Chcú zverejnenie ďalších dokumentov

August 30, 2010 | Prečítané 1 448x

“Občiansky klub OK Rožňava víta spustenie I. fázy projektu Transparentné mesto v našej samospráve,” konštatuje sa v aktuálnom vyhlásení piatich aktivistov.

“Zverejnenie zoznamu uhradených i neuhradených faktúr, ako aj zmlúv, ktoré mesto uzavrelo a dotácií, ktoré poskytlo tento rok, považujeme za prvý významný krok k sprehľadneniu a zefektívneniu narábania s majetkom občanov Rožňavy,” uvádza sa v stanovisku, ktoré máme k dispozícii.

Ako ďalej aktivisti konštatujú, “práve teraz je najvhodnejší čas zverejniť kompletné znenia faktúr, zmlúv a dotácií a všetkých ich dodatkov a to spätne do roku 1993. Zoznámenie sa s týmito informáciami je podľa nás dôležité pre každého Rožňavčana už z princípu, pretože tu žije a tak priamo alebo nepriamo využíva výsledky rozhodnutí vedenia mestskej samosprávy.”

Podľa nich takéto zverejnenie môže významne posilniť verejnú kontrolu spravovania mesta a vďaka tomuto ústretovému transparentnému kroku sa posilní pozitívny vzťah Rožňavčanov k svojim voleným zástupcom a sprostredkovane aj k mestu samotnému.

“Poslanci Mestského zastupiteľstva i vedenie rožňavskej samosprávy majú pri realizácii komplexného sprístupnenia informácií o hospodárení mesta plnú podporu Občianskeho klubu OK Rožňava a zaručene aj všetkých Rožňavčanov, ktorým toto mesto nie je ľahostajné a majú ho radi,” konštatujú na záver vo svojom vyhlásení, ktoré podpísali Péter Kmotrík, Matúš Bischof – hovorca OK Rožňava, Rado Kovács, Miroslav Droždiak a Miroslav Timár.

Dokument: Vyhlásenie OK Rožňava

OK Rožňava na Facebooku – kliknite sem  E-mail: okroznava@gmail.com

Dokument: Zoznam uhradených dodávateľských faktúr za obdobie od 1.1. – 31.7.2010

Reklama

PRAVIDLÁ DISKUSIE

Diskutujúci nesie za svoj diskusný príspevok zodpovednosť podľa právneho poriadku Slovenskej republiky. Redakcia nezodpovedá za obsah diskusných príspevkov. Komentáre alebo ich časti nebudú zverejnené najmä v prípade, ak nie sú zamerané k téme článku, obsahujú vulgarizmy, rasistické výrazy alebo sú osobným útokom na autorov redakčných príspevkov a iných diskutujúcich a tiež v prípade, ak budú odkazovať na iné stránky. Oneskorenie zverejnenia komentára môže nastať, ak nie je k dispozícii ani jeden z editorov portálu, ale tiež z technických príčin. ODKAZY PRE REDAKCIU nebudú zverejňované, píšte ich na redakčný email redakcia@inforoznava.sk, alebo použite odkazy pre redakciu.

Chcete niečo k téme článku napísať?

Komentárov: 41 k príspevku “Chcú zverejnenie ďalších dokumentov”

  1. br. IP 178.40.14.213 August 31st, 2010 10:15

    :-) )) ani sa nedivím, že OK a jeho stúpenci dávajú plnú podporu TM. Je to najlacnejšia a najúčinejšia volebná kampaň. Nič lepšieho si ani nemohli priať. Mesto zverejnením faktúr v podstate anulovalo aj potenciálne snahy niektorých poslancov, ktorí sa mali v pláne opätovne uchádzať o poslanecké stoličky, poprípade o primátorské kreslo.

    [Reagovať]

    Tibor Takac IP 95.102.234.231 odpovedá:

    A co je na tom take smiesne, az na trojiteho smejka? Cudny zmysel pre humor, ze? Skoro ako Vinco Lukac, moje nervy :-)

    A kolkoze je podla teba br. tych “niektorych poslancov”, ktori nebudu opatovne kandidovat pre zverejnenie faktur? Zeby az jeden? Hmmm …, asi ani to nie.

    Podla mna, kto bol rozhodnuty kandidovat pred zverejnenim faktur, bude kandidovat aj po ich zverejneni. Koncom novembra si uz na nejake faktury nespomenie mozno ani tych par skutocnych volicov, ktori si ich prestudovali a ktori by aj bez toho zverejnenia dotycnych poslancov nevolili, co myslis br., mam pravdu?

    [Reagovať]

    br. IP 95.102.172.221 odpovedá:

    Trojitý smajlík bol preto, lebo som nevedel ako sa vlastne robí , tak som skúsil- nemal som v pláne robiť trojitého . Máte pravdu asi som rovnaký retardér ako Vinco.
    A koho som mal na mysli s tými niekoľkými poslancami ? Tak podľa toho o kom sa momentálne najviac hovorí a píše za “napakovanie sa na meste ” :
    Košút, Dávid, Szabadošová a 007.
    A na ďalšiu otázku, či spomenutý poslanci budú aj napriek všeobecnému pohoršeniu kandidovať ? – asi áno a či ich budú ich voliči voliť ?- asi áno.
    Len si myslím, že tí, čo neboli rozhodnutí ich určite voliť nebudú.

    [Reagovať]

    Tibor Takac IP 178.41.46.175 odpovedá:

    Sorry br., to s tym Vincom som prehnal, Vinco by nevedel trojiteho smajlika
    :-) :-) :-)

    [Reagovať]

    Rado Kovács IP 178.40.171.63 odpovedá:

    br., myslíš si, že s podporou práve takýmto projektom máme šancu uspieť v komunálnych voľbách? koľko je vás takých, čo si to myslíte? potrebujeme asi takú tisícku originálnych voličov v každom obvode

    už sa teším, aké bude (aj) pre teba príjemne prekvapujúce, keď čo nevidieť prídeme s ďalšími skvelými nápadmi :)

    [Reagovať]

    br. IP 95.102.172.221 odpovedá:

    Rado, buď si istý, že zverejnenie faktúr je vec, ktorá “zamávala” povedomím občanov,viac ako čokoľvek iné v minulosti. Minimálne to otvorilo oči ľuďom, ktorí ani nemali tušenie, kto a ako na meste zarába.
    Či to naženie hlasy nezavislím kandidátom ? Neviem, lebo min. dvaja spomenutí poslanci sú tieš “ne-závislí”. I keď nerozumiem ako, keď cih obludné príjmy závisia od mesta.

    [Reagovať]

    bugika IP 88.212.1.80 odpovedá:

    br.
    Minimalne to otvorilo oči ludom, to maš ozaj pravdu,ale oči treba mat pootvorené viac, a tie naše oči otvaraju ludia ako je aj Rado. Pochop, že v našom malom meste , každy poslanec ma svoju rodinu svojho znamého, ktory žiju ešte v minulosti a vobec im nevadi , že jeho rodina sedi ako poslanec v MZ. len tak do počtu a sedi tam ako neaktivny reaktor, hlavne,že je tam ako poslanec.
    Dufam ,že Rado a ludia okolo neho ešte nam občanom pripravia prekvapenie, a až potom to treba dat medzi ludi, aby sa prebrali z retargie ktoré tu vladne na baze ” ja na brachu bracha namne”.

    [Reagovať]

    Tímea Bagačková Zollerová IP 85.248.5.209 odpovedá:

    bugika, pouzil si pekne slovo, ze “retargia” :)

    [Reagovať]

    bugika IP 88.212.1.80 odpovedá:

    Timike.
    Aj mne sa to začalo pačit, ale ja som chcel napisat ” LETARGIE”. Ale je to aj tak fajn ,pozdarujem ta.

    [Reagovať]

    Ivan Kuhn IP 195.168.230.55 odpovedá:

    Verím tomu, že informácie, ktoré sa dostali do médií vďaka zverejneniu faktúr, “zamávali” so všetkými občanmi Rožňavy, ku ktorým sa tieto informácie dostali. Otázne je, ku koľkým percentám občanov Rožňavy sa tieto informácie dostali. http://www.inforoznava.sk je skvelá, ale číta ju podľa môjho odhadu maximálne 10 percent oprávnených voličov (redakcia má určite presné čísla o počte unikátnych používateľov, tak by sa to dalo spresniť), časť voličov si niečo prečítala v Korzári, a časť sa to dozvedela od známych a príbuzných, ktorí ktorí čítajú inforoznava.sk. Ale stále si nie som istý či to stačí na zmenu.
    Navyše zmena je podľa mňa možná iba ak sa zvýši volebná účasť takým spôsobom, že prídu voliť, tí, ktorí v minulosti nevolili preto, lebo boli znechutení tým, ako funguje miestna samospráva a buď nemali slušnú alternatívu koho voliť alebo už jednoducho nikomu neveria, že by to mohol s tou slušnosťou a poctivosťou v miestnej politike myslieť vážne.
    A to je asi najväčšia výzva pre nás, ktorí chceme v týchto voľbách kandidovať. Presvedčiť slušných ľudí, aby šli voliť a dali šancu novým kandidátom, ktorí svojim doterajším životom a doterajšou prácou predstavujú šancu na lepšiu budúcnosť nášho mesta.

    [Reagovať]

    Katarína P. IP 78.98.148.181 odpovedá:

    Drahý “br.”, len aby som Vám pripomenula “históriu”. Pojem trasnparentné mesto v spojitosti s Rožňavou sa 1 x spomemnul v rozhovore, ktorý IR robila s primátorom mesta.
    Nech sa páči, jedna z otázok a odpoveď na ňu:
    IR: “Ostane to len pri tej elektronickej aukcii, alebo aj pri elektronickom zverejňovaním všetkých dokumentov?
    V.Laciak: Môžeme tak urobiť všetko. Transparentná samospráva… Keď mi pomôžete, môžeme to urobiť aj spolu. Hovorím to vážne, prečo nie?”
    Môžete si ale prečítať celý rozhovor:

    http://www.inforoznava.sk/rozhovory/dostali-sme-sa-az-do-absurdna

    - aby ste sa uistil v tom, že predtým o nejakej transparentnosti nebolo chýru ani slychu na Mestskom úrade ani v jeho okolí.
    A to, že “OK a jeho stúpenci” alebo súkromné médium alebo obyčajný občan dranká a prosí, aby sa zverejnili ďalšie informácie, tie, čo mali byť dávno zverejnené, je snáď trochu zvrátené, ak sa mesto /vraj/ snaží “otvoriť sa občanom”.
    To, že sa urobil prvý krok k tomu, aby sme sa niekedy v budúcnosti mohli uchádzať o nálepku/prívlastok “transparentné mesto”, by bolo pravdou vtedy, ak by mesto samo a dobrovoľne urobilo /najlepšie nechalo urobiť niekomu, kto s mestom nemá nič spoločné/ audit všetkého čo sa /aspoň/ za toto volobné obddobie rozhodlo, dohodlo a zaplatilo a keby to všetko bolo zverejnené. Napr. na vynovenej stránke mesta. To, že niekto zverejní nejaké sumičky za posledný polrok a ešte sa uráža, že čo okrem toho preboha ešte chceme, sa mi zdá byť iba výsmechom všetkých občanov a nie nejakou snahou byť transparentným mestom. A už vôbec nie prvým krokom. Prvý krok by to bol vtedy, ak by sa po zverejnení komplexného auditu z rokov minulých začali zverejňovať “veci” v predstihu. Elektronické aukcie, verejné obstarávanie, dotácie, prideľovanie bytov a zákaziek, prijímanie zamestnancov, odmeny, predaj majetku mesta.
    Keby na to OK nereagovalo, na tých úbohých pár faktúr, ktoré sa zverejneili za predch. 7 mesiacov, tak to by bolo dosť čudné, keď sú úž občianski aktivisti.
    A pre Vás br.: je to dosť smutné, že občianski aktivisti musia takto žiadať to, čo by malo byť samozrejmosťou. Vy, ako občan môžte požiadať o zverejnenie akéhokoľvek dokumentu, kt. Vás zaujíma, na základe infozákona. Odsudzovať niekoho, kto sa o niečo správne snaží, nie je v tomto prípade namieste.

    [Reagovať]

    br. IP 95.102.172.221 odpovedá:

    Milá Katka, skoro som na Vás zabudol a to by som bol ozaj nerád. Myslím, že ste môj príspevok vôbec nepochopili. Ja som neodsudzoval nikoho za to, že sa dožadujú toho na čo majú nárok, teda ani OK ( ja im dokonca fandím). Len ja sa vždy snažím na všetko pozerať z nadhľadu a myslím , že triezvo. A nemám vo zvyku na všetko pritakať . Viete iniciatíva(alebo ako to nazvať) “transparentné mesto” je nielen u nás ale aj v iných mestách novinka a v niektorých určite ešte k tejto novote ani nepristúpili. Ja som bol prekvapený, že to mestské zastupiteľstvo schválilo ( i keď mnohí to už určite ľutujú). Ak bude nové vedenie mesta transparentne hospodáriť, tak možno mesto vôbec nebude mať finančné problémy.

    [Reagovať]

    Katarína P. IP 78.98.148.181 odpovedá:

    Som rada, že ste na mňa nezbaudol. Myslím, že skôr Vy ste nepochopil to, čo som písala ja.
    Ak tá iniciatíva transparentného mesta vzišla z IR alebo z OK alebo z ich okolia, alebo od “ich stúpencov”, tak ide iba o to, že kvitujú sprístupnenie tých informácií /aj keď podľa mňa chabých/, čo už sprístupnené sú a vyzývajú k zverejneniu ostatných. A či to je spôsob volebnej kampane? Stále ich žiadame, aby sa zviditeľňovali viac a keď to robia určitými snahami, verejnými výzvami a činmi, tak ich odsudzujeme?
    Tiež ma prekvapilo, že mestské zastupiteľstvo toto uznesenie schválilo, akurát som čakala to, že nie celkom pochopili, o čo ide a iba sa mi to potvrdzuje. Viem, že to je niekde novinka a niekde to funguje celkom obstojne a niekde to nefunguje vôbec, ale práve preto si predstavitelia nášho mesta mali nechať poradiť, ako to robiť a nie teraz sa naťahovať s občanmi a verejnosťou a vysvetľovať, že transparentnosť “a la Rožňava” znamená zverejnenie faktúr od 1.1.2010 !
    To, čo si o tomto tzv. “prvom kroku” msylím, som písala v inom diskusnom príspevku.

    [Reagovať]

    br. IP 95.102.172.221 odpovedá:

    Ak dopadnú voľby podľa predstáv tu diskutujúcich, tak nevidím vôbec žiadny problém v tom, aby sa zverejnili aj staré fakturácie. Ale po tejto lavíne a odozve pochybujem, že k tomuto zverejneniu dôjde ešte pred voľbami.
    A neviem ako je časovo náročné zosumarizovať a nahádzať všetky tieto údaje do počítača za posledných 4-8 rokov. Nie som odborník, ale myslím,že to nejaký čas zaberie.

    [Reagovať]

    Ivan Kuhn IP 195.168.230.55 odpovedá:

    Môj názor je, že mesto by rozhodne malo NAJNESKôR do 3. októbra 2010 zverejniť všetky faktúry za celé volebné obdobie 2007-2010. Považujem to za prirodzené skladanie účtov svojim voličom pred voľbami (bez ohľadu na to, kto zo súčasných predstaviteľov mesta bude opätovne kandidovať).
    Ja za seba môžem vyhlásiť, že ak budem zvolený za primátora, zabezpečím aby v priebehu 4 rokov volebného obdobia boli zverejnené všetky faktúry, ktoré má mesto Rožňava archivované, ideálne počnúc volebným obdobím po prvých slobodných voľbách v r. 1990.
    A samozrejme zabezpečím, aby boli priebežne zverejňované všetky faktúry, ktoré mesto uhradí (aj faktúry po lehote splatnosti, ktoré mesto z nejakých dôvodov neuhradí).

    [Reagovať]

    br. IP 95.102.172.221 odpovedá:

    Súhlasím, že by malo, ale dám krk na to, že nezverejní.
    A čo sa týka sľubov Ivan, tak s nimi opatrne. A v tejto súvislosti ma napadlo jedno slovenské porekadlo, alebo čo to je : ” nikto Vám nevie dať toľko, čo ja viem sľúbiť ” :-)

    [Reagovať]

    Ivan Kuhn IP 195.168.230.55 odpovedá:

    :-) To porekadlo samozrejme poznám a žiadna “Sľubotechna” zo mňa pred voľbami nebude. :-) Aj keď tým moje šance na zvolenie za primátora mierne klesnú. Skrátka dostavanie krytej plavárne v mojom volebnom programe nebude, lebo to vzhľadom na ekonomickú situáciu mesta (aj štátu) nepovažujem v horizonte štyroch rokov za reálne. Ale zverejnenie všetkých faktúr, ktoré ešte neboli skartované reálne je. Zrejme nie v priebehu pár mesiacov po voľbách, preto som napísal, že v priebehu štyroch rokov.
    Problém môže byť so zverejnením zmlúv, ak majú klauzulu, že obsah zmluvy je obchodným tajomstvom a žiadna zo strán nemôže obsah zmluvy zverejniť. Tam sa zrejme budeme musieť poradiť s právnikmi a možno počkať na nejaký precedens alebo rozhodnutie nejakého súdu, že takáto klauzula nie je platná v prípade zmlúv, ktoré uzatvárajú orgány štátnej správy a miestnej samosprávy.

    [Reagovať]

    Anonym IP 85.248.5.206 odpovedá:

    Ohladom zmluv :

    Čítajte viac: http://komentare.sme.sk/c/5510152/co-zlepsit-na-transparentnosti-zmluv.html#ixzz0yNirW4Uh

    [Reagovať]

    vlado IP 195.28.82.39 odpovedá:

    Podľa registrtúrneho plánu je k faktúram lehota uloženia 10 rokov a znak hodnoty A. Spisy označené znakom hodnoty “A” sú určené na odovzdanie do trvalej archívnej starostlivosti archívu. Takže pokiaľ ich už nemajú na MÚ budú v archíve, ale dostať ich odtiaľ a spacovať do elektronickej podoby :-) Bude treba na to team ludí ako mal UPN keď scanoval ŠTB :-) Držim palce tomu, kto sa do toho pustí .

    [Reagovať]

    Ivan Kuhn IP 195.168.230.55 odpovedá:

    Ďakujem za odborné vysvetlenie.
    Možno by sa na to podarilo získať nenávratný finančný príspevok z fondov EÚ v rámci Operačného programu Informatizácia spoločnosti (informatizácia verejnej správy) :-)
    Mimochodom, pred časom sa mesto Rožňava chcelo uchádzať o veľký balík peňazí z fondov EÚ na nejaký projekt informatizácie mestského úradu. Vie niekto niečo o tom, v akom je to štádiu?

    [Reagovať]

    P. Horňák IP 95.102.162.16 odpovedá:

    Ivan , okrem faktúr a zmlúv netreba zabudnúť na dohody /práce vykonávané na dohodu/ .

    [Reagovať]

  2. Peter Marko IP 95.103.197.45 August 31st, 2010 10:44

    Myslím si, že konečne mesto začalo vnímať aj občanov a nie je potrebné to vzťahovať na nejakú volebnú kampaň…mali by sme sa z toho všetci tešiť, nuž ale aj podrývači majú nárok na názor ( aj keď so smolkom), keby tak ešte priložili ruky k dielu a svoje názory písali nie anonymne, ale otvorene, ako sa to patrí…

    [Reagovať]

    br. IP 178.40.14.213 odpovedá:

    To či píšem anonymne alebo nie je moja vec. Ten príspevok som nemyslel ani podrývačne ani ironicky. A už vôbec nie som proti TM. Že je to v prospech všetkých občanov , súhlasím aj ja. Len som poukázal, že niektorým to vyhovuje viac a niektorým menej. Ak sa to nevťahuje na voľby, tak je potom úplne jedno, či ďalšie info budú zverejnené pred alebo po voľbách :-)

    [Reagovať]

    Peter Marko IP 95.103.197.45 odpovedá:

    Ďakujem za reakciu, v pohode…

    [Reagovať]

    Ivan Kuhn IP 195.168.233.74 odpovedá:

    Len doplním. Za normálnych okolností, by tieto informácie mali byť zverejňované priebežne celé volebné obdobie (buď okamžite ako sú faktúry zaplatené, resp. ako uplynie lehota splatnosti alebo minimálne raz mesačne). Potom by debata, či je alebo nie je jedno, či budú zverejnené pred voľbami alebo po nich, bola irelevantná.
    A to či budú alebo nebudú predmetom volebnej kampane (a v koho prospech resp. neprospech) závisí iba od toho, ako efektívne a transparentne vedenie mesta s peniazmi daňovníkov narába.

    [Reagovať]

  3. Citatel IP 178.40.106.82 August 31st, 2010 12:18

    Keby mesto ozaj zverenilo spätne všetky faktúry za tie roky, možno by sme boli ešte dosť prekvapený čo by sa medzi nimi mohlo objaviť…

    [Reagovať]

  4. bugika IP 88.212.1.80 August 31st, 2010 18:48

    Alexander Buzinkay v jednom zo svojich člankov napisal ” Rybnik je zrely na vypustenie”. V Rybniku su zabahnené ryby najme kapre. Ako vieme kapor je leniva ryba a vie sa na spodku rybnika zabahnit. Ked sa rybnik vypusti a tie kapre sa pozbieraju treba ten rybnik znova napustit a nato si Alexander zabudol. Do toho rybnika treba napustit čistu vodu a nasledne treba rybnik zarybnit so štukou. V žiadnom pripade tam sa nemožu nasadit kapre, lebo znova sa tie kapre zabahnia. V našom pripade transparentné mesto treba zverejnit všetké dokumentacie z potrebnymi udajmi, ktoré dnes nam občanom chybaju. Ked budu zverejnené všetky udaje, tak sa nemože stat, že občania našho mesta budu podozrievat vedenie mesta o ich nekalych činnostiach. Prve zverejnené dokumenty su lastovičkou našho mesta,ale jedna lastovička predsa nerobi leto, tak pravom očakavame, že tych lastovičiek bude viac, teda mesto zverejni aj dalšie dokumenty tak ako to vo svojich požiadavkach žiadaju aktivisti.
    Občania pravom očakavaju,aby tie lastovičky lietali nad ich hlavami, a oni by potom mohli kludne sa prechadzat popri čistom rybníku.

    [Reagovať]

    alena golianová IP 212.242.182.99 odpovedá:

    Dnes som mala taký na figu deň, bugika, ale s týmto zverincom si mi riadne vylepšil náladu. Aj pointu som nakoniec ulovila na udicu, aby som sa držala terminológie.

    [Reagovať]

    bugika IP 88.212.1.80 odpovedá:

    Alenka. Som rad, že som ti tu zlu naladu trošku pozdvihol. Ale aby som zostal aj nadalej vtej zvieracej riše, a vratil sa aj k teme:
    Život je jedno velké bahno, dobre vtom chodit vie len svina.
    Dobru noc.

    [Reagovať]

    katrenics peter IP 188.222.92.30 odpovedá:

    v tom nasom rybniku je hlavne vela bahna co sa tam nazbieralo za tie roky a hlavne toho sa tam treba zbavit a aj voda bude potom priehladna !

    [Reagovať]

    vlado IP 85.248.5.206 odpovedá:

    Dufam, že pri dalsich volbách už ludom čo tie ryby vpustili do rybníka nebude jedno, že sa dali oklamať, lebo si mysleli, že do rybníka vpušťaju aj ked lenivé, ale predsa kapre a namiesto nich tam pustili plevel (karase) a verím, že sa postaraju o ich výlov a zamozrejme aj o novu násadu.
    PS: karas je lenivá, ale velmi odolná ryba a prežije aj v žumpe :-(

    [Reagovať]

  5. Rado Kovács IP 178.40.171.63 September 1st, 2010 17:42

    aha, ako krásne sa dajú zverejniť zmluvy

    http://www.zmluvy.gov.sk/

    mám nápad:

    spraviť verejnú zbierku na služobnú cestu celého vedenia rožňavskej samosprávy do Bratislavy na Úrad vlády SR, aby tam mohli absolvovať víkendový seminár o vkladaní kompletných zmlúv na internetové stránky

    bola by to taká slávnostná – a zároveň posledná – služobka za naše s tým, že jediným požadovaným výstupom by bolo stihnúť to do novembrových komunálok

    myslím to úplne vážne…

    [Reagovať]

    Tímea Bagačková Zollerová IP 85.248.5.209 odpovedá:

    Rado, obavam sa, ze na tu verejnu zbierku by neprispelo velmi vela ludi…

    [Reagovať]

    Marek Kmeť IP 85.216.215.137 odpovedá:

    … ideálny čas zbierky je jarmok ;-)

    [Reagovať]

    Katarína P. IP 78.98.148.181 odpovedá:

    Nápad je to zlý až zlý:
    - celé vedenie sa už zbytočne za cudzie peniaze nacestovalo až až, zdôrazňujúc pritom slovo zbytočne
    - víkend by nikto z tých, čo sú platení peniazmi daňových poplatníkov neobetoval na nejaké školenie alebo zvyšovanie odbornosti
    - to ako sa vkladajú zmluvy tam, kde sa vkladať majú, teraz už zvládne aj žiak na základnej škole, a tak pre toho, kto sa uchádza/uchádzal/bude uchádzať o miesto vo vedení 20-tisícového mesta, by to mala byť samozrejmosť (ešte treba rozlišovať, kto dáva príkaz na vkladanie a kto ho vykonáva, neviem, aký máte prehľad o rozdelení právomocí a povinností na MÚ)
    - verejné zbierky mali vždy nejaký honosnejší dôvod akým je ľudská hlúposť
    - v terajšom vedení mesta je zopár mien, kt. si nemyslia, že toto volebné obdobie je ich posledným, takže niet dôvodu predpokladať, že by to bola “posledná služobka”.
    A v neposlednom rade – vyvarujte sa prosím pri zostavovaní Vášho volebného programu takýchto srandičiek, mohli by sa minúť účinkom, nie každý je naladený na dvojzmyselnú nôtu – to je iba dobrá rada.

    [Reagovať]

    Katarína P. IP 78.98.148.181 odpovedá:

    :)

    [Reagovať]

    Rado Kovács IP 178.40.171.63 odpovedá:

    Katarína, máte pravdu, s ftipkovaním si tu treba dávať veľký pozor :) pustím sa ja radšej do formulovania poriadneho volebného programu – takého seriózneho, žiadnu srandu

    [Reagovať]

    Katarína P. IP 78.98.148.181 odpovedá:

    Dobre, p. Kovács, vidím, že slová obyčajného voliča Vám nie sú ľahostajné. To sa mi páči. Ftipkovanie môže byť, len nie každý ho vždy berie ako ftipkovanie :) :( .
    (Bolo by fajn, keby v tomto meste ľudí začali zaujímať poriadne volebné programy ! !)

    [Reagovať]

    bugika IP 88.212.1.80 odpovedá:

    Rado.
    Maš pravdu, treba vypracovat poriadny volebny program,a tak ukazat celému mestu, že aj mlady ludia vedia čo vlastne chcu. Srandičky ponechaj na nas čo si to možeme aj dovlit.

    [Reagovať]

    Peter Marko IP 78.99.224.190 odpovedá:

    No v Rožňave “poriadny volebný program” = dopísať na ruku voliča čiernou ( v Rožňave červenou) fixkou číslo voleného primátora a poslanca u, no akoby som to nazval, “menej intelektuálneho voliča”… a to je zhruba 60% voličov. Takže aký dobrý volebný program…
    Podľa skúseností volebný program pramálo zaujíma voličov a v prípade Rožňavy, mesta stojaceho pred nútenou správou, oddialenou len zobratím ďalšieho úveru a predaných všetkých života schopných nehnutelností, je to viac ako iluzórna predstava…
    Takže hor sa do primátorských volieb…
    Ja som večný optimista a rozdiel medzi optimistom a pesimistom je len to, že pesimista pozná pravdu…takže dúfam v malé zázraky. Držím palce kandidátovi nepokazenému rožňavskými pomermi…
    Joj a zabudol som napísať, že dobrý volebný program je aj o tom, že z akých r e á l n y c h fiančných zdrojov to bude zrealizovatelné, nezabúdajte, tí iní voliči vedia aj počítať…toľko

    [Reagovať]

    Kuna IP 95.102.234.231 odpovedá:

    Rado,

    tá služobná cesta snáď nebude potrebná. Verím, že prejde novela zákona, podľa ktorej sa s účinnosťou do 1.1.2011 budú povinne zverejňovať zmluvy štátu, obcí aj VÚC.
    To bude skenovania. :-)

    http://www.sme.sk/c/5505760/navrh-zakona-ktory-prikazuje-statu-zverejnenie-zmluv-na-internete.html

    [Reagovať]




 zostávajúcich znakov