Verejná diskusia len o predaji?
August 28, 2009 | Prečítané 3 282x
Vo štvrtok podvečer sa v spoločenskej sále Mestského úradu v Rožňave konala verejná diskusia k zámeru mesta predať pozemky pod autobusovou stanicou.
Stretnutie s občanmi moderoval, či skôr viedol primátor Vladislav Laciak (Smer-SD). Okrem neho bolo prítomné kompletné vedenie mesta, vrátane niekoľkých zamestnancov úradu.
Reklama
Na stretnutie s občanmi si našli čas aj niektorí poslanci: Juraj Dubovský, Viktor Baláž, Dušan Pavlík, Ladislav Dávid, Arpád Laco, Ondrej Bolaček, Alexander Turek, Ľudovít Kossuth, Dionýz Kemény a samozrejme poslanec a zástupca primátora František Kardoš. Mnohí z nich sa zapojili aj do diskusie.
Poslankyne Erika Szabadošová a Terézia Váradiová sa ospravedlnili, ostatní psolanci jednoducho neprišli.
Početné bolo aj zastúpenie médií, okrem tých mestských (Roznava.sk, RVTV a Rožňavské listy) nechýbali ani redaktori denníka Gemerský Korzár a nášho portálu.
Občanov bolo prítomných asi dvadsať, ucelenú skupinu tvorili signatári Otvoreného listu poslancom mesta na čele s hovorcom tejto občianskej iniciatívy Radom Kovácsom.
Hlavné slovo odovzdal primátor hneď na úvod stretnutia obom záujemcom o mestské pozemky: štyrom zástupcom firmy Hrivis, ktorá developersky zastupuje sieť supermarketov Kaufland, a jednému zástupcovi spoločnosti Tesco.
Zatiaľ čo zástupcovia firmy Hrivis (Kaufland) len zopakovali to, čo už sami prezentovali na zastupiteľstvách aj prostredníctvom médií, spoločnosť Tesco prišla so svojim vynoveným návrhom (na snímke). V ňom už nepočíta so žiadnou novou stavbou v tejto lokalite, ale len s rozšírením svojho parkoviska a s rekultiváciou, resp. modernizáciou autobusovej stanice a celého jej priestoru.
Presné podmienky, za akých by sa prípadná výstavba realizovala, však nechávali zástupcovia oboch spoločností na ďalších rokovaniach s mestom, resp. prevádzkovateľom autobusovej stanice.
Naproti tomu otázky a diskusné príspevky občanov boli, nielen od signatárov otvoreného listu poslancom, k zámeru stavať v uvedenej lokalite “ďalšiu plechovú búdu” výrazne kritické. To privádzalo primátora čoraz častejšie ku komentovaniu jednotlivých vystúpení a sčasti aj k podráždeným reakciám.
V samotnom závere zhodnotil diskusiu a nezávislé médiá primátor mesta Vladislav Laciak aj týmito slovami:
“Veľakrát sa mi to tak zdá, že tí, ktorí majú tej demokracie naozaj plné stránky a aj veľa rečí, že akonáhle niekto nesúhlasí s ich názorom, tak reagujú podstatne drsnejšie, podstatne brutálnejšie na iné názory ako my, ktorých osobujete z nie demokratických spôsobov. Akonáhle niekto nesúhlasí s vaším názorom, tak viete veľmi tvrdo proti tomu vystúpiť. Je dobrým zvykom demokracie počúvať aj rešpektovať druhý názor a nereagovať takto. Niekedy tie názory sú naozaj… je tam kanálový slovník veľakrát. No ja by som také slova naozaj niekedy nevypustil, ako sa tam mňa dotýkajú, alebo nás.”
Ktoré médiá alebo články, či diskusie konkrétne týmito slovami primátor myslel, nespresnil, vzhľadom k početnej účasti ľudí okolo portálu Inforoznava.sk však môžeme predpokladať, že ich mieril aj k nám.
Poslanci sa predajom pozemkov budú zaoberať v septembri (24. 9.) už tretíkrát, keďže na zasadnutiach 10. júna a 8. júla schválenie predaja neprešlo, resp. nebolo prijaté k tomuto návrhu žiadne uznesenie.
Verejná diskusia v špeciálnom diskusnom fóre na stránke mesta Roznava.sk pokračuje do 11. septembra. V posledných dňoch tam nápadne začali pribúdať anonymné diskusné príspevky, podporujúce výstavbu Kauflandu na mieste súčasnej autobusovej stanice.
V prvej polovici septembra sa má uskutočniť ešte televízny Okrúhly stôl v produkcii RVTV. Žiadne podrobnosti o tejto diskusii ešte nie sú známe.
Fragmenty z diskusie:
Peter Štiglitz: “Som rodák z Rožňavy, celé mesto má pozná. Pán primátor, uviedol si, že si tu napočítal len 18 občanov. Ja som tu náhodou, len pred hodinou som zapol Infotex (KID), vôbec som nevedel, že sa to tu uskutoční. Nebol som celkom ani informovaný o tom, o čo sa jedná, vedel som len to, že autobusová stanica ja na predaj. Samozrejme, ja tu nezastupujem všetkých obyvateľov, ale môžete si predstaviť, že keď sa táto téma naskytla či už na futbalovom zápase, alebo hocikde inde, tak poznám názory mnohých ľudí v meste. Staré mesto to nie je len Námestie baníkov ale aj jeho okolie. Obyvatelia Rožňavy tam nechcú ďalšie obchodné centrum. Takéto centrá sú všade budované na periférii. Máme tu na to dosť miesta.”
Ing. Ernest Schuller: “Veľkým omylom bolo už do širšieho centra postaviť Tesco, teda plechovú búdu, pretože nič iné to nie je podľa architektonického výzoru. V iných mestách, aj v zahraničí, je to všade na perifériách. Výstavba ďalších takýchto plechových búd do širšieho centra nepatrí. Som absolútne proti návrhu Hrivisu (Kaufland) a ako to poznám, mnohí obyvatelia Rožňavy sú toho istého názoru. Nakoniec, bolo to vyjadrené aj v Otvorenom liste poslancom mesta, ktorý som našiel na internete a ktorý som aj ja podporil.”
Zvukový záznam verejnej diskusie si môžete vypočuť na tejto adrese
Zvukový záznam si môžete vypočuť kliknutím sem
Foto: Inforoznava.sk / Michal Valaštek, Martina Štérová, Jozef Šebalj
Súvisiace články:
Belo Hefler / Náš slovník kanálový
Reklama
PRAVIDLÁ DISKUSIE
Diskutujúci nesie za svoj diskusný príspevok zodpovednosť podľa právneho poriadku Slovenskej republiky. Redakcia nezodpovedá za obsah diskusných príspevkov. Komentáre alebo ich časti nebudú zverejnené najmä v prípade, ak nie sú zamerané k téme článku, obsahujú vulgarizmy, rasistické výrazy alebo sú osobným útokom na autorov redakčných príspevkov a iných diskutujúcich a tiež v prípade, ak budú odkazovať na iné stránky. Oneskorenie zverejnenia komentára môže nastať, ak nie je k dispozícii ani jeden z editorov portálu, ale tiež z technických príčin. Pre komunikáciu s redakciou píšte na redakčný email redakcia@inforoznava.sk, alebo použite odkazy pre redakciu.Reklama
Chcete niečo k téme článku napísať?
Komentárov: 38 k príspevku “Verejná diskusia len o predaji?”



































Ak nas “najvyssi” nema rad novinarov, respektuje len to. co povie sam, nas pan primator – clen jeho strany- je ako jeho dvojca. Ked nedostane co chce, utoci.
[Reagovať]
Občania mesta svojou “bohatou” účasťou jasne dali najavo ako ich predaj-nepredaj autobusovej stanice zaujíma. Vlastne dali zelenú jej predaju.
Toto stretnutie bolo dostatočne medializované, včas ohlásené a v dobe kedy sa mohol zúčastniť takmer každý.
[Reagovať]
Tibor Takáč IP 91.127.189.207 odpovedá:
August 28th, 2009 o 11:10
a zapajali sa do diskusie aj anonymni obcania s opacnym nazorom?
http://infonoviny.sk/img/0/2003/peticia_11.jpg
dost by ma zaujimalo, ze kolko Roznavcanov ma na tento problem nazor uvedeny v tejto anonymnej peticii?
najlepsim riesenim by bolo referendum, tak ako o podobnych veciach asi vzdy rozhoduju vo Svajciarsku
na vyhlasenie referenda (napriklad o predaji pozemku pod autobosovou stanicou) je vsak potrebne ziskat v peticii podpisy 20 % vsetkych opravnenych volicov, co je v Roznave cca 3100 podpisov, a to je asi nemozne, aspon nie v kratkom case, lebo pod otvoreny list sa zatial podpisalo menej ako 800 ludi a aj z tych je este vela cezpolnych
asi to nebude pre vacsinu roznavcanov dost zaujimavy problem, preto o tom uplne legitimne rozhodnu nasi poslanci,
vsetkym, koho to trapi odporucam sustredit sa na presviedcanie poslancov
[Reagovať]
br., opat jeden pesimisticky pohlad na vec, ze? Podla mojho nazoru je uspechom uz aj to, ze sa tato diskusia konala, a ze prislo asi 20 ludi? Pred rokom by prisli mozno dvaja.
Ja by som vsak touto cestou chcela osloviť najma pana primatora. Podla nazoru pritomnych a samozrejme i toho mojho by ste ako primator mali viest diskusiu trosku menej zaujato. Samozrejme, podla pana Kardosa ste takym istym obcanom mesta ako vsetci ostatni a mate pravo vyjadrit svoj nazor. Nuz ano, to Vam nikto neberie, avsak bolo uz skutocne unavne pocuvat po kazdom jednom nazore Vas komentar, ktory ocividne smeroval zakazdym len k jednemu – presvedcit vsetkych, ze ano, aj oni maju pravo na nazor, ale… a skutocne kazdy ku koncu tejto diskusie zacal nadobudat dojem, ze …ale i tak to urobime tak, ako to chcem ja, teda ten pozemok predame, bude lepsie, ak sa s tym zmierite.
Je to dost smutne, ak niekolko minut po kazdom jednom prispevku kazete o tom, ako by sme mali prijat aj nazory, ktore sa lisia od tych nasich, a zaroven svoje slova znegujete svojim pristupom k nazorom obcanov.
Najcastejsi argument Vas i Vasho pana zastupcu – “ak si myslite, ze je to take jednoduche, kandidujte na primatora vy” neobstoji! Vy ste sa rozhodli, ze budete na tej stolicke, ludia Vas zvolili, preto by ste sa tak mali spravat. Zodpovedne k obcanom. Ja mam svoju pracu, ktoru som si zvolila, a snazim sa ju robit najlepsie ako viem. Ked mi vsak niekto preklad vrati s tym, ze nie je dobry, nemozem mu ho smarit do tvare so slovami – ked sa vam nepaci, skuste to vy sami!!! Ja som predsa za tu pracu prijala zodpovednost a som povinna ju prisposobit poziadavkam objednavatela! Alebo ked ucim, a studentom (dospelym) sa nieco nepaci, samozrejme mi naznacia, ze toto alebo hento by sme mohli robit inak – snazim sa im vyjst v ustrety, pretoze su to dospeli rozumni ludia, nie male deti, ktore treba v skuse poucovat o tom, preco to nema byt tak, ako si to myslia oni…
Samozrejme, v tejto “kauze” su na jednej strane spolocnosti, ktore maju o nieco zaujem, tie iba idu za svojim cielom, biznisom. To im nikto neberie. (I ked Hrivis vytiahol aj sposob takeho kvazivydierania, ked zahlasili, ze o iny pozemok v Rv nemaju zaujem). Mne je vsak luto Eurobusu, ich postavenia v tejto zalezitosti. Su v dost nevyhodnej pozicii, i ked pan primator sa snazi kazdemu nahovorit, v akej nevyhodnej pozicii je voci nim mesto. Ja osobne obdivujem pana riaditela Eurobusu, ze este dodnes dokaze hrat tuto sialenu hru a nestratil pri tom svoju tvar.
Jednoducho mi z toho vychadza jedine – keby bol pristup mesta k veci ferovejsi, cela tato zalezitost by sa riesila inak. A kto bol na vcerajsej diskusii, resp. kto ju niekde sledoval (bola v priamom prenose?), nadobudol dojem, ze cele to bola jedna fraska. Ved ak cele poobedie sa zaujemcovia nemohli dostat k nasmu najvyssiemu radnemu, lebo u neho sedela cela delegacia Hrivisu, dojde aj tomu najjednoduchsie zmyslajucemu cloveku, ze nas riadne zvoleny primator sa uz davno rozhodol a za svojim cielom si pojde aj cez mrtvoly.
[Reagovať]
br. IP 95.102.31.8 odpovedá:
August 28th, 2009 o 11:27
Nemám dojem, že môj príspevok bol pesimistický. Bolo to len holé konštatovanie. Stretávam rôznych ľudí,mnohí sú za Kaufland a teda konkurenciu poslabšiemu Tescu a predraženej Bille, mnohí zdieľajú názor , že obchodných domov v centre mesta je už dosť. Každému som vravel, že nech vyjadrí názor na tomto sedení. Výsledok- nezáujem prekvapil aj mňa.
Ak sa pozemok predá, tak tí čo sú proti tomu ,si to zaslúžia.
Chápem aj vedenie mesta. Kopia za neuhradené faktúry, čochvíľa nebude na prevádzku príspevkových mestských organizácií a na výplaty zamestnancov mestského úradu. Tu už škrtanie odmien a niekoľkých polúväzkov nepomôže.
[Reagovať]
timika IP 85.248.5.199 odpovedá:
August 28th, 2009 o 11:42
br., ja si myslim, ze malokto je vyslovene proti Kauflandu, ani ja nie som proti, ale nie na ukor autobusovej stanice. To je vsetko. A ano, je pravda, ze su ludia, ktori vyslovuju svoj nazor anonymne niekde na roznych strankach, ale priamo na verejnej diskusii asi nebol ani jediny obcan, ktory by bol za to, aby sa z AS urobilo nejake male cudo kvoli vystavbe Kauflandu.
Preco vedenie mesta nerobi take kroky, aby ziskalo peniaze z predaja inych pozemkov? Preco si vsetci myslia, ze tento jeden “lukrativny” pozemok, ako to vsetci nazyvaju, spasi Roznavu?
[Reagovať]
br. IP 78.99.4.0 odpovedá:
August 31st, 2009 o 9:20
Odpoveď je jednoduchá. Predajom tohto pozemku by sa získalo potrebných 60 mil. sk – 3 mil. eur. To nezískaš predajom kina, pozemku pri Shelke, predajom št. archívu, Raz-klubu a neviem čoho ešte dokopy. Navyše o tieto nehnuteľnosti momentálne nieje záujem.
[Reagovať]
br. IP 78.99.4.0 odpovedá:
August 31st, 2009 o 9:24
Oprava 2 mil.eur.
[Reagovať]
termosik IP 213.151.218.141 odpovedá:
August 28th, 2009 o 17:30
Keby si vedel aké majú platy na úrade asi by si netvrdil, že škrtanie nepomôže.
[Reagovať]
Attila Zoller IP 84.224.34.10 odpovedá:
August 29th, 2009 o 11:59
timika…suhlasim…to s tou zodpovednostou, kandidovanim a prekladanim si uplne vystihla…bohuzial, nas p.p. jednoducho nema mozog stavany na to, aby taketo veci pochopil…
Ked p.p. tvrdi, ze aj on je obcan a ma pravo vyjadrit svoj nazor, tak nech ho vyjadruje ako obcan, nie ako primator (demonstrujuc svoje postavenie).
Cize: ked je tam 20 ludi + on, nech je jeho nazor jeden z dvadsatjeden nazorov, a nie kazdy druhy.
Bohuzial, ine od takehoto primatora clovek cakat nemoze…
[Reagovať]
Škoda, že som sa nemohol zúčastniť tejto verejnej diskusie, keďže som pracovne mimo Rv. Ale to čo som sa dozvedel z rozprávania, ako to tam prebiehalo, ma ešte viac utvrdilo v tom, že Hrivisu ide len preto o daný pozemok, aby Kaufland bol čo najviac na očiach Bille a Tescu. Stoj čo stoj. Na otázku či sú ochotný akceptovať iný pozemok, povedali nie. Čiže to čo píšu v návrhu, že aký sú super, lebo postavia novú AS a tržnicu je len sladká poleva pre občanov. Ak by Kaufland bol naozaj silným obchodným reťazcom ako prezentuje, mal by odvahu postaviť obchod aj na periférii a tak konkurovať. Tým by predsa aj ušporil náklady (nemusel by riešiť AS a pod. a bolo by aj tých X prac. miest). Ale asi na to nemá “gule”. Druhý prezentovaný a pozmenený návrh od Tesca je zaujímavý hlavne z toho dôvodu, že väčšia časť AS ostane a hlavne to nezaťaží dopravu tak ako postavenie Kauflandu. Nie je to celkom to čo som si predstavoval (parkovacie garáže), ale aspoň akási stredná cesta. PS: dožijem sa toho, že vysielanie takýchto diskusií bude aj na internete?
[Reagovať]
Ivan Kuhn IP 195.168.225.130 odpovedá:
August 29th, 2009 o 18:09
“Ak by Kaufland bol naozaj silným obchodným reťazcom ako prezentuje, mal by odvahu postaviť obchod aj na periférii a tak konkurovať.”
Tesco a Billa sú silné obchodné reťazce a predsa ani jeden z nich nemal “gule” postaviť svoj obchod na periférii. A to v čase svojej výstavby (rekonštrukcie v prípade Billa) nemali v meste ani len konkurenciu v podobe Kauflandu umiestneného niekde na periférii….
Pre mňa je prijateľnejšia varianta Kaufland, lebo to prinesie posilnenie konkurenčného boja, čo zvyčajne znamená vyššiu kvalitu alebo nižšie ceny (prípadne oboje) pre zákazníka. Predať to Tescu je najhorší variant.
[Reagovať]
Tibor Takáč IP 84.47.22.202 odpovedá:
August 29th, 2009 o 20:29
Ja som zasadne za predaj casti pozemku Tescu,
rozsiri sa trochu jestvujuce parkovisko a ta skareda autobuska sa trochu zmodernizuje bez toho, aby sa musela zmensovat. A Kauflandu potom neostane nic ine, len ist na Safarikovu a upravit ten neporiadok v priemyselnej casti za Uradom prace a Geologom.
Zabije sa tym najmenej pät much jednou ranou, skusim zhrnut:
1. Mesto dostane nejake peniaze na svoje minanie aj v case krizy
2. Rozsiri sa parkovisko a Tesco mozno rozsiri aj svoj sortiment
3. Zmodernizuje a skrasli sa autobusova stanica bez jej zmensenia a bez mestskych penazi
4. Zlikviduje sa neporiadok (a potkany) za Uradom prace a pri Geologickom prieskume
5. Postavi sa novy hypermarket Kaufland (aj s dalsimi parkoviskami v meste), cim sa rozsiri aj konkurencia, t.j. tlak na znizovanie cien a skvalitnenie predaja aj v stavajucich marketoch
To, ze Kaufland trva iba na tej jednej jedinej lokalite je mozno pravda, ale podla mna iba do vtedy, kym sa pozemky nepredaju Tescu.
[Reagovať]
Táňa IP 88.212.1.74 odpovedá:
August 31st, 2009 o 18:10
napríklad tesco Košice – ananás 0,96 €, tesco Rožňava v ten istý deň poobede 1,63 €. A podobne. Tie letáky to sú len akcie, nie bežný tovar. Keď zájdete do Tesca v B.Bystrici, tiež sa nestačíte čudovať. Všetky tieto reťazce totiž prispôsobujú ceny cenám v danom meste a nie vo svojej sieti, preto vo veľkom meste nakúpite oveľa lacnejšie ako v Rožňave.
[Reagovať]
Tibor Takáč IP 91.127.108.40 odpovedá:
August 31st, 2009 o 18:38
Takze podla Vas Tana plati, ze cim vacsie mesto (t.j. cim vacsia konkurencia a cim viac obchodov), tym su ceny nizsie? A preto neverite, ze otvorenim noveho obchodu (hypermarketu) sa situacia v RV zmeni? Neprotirecite si trosicku?
Alebo plati, ze cim su v meste bohatsi ludia, tym lacnejsie sa tam predava? Potom bude v Roznave naozaj stale drahsie ako v KE, nech sa tu postavi aj desat hypermarketov.
[Reagovať]
iko IP 85.248.5.220 odpovedá:
August 31st, 2009 o 20:36
“Zmodernizuje a skrasli sa autobusova stanica bez jej zmensenia a bez mestskych penazi”
A ktoze to podla Vas zaplati?
[Reagovať]
Tibor Takáč IP 95.102.51.7 odpovedá:
September 1st, 2009 o 17:27
po prve:
uzivatelom autobusky to moze byt jedno, kto zaplati jej modernizaciu
a po druhe:
Tesco, v tom ich poslednom navrhu ponuka, ze to zrealizuje (tak isto ako to v mensej verzii ponuka aj Kaufland)
[Reagovať]
iko IP 85.248.5.220 odpovedá:
September 1st, 2009 o 18:25
Tesco chce kupit cely pozemok, a aj postavi novu autobusku, ale sumu za ktoru ju postavi odrata zo sumy ktoru zaplati za pozemok. Ak to teda chapem spravne, zaplati to mesto.
A odbornici z Kauflandu su este vacsi spekulanti. Oni tu autobusku naozaj postavia zo svojho, ale za pozemok zaplatia menej nez je jeho skutocna cena, takze aj tam to vyjde, ze to zaplati mesto.
Neviem preco si vsetci myslia, ze tie podnikave svine budu take laskave, ze si ten pozemok kupia za ich skutocnu cenu a este nam aj k tomu postavia novu autobusku.
[Reagovať]
Tibor Takáč IP 95.102.51.7 odpovedá:
September 1st, 2009 o 19:20
Co to je, alebo kolko to je ta skutocna cena pozemku?
Cena bude taka, na akej sa predavajuci a kupujuci dohodnu. Pred dohodou neexistuje ziadna “skutocna” cena. Existuje nejaky znalecky posudok, ale ked za pozemok nikto tolko neda (ako ten posudok urcil), alebo pre velky zaujem da niekto ovela viac, tak cena v posudku nie je skutocna cena. Skutocna cena bude cena uvedena v platnej zmluve. A ta sa moze urcit iba tak, ze sa predstava predavajuceho prekryje s predstavou kupujuceho.
Ked o pozemok ma zaujem viac zaujemcov, tak by ho mal kupit ten z nich, ktory da predavajucemu najlepsiu ponuku. Ked sa pozemok nepreda, ziadna jeho “skutocna” cena existovat nebude.
Ja by som ten pozemok (alebo kazdy pozemok, ci nehnutelnost) predaval formou verejnej drazby.
[Reagovať]
iko IP 85.248.5.220 odpovedá:
September 1st, 2009 o 20:43
Ak predavame za menej ako je znalecky posudok, tak predavame pod cenu. Preco by sme mali predavat ten pozemok pod cenu? Zvlast ked je to “najlepsi pozemok v meste”. Toto je ta sprosta roznavska politika “predat vsetko kym aspon nieco zaplatia, jedno za kolko hlavne nech nam vo vrecku cinkaju dukaty”. My novu autobusku nepotrebujeme, podla mna mame jednu z najkrajsich AS na Slovensku tak nech nam nikto nenahovara ze je skareda atd., ciganov a roznych asocialov novou autobuskou neodplasime. Nech si odkupia cely pozemok za cenu ktora bola urcena posudkom a k tomu postavia novu autobusku, alebo mozu ist do haja. Co my mame im ustupovat?
[Reagovať]
Táňa IP 88.212.1.74 odpovedá:
August 30th, 2009 o 15:10
Zvýšenie konkurencieschopnosti v rožňavských pomeroch je nezmysel. Už je tu dosť reťazcov a ceny v Rožňave sú vyššie ako v iných mestách. Namiesto konkurencie zvyšujú ceny všetci. A neverím ,že novým obchodom sa situácia zmení.
[Reagovať]
Tibor Takáč IP 91.127.13.167 odpovedá:
August 30th, 2009 o 17:13
Ja to velmi nesledujem, ale aj tak by ma zaujimalo, ktore ceny su vyssie v Roznave, ako v inych mestach a v ktorych inych mestach?
Nemaju napriklad Tesco, ci Billa a Lidl nahodou vsade na Slovensku rovnake ceny?
Teraz som si pozrel reklamne letaciky Tesca a ceny na nich platia pre cele Slovensko, pre vsetky predajne, male, stredne a aj tie najvacsie:
http://www.zlacnene.sk/letaky/hladaj/tesco/
A pozeram, ze tak isto je to aj v Bille, letacik ma celoslovensku platnost:
http://www.billa.sk/ponuka/letaky/aktualny-hlavny-letak
Rozdiely mozu byt asi len pri niektorom zlacnenom tovare-potravinach, ktoreho trvanlivost sa blzi ku koncu.
[Reagovať]
Ad slovník-Na hrubé vrece hrubá záplata alebo kanálgrázlom kanálový slovník.
[Reagovať]
to vlado: velmi spravne vