Reagovať]
Peter Marko odpovedá:
Február 1st, 2010 at 2:36 pm
… no tí “naši” tú prvú polovicu hesla Strýčka aj dodržiavajú…
[Reagovať]
zolo odpovedá:
Január 29th, 2010 at 3:38 pm
A fotku alenka do fotobloku nevies poslat? Mozno by si ju rada pozrela aj stara struktura KATKA.
[Reagovať]
zolo odpovedá:
Január 29th, 2010 at 3:21 pm
Ktora Katka, co za Katka sa neda zahanbit? Kopecka, ci Balazova?
Len neviem, preco sa tu stale dookola omiela nazor, ze vsetko vyriesia mladi, ci mlada krv, alebo zeny, najlepsie asi mlade zeny
Co je toto za nezmysel? Tornala je uz druhykrat v priebehu dvoch rokov v nutenej sprave a to mala v oboch pripadoch najmladsieho primatora siroko daleko.
Na cele nasej mladej republiky stoji najmladsi premier od vzniku CSSR aj SR, a mne sa teda nezda, ze by ju riadil zo vsetkych najlepsie. V Amerike je tiez mlady prezident, no ani nie po roku od jeho zvolenia mu popularita v USA rapidne klesla, pretoze skoro nic, co pred volbami slubil nevie splnit. Na celej ciare pohorel na slubenej reforme zdravotnictva.
Ale tym nechcem povedat, ze by v mestskom parlamente nemali byt mladi ludia, alebo zeny. Len by som bol rad, keby sme si uvedomili, ze nie vek a pohlavie primatora a poslancov su dolezite na dobry vykon ich funkcii!!!
[Reagovať]
Kuna odpovedá:
Január 29th, 2010 at 8:52 pm
Zolo,
súhlasím s Tvojim názorom. Tiež sa radím k mladým, ale takisto si myslím, že iba mladosť nie je receptom na vyriešenie problémov. Ak raz niekto nie je morálne ani intelektuálne “vyzbrojený” a jeho hodnotový rebríček má iba jeden stupienok, nič sa nezmení.
Pozorujem to na mojich rovesníkoch. Bývalí spolužiaci, kolegovia, kamaráti a ďalší by mohli prednášať na filozofických fakultách o našom “pragmatizme”. Alebo aspoň na nejakých večerných kurzoch o tom “Ako vytvoriť účinný a súdržný Kameradschaft”. Až ich podozrievam z tradicionalizmu, ako poctivo prebrali spôsoby ich komunizmom poznačených otcov a materí.
Obávam sa, že aj v budúcnosti sa tu bude bojovať s novými “old boys clubmi”. Zmení sa iba obsadenie. Len či sa tu aj potom nájde zopár odvážnych a inteligentných ľudí, ktorí budú mať silu sa vzoprieť.
[Reagovať]
Roznavsky parlament….prepacte musim ist grcat…
[Reagovať]
Zolo odpovedá:
Január 30th, 2010 at 5:03 pm
Ze Ty nebudes z Roznavy, Jerry? Lebo keby si bol, tak musis grcat kazdy den pri stretnuti sa s nami, roznavcanmi.
Roznavsky parlament je tvoreny z najlepsich obcanov Roznavy, zastupujucich vsetky skupiny a casti Roznavy a bol vybrany v slobodnych volbach z dost sirokej skupiny dobrovolne kandidujucich Roznavcanov, zaujimajucich sa o veci verejne. Podla nas, voliacich volicov a v konecnom dosledku aj z vole nezucastnenych volicov, boli do parlamentu vybrani ti najlepsi.
Je sice pravda, ze Jerryho som tam nevidel, ale to mozno iba preto, ze si sa na to (este) necitil, ze? Blizia sa nove volby, a ked si roznavcan tak dufam, ze teraz uz nebudes vahat kandidovat, aby si nemusel po volbach zase grcat
Kritizovat (a grcat) by sa mali rozhodnutia, hlasovania, ci ina cinnost jednotlivych konkretnych poslancov, nie parlament ako celok. Ked sa hlasuje nespravne napriklad v pomere 7 : 8, tak minimalne sedem poslanov nemoze za zle rozhodnutie parlamentu.
A pamataj, kazdy parlament v slobodnej spolocnosti je obrazom, ci zrkadlom tej spolocnosti, ktoru reprezentuje. Pekne to vidno na nasom najvysom churale, ktory podla mna idealne reprezentuje Slovensko.
Tento tyzden som v TV videl, ze sa v poslednych volbach nezabudlo nie len na praviciarov, laviciarov, zlodejov, klamarov a inych vytecnikov, ale ani na zastupovanie nasej dost velkej mensiny, mensiny alkoholikov
[Reagovať]
Bleee…prepacte zodvihol sa mi zaludok…
[Reagovať]
Perlicka! co keby tak vasich poslal niekto do vecnych lovist
[Reagovať]
Mne je to jedno,mladí alebo starí,hlavne už iní a normálny.Dávid napísal,že za 25 rokov najhoršia éra čo sa týka jednania.Z toho vidno,jemu(aj väčšine) je to jedno s kým len pri koryte.
[Reagovať]
“Ini a normalni”, s tym suhlasim, ale to je zase len take vseobecne konstatovanie o nicom a volby sa blizia. Treba uz konecne zacat hovorit o konkretnych ludoch.
Podla mna by mohol byt dobrym primatorom Rado Kovacs, alebo Dusan Pavlik, ci Ivan Kuhn.
Vynikajucou poslankynou by bola Timea Bagackova, aj Monika Sedova a samozrejme pani Edita Kusnierova. Poslancom v Roznave by mal byt urcite aj Matus Bischof a Peter Katrenics, Peter Kerekes a Palo Lacko. A vedel by som si predstavit aj niektorych prispievatelov v komentaroch, ktori su zatial v anonymite. Pisem konkretne mena preto, aby sa uz pomaly rozprudila debata o pripadnych, ale najma dobrych kandidatoch.
Pri starsich kandidatoch (vekom nad 45-50 rokov) by som trval na tom, aby boli prelustrovani, aby sme si nevolili a neumoznovali o sebe rozhodovat byvalych agentov Stb. Je to tiez urcita a znacne negativna znamka o charaktere cloveka, najma v suvislosti s verejnou funkciou a mocou. V tomto smere by v akomkolvek paramente mali poslancovat cisti ludia.
[Reagovať]
Belo Hefler odpovedá:
Február 1st, 2010 at 5:26 pm
… a na Tibora Takáča si zabudol, moje nervy
[Reagovať]
Michal Valaštek odpovedá:
Február 1st, 2010 at 5:33 pm
Presne tak ale toho treba “vylustrovat” lebo je to kandidat nad 45-50 rokov
[Reagovať]
monki odpovedá:
Február 1st, 2010 at 5:46 pm
on je uz zlustrovany svojim posobenim v prospech ludi az do poslednej bunky, vek je u neho iba mylnou informaciou-))
[Reagovať]
ZANE odpovedá:
Február 1st, 2010 at 6:26 pm
Kto je Pavol Lacko , Monika Seďová , Ivan Kuhn???
zolo odpovedá:
Február 1st, 2010 at 9:18 pm
Pavol Lacko pise pod nickom “Pavol Lacko”,
Monika Sedova pise pod nickom “monki”,
a Ivan Kuhn pise pod nickom “Ivan Kuhn”,
to len na upresnenie, ze kto je kto, pre ZANE
zolo odpovedá:
Február 2nd, 2010 at 9:59 am
monki, len aby Ta este nezastupoval v NR SR
pretoze Bela a Most ma zaujem v ostatnom case o OKS, a vcera uz aj Mikulas o nich prejavil zaujem, pozri ku koncu videa:
http://www.sme.sk/c/5220143/dzurinda-nebude-kandidovat-do-parlamentu.html
zolo odpovedá:
Február 1st, 2010 at 9:08 pm
Na Michala Valasteka, najmladsiu kruv, som skoro zabudol, ze? Moje nervy!
ale preto treba debatuvat a debatuvat.
Jednoduche a rychle lustrovanie sa da zrobit tu: http://www.cibulka.com
[Reagovať]
Attila Zoller odpovedá:
Február 2nd, 2010 at 7:01 am
a potom nezabudnite vytvorit prirodzeno-umelu funkciu vice-vice-vice-viceprimatora Roznavy pre partnerstvo so Szegedom!!!
zolo odpovedá:
Február 2nd, 2010 at 9:32 am
a uz si sa skusal lustrovat? Ty by si sa mal aj na http://www.hagyma.hu, ze?
andrea odpovedá:
Február 2nd, 2010 at 9:48 am
Ja som sa skusala lustrovat, zolo, ale odtrhol sa so mnou luster, tak uz radsej len na hojdacke sa …..
zolo odpovedá:
Február 2nd, 2010 at 10:06 am
to je neprijemne andrejka, davaj si prosim Ta pozor, aj Ty patris medzi mojich favoritov na poslanca RV
jednemu slovenskemu politikovi v detstve, spadol luster na hlavu a skoro cele slovensko v 90-tych rokoch do nestastia doviedol
andrea odpovedá:
Február 2nd, 2010 at 10:12 am
Uffff, to ja mam vacsie ambicie, za co budem kandidovat….a hned v niekolkych kategoriach.
To nebol luster, ale lampa. Ale i ked mal sotva par mesiacov, dobre si na to pamata. No…niet nad ludi s dobrou pamatou….co som to vlastne chcela….no nic….
Attila Zoller odpovedá:
Február 2nd, 2010 at 10:47 am
zolo…ja som pocul inu verziu…
vraj jeden jeho super medzi styrmi povrazmi v ringu mal do rukavic ukrytu zehlicku…tak ho vyzehlil…aj s mozgom
zolo odpovedá:
Február 2nd, 2010 at 12:43 pm
Ambicie mozes mat, to je v poriadku andrejka, no zatial budes iba poslakyna. S tym uz teraz nic nenarobime.
Kandidatku do narodneho parlamentu ma uz KDH uzavretu. No nic nie je stratene, neboj, zivot nekonci tymito volbami a ze co bude s Tebou dalej, to uvidime podla Tvojich uspechov, ci vysledkov v nasledovnom volebnom obdobi.
A andrejke boxerista so zehlickou v rukavici pravdepodobne nehrozi, takze tento problem povazujem za vyrieseny, oukej Attila?
andrea odpovedá:
Február 2nd, 2010 at 1:13 pm
No, po dnesnom obede som celkom rada, ze manzel nie je boxerista a netusi, kde prechovavam zehlicku…lebo chcelo to silnu naturu dnes, poviem ti. Asi by som sa fakt mala dat na poslancovanie.
peter katrenics odpovedá:
Február 1st, 2010 at 10:26 pm
noooo mam viac ako 20 a menej ako 50. moje nervy !
[Reagovať]
zolo odpovedá:
Február 1st, 2010 at 11:21 pm
Cibulka Ta nenasla, dokonca ani ziadneho menovca, takze mozes kludne kandidovat.
[Reagovať]
Tímea Bagačková Zollerová odpovedá:
Február 2nd, 2010 at 8:49 am
Mily Zolo, potesilo ma, ze som si precitala aj svoje meno (pohladilo mi to ego…
). Priznam sa, obcas sa nad tym aj zamyslim, ake by to bolo, keby… ale u mna je jeden maly problem, teda dva male problemy
– este mam dve male deti. Teda – ono to nie je problem, ale ked uz niekto chce byt poslancom, mal by mat na to dostatok casu a energie.
Ja osobne by som napriklad ako kandidata na primatora navrhovala pani Kusnierovu. Ona by podla mna bola genialna primatorka, kultivovana, pozna svoje mesto i ludi. Pre mna je Rado fajn clovek, ale ako primatora si ho neviem predstavit – primator musi vystupovat razantnejsie. Ako poslanec – to ano. S ostatnymi suhlasim
[Reagovať]
zolo odpovedá:
Február 2nd, 2010 at 9:51 am
casovo si myslim, ze by si to zvladla lavou zadnou, je to jedno sedenie do mesiaca, mozno nejaka komisia, tiez len dve-tri hodiny v mesiaci, prestudovat si pred zasadnutim materialy doma po veceroch, ked male problemy pospia
a na to hlavnee, byt v kontakte s volicmi mas predsa viac casu uz aj dnes, ako ktorykolvek sucasny poslanec, ci primator
mne sa z tychto sucasnych velmi paci ta sväta trojica, co sedi vedla seba Focko, Banes, Soldos, vydrzat tam sediet bez slova tolko hodin do roka a pri tom sa tvarit, ze vsetkemu rozumiem a nezaspat, to musi byt teda fuska, Vam poviem
[Reagovať]
Vlado odpovedá:
Február 2nd, 2010 at 10:41 am
Máš pravdu,bohužiaľ,zatiaľ som iba vo fáze deštrukčnej,t.j. viem koho nie.
Nad menami ktoré si dal určite pouvažujem,dúfajme,že bude aj reálne možnosť voliť niekoho iného,lebo ak pozrieme na kandidátku z minulosti,mená boli roky rovnaké,len skratky za menami sa menili(bohužiaľ nie tituly)
[Reagovať]
SMK postaví svojho kandidáta na primátora Rožňavy – Arpáda Laca !!! A teraz mudrujte !
[Reagovať]
Michal Valaštek odpovedá:
Február 1st, 2010 at 10:34 pm
No až taký škandál to nieje. Aj tento kandidát má nevýhody, nebudú ho voliť futbalisti ale len basketbalisti.
[Reagovať]
zolo odpovedá:
Február 1st, 2010 at 11:59 pm
V roku 2006 mal sice ako poslanec najviac hlasov co do poctu, ale percentualne to nebolo najviac.
Arpad Laco mal vo svojom obvode 650 hlasov, co je 40 % a Dusan Pavlik mal vo svojom obvode 543 hlasov, co je 48 %
Takze to naozaj nebude az taky skandal.
[Reagovať]
ten zolo ma pravdu. rado na hrad !
[Reagovať]
No… takze… pozrime sa na to… Je zopar uz avizovanych adeptov na kandidatov na primatora. Arpada Laca budu volit najma privrzenci sportu a mozno jeho byvali studenti, plus niektori clenovia starej gardy. Katarina Kopecka bude kandidatkou najma privrzencov SZŠ, a tiez tych, ktori si myslia, ze veci treba vybavovat cez spravne “kontakty”. No, potom nesmieme zabudat este na Romana Ocelnika, ktoreho miluju ti trojriadkovi lovci senzacii. Jaj, a este sudruh Babic so svojimi Romskymi volicmi. Vsetci tito ludia budu mat vsak rozdelenu volicsku zakladnu. Takze “Inforoznava a spol.” musi (musime) pouvazovat a dohodnut sa na JEDINOM kandidatovi na primatora, ktoreho budeme podporovat vsetci. Najrealnejsim z tohto pohladu sa stava Dusan Pavlik, ktoreho uz doteraz volilo dost ludi aj v minulych volbach. Tak isto je to aj s kandidatmi na poslancov – treba vybrat maximalne dvoch za kazdy volebny obvod, aby tito ludia mali sancu uspiet.
[Reagovať]
zolo odpovedá:
Február 2nd, 2010 at 2:20 pm
Toto je velmi mudre politicke pojednanie, hodne dobreho a aj uspesneho poslanca. Preco ja mam taky dobry nos na dobrych kandidatov?
[Reagovať]
Tímea Bagačková Zollerová odpovedá:
Február 2nd, 2010 at 2:36 pm
Zolo, neprovokuj! Ty by si mal dostat funkciu Hlavny nahovarac
btw., ty by si nechcel kandidovat?
[Reagovať]
no…zovseobecnovat sa velmi neda…
kedze ja, Madar, byvaly student gymnazia, by som si z tejto ponuky urcite vybral Pavlika…
takze jeden hlas by uz aj bol
[Reagovať]
iko odpovedá:
Február 2nd, 2010 at 1:26 pm
Tak z tych menovanych by asi aj mne sedel najviac Pavlik, ale nie som presvedceny o tom ze by mu funkcia primatora sedela viac ako funkcia poslanca z podobneho dovodu ako timike nesedi Rado, len tu je to z opacneho polu.
A ma vlastne zmysel mat za primatora slusneho cloveka? Nemohol by taky slusny clovek viac spravit pre mesto ako poslanec? Som laik, tak vela veci z politiky neovladam, viem ze primator musi podpisat vsetky uznesenia, a ma pravo ich aj nepodpisat, ale neviem ci sa uz take u nas stalo.
[Reagovať]
Tímea Bagačková Zollerová odpovedá:
Február 2nd, 2010 at 1:39 pm
Iko, v tomto podstate s tebou suhlasim, pre mna je pan Pavlik malo “kultivovany” na primatora. Funkciu primatora aj ja vnimam predovsetkym ako reprezentativnu. Ale tiez ako niekoho, kto moze zacelit MZ a vyrazne ovplyvnit naladu a vztahy. Spomenula som ho preto, lebo je to asi najznamejsi Roznavcan spomedzi tych, ktorych by som mohla volit.
[Reagovať]
iko odpovedá:
Február 2nd, 2010 at 2:07 pm
Mne by na ten post celkom sedel aj taky D.Kemeny, ale az tak vela o nom neviem aby som ho mohol s cistym svedomim odporucit. Teda ak bude kandidovat.
[Reagovať]
zolo odpovedá:
Február 2nd, 2010 at 2:28 pm
Dionyza nepusti cibulka. Aj ked iba v kategorii dovernik
iko odpovedá:
Február 2nd, 2010 at 3:23 pm
nj tak to som nevedel, osobne som ho poznal vzdy ako slusneho, spravodliveho cloveka, mozno je to len zasterka.
Attila Zoller odpovedá:
Február 2nd, 2010 at 2:14 pm
samozrejme hovoril som o danej ponuke “kandidatov”…ale otazka kultivovanosti aj u mna plodi dalsie otazky…
narychlo mi nenapada ziadny kandidat na primatora alebo aspon poslanca…mozno taky Robo Kobezda (v prvom rade ako poslanec), ked uz chceme mladych
[Reagovať]
zolo odpovedá:
Február 2nd, 2010 at 3:24 pm
Pan Pavlik si mna tento rok ziskal okrem ineho aj mne velmi blizkym nazorom, ktory povedal v STV na to, ze ked sa uz nejaky mestsky majetok ma predavat, tak by sa utrzene financie mali pouzit zasadne a prisne iba na zveladenie ineho mestskeho majetku (napriklad namestia) a nie na “prejedenie”, t.j. na platy, odmeny, pracovne cesty do Ciny, ci nakup notbukov pre poslancov.
Ja primatora nepotrebujem velmi na reprezentaciu, ani vlastne neviem, pred kym by ma mal reprezentovat a ked uz, tak ja osobne nemam nic voci reprezentacii mesta panom Pavlikom. Ved si da kravatu a ide
Attila Zoller odpovedá:
Február 2nd, 2010 at 6:50 pm
zolo…bozechran, aby som nejako chcel ublizovat p. Pavlikovi, ale mne pripada byt taky…ako by som to…ten jeho styl vystupovania…
akokeby sa na zasadnuti ZMOS-u pustil do masoveho vyzierania chlebickov a rozpravania vtipov o policajtoch…
ako primator by mi bol kus…ehm…neohrabany. Kravata toho v takomto pripade vela nevyriesi…
(ak to p. poslanec cita, verim, ze sa neurazi…
)
Tímea Bagačková Zollerová odpovedá:
Február 2nd, 2010 at 9:18 pm
Vlastne asi ani nejde o to, aby bol primator mlady, skor by mal mat mlade myslenie. A pan poslanec Pavlik sa urcite neurazi, lebo inak je fajn a mne sa paci, ze ma odvahu postavit sa voci tomu muru.
zolo odpovedá:
Február 2nd, 2010 at 9:55 pm
Spominam si, ze aj dnesny primator este v casoch, ked sedel v poslaneckej lavici posobil (aspon na mna) uplne inym dojmom, ako dnes. Zmena pozicie, z ktorej clovek vystupuje, automaticky meni aj jeho sposob komunikacie, ci uz verbalnej, alebo neverbalnej.
Dnes pan Pavlik vacsinou kazdym svojim vystupenim musi kritizovat vedenie mesta a mozno uznas Attila, ze sa tazko kritizuje prehnane kultivovane
Ved uvidime, ked bude primatorom, ako a kde sa jeho kultivovanos a schopnost komunikovat posunie
Vsak ked s nim nebudeme spokojni, zvolime si ineho 
Dufam, ze som ho nateraz dostatocne obhajil.
Dalsi mnou navrhovany dobry kandidat, Ivan Kuhn by vystupoval urcite uplne inac, tu je na ukazku kratke video, pre tych, ktori ho nepoznaju:
http://hnonline.sk/ekonomika/c1-39253550-chcete-zbohatnut-urobte-web-pre-ministerstvo-b-font-color-ff9900-video-font-b
alebo tu:
http://www.konzervativizmus.sk/article.php?3114
…no vaše úvahy o menách sú celkom zaujímavé a zábavné, ale si myslím, že bolo by potrebné sa začať v tejto veci aj stretávať a tam si povedať základné očakávané podmienky na primátora a poslancov z pohľadu občanov a potrieb mesta… do takejto schémy skúsiť potom dosadiť mená, osoby a potom selektovať do tej doby pokiaľ z toho nevyjdú jasní kandidáti na jednotlivé posty. A pozor, “nepřítel naslouchá!!!”…
[Reagovať]
Belo Hefler odpovedá:
Február 2nd, 2010 at 2:47 pm
p. Ing. Marko, myslím, že ste celkom trefne vystihli túto “debatu o menách”, ktorá môže pôsobiť skôr ako medvedia služba veci samej, než ako čosi prospešné pre možnú zmenu pomerov v meste. Ďakujem.
[Reagovať]
Peter Marko odpovedá:
Február 2nd, 2010 at 2:57 pm
…tak už sme dvaja….
[Reagovať]
zolo odpovedá:
Február 2nd, 2010 at 3:47 pm
Tomuto nerozumiem. To ked teraz vyhlasim, ze chcem a budem kandidovat, tak si tym robim nejaku medvediu sluzbu? Mohol by ma pripadny konkurent nejako odstavit, alebo to nejako inac zneuzit? Ja ked viem, ze terajsi primator bude, alebo naopak, ze nebude kandidovat, tak ako mi to pomoze?
Ja Vam uz teraz vymenujem aspon 50 mien, o ktorych viem s pravdepodobnostou rovnajucou sa istote, ze budu kandidovat na poslancov a minimalne 5 mien, kandidujucich na primatora. A co teraz? Aku to ma pre mna vyhodu, ze to viem?
Navyse my tu mozme diskutovat tak maximalne o tom, komu pripadne dame, ci nedame svoj jeden hlas. O tom ci niekto bude, alebo nebude kandidovat rozhoduje v prvom rade on sam. Zatial som nikde necital ziadne vyhlasenie ani vyjadrenie, ze niekto bude kandidovat.
[Reagovať]
Tímea Bagačková Zollerová odpovedá:
Február 2nd, 2010 at 4:37 pm
Takze teraz co? Mame viest nejaku “uzavretu politiku”? Na co je to dobre? Tajit nieco nema zmysel, pretoze utajeny kandidat vela hlasov nedostane… A ked nepadnu mena, tak ten dotycny sa mozno ani nezamysli nad tym, ze by mohol kandidovat, ved uz existuje urcita skupina ludi, ktori ho budu podporovat.
Btw. – Belo – co od tohto celeho ocakavas ty? Mienis k tomu este nejako prilozit ruku, alebo “len” tym, ze tento portal funguje? Pretoze ak mas pocit, ze treba urobit este nejaky krok, ty si ten najpovolanejsi, kto by mal povedat, tak vtedy a vtedy, tam a tam, stretnime sa, pokecajme. Ale ked od nikoho nic take nevyjde, kde inde mozeme davat urcite napady, ak nie na sklo?
[Reagovať]
zolo odpovedá:
Február 2nd, 2010 at 5:05 pm
Citas my myslienky Timea,
, aj ked je pravda, ze to ziadny zakon nezakazuje.
akurat k Tvojmu druhemu odstavcu si myslim, ze medialny magnat by nemal organizovat “politicky prevrat”
Myslim, ze iba policajti, sudcovia a vojaci sa nemozu politicky angazovat.
Mala by si sa toho ujat Ty, podla mojej skromnej mienky.
[Reagovať]
Belo Hefler odpovedá:
Február 2nd, 2010 at 6:02 pm
zolotibor, ty rád šíriš nezmysly, že?
[Reagovať]
zolo odpovedá:
Február 2nd, 2010 at 6:41 pm
Bozechran!
Attila Zoller odpovedá:
Február 2nd, 2010 at 6:41 pm
vidis, vidis…zolo…
ja som ti hovoril, ze tvoj styl sa velmi skoro prezradi aj sam
Belo Hefler odpovedá:
Február 2nd, 2010 at 5:41 pm
Tímea, očákavam len toľko, že ak tu chce niekto niekam kandidovať, určite to nebude riešiť v nejakej diskusii na internete
[Reagovať]
Súhlasim Petrom Markom . V internetovej diskusii môžeme riešiť základné vlastnosi kandidáta .
Aj bez konkrétneho mena môžeme vylučovať ľudí , ktorí v súkromnom
podnikaní skrachovali , boli v štb , dosiahli dôchodkový vek a p.
[Reagovať]
ja osobne davam navrh na stretnutia , na kazdu prvu sobotu v mesiaci , to len aby sa vedeli zariadit aj ludia zijuci mimo mesta ci slovenska. ale hlavne tam musi byt pravidelnost stretnuti nezavisle od toho kto pride ci nepride.
[Reagovať]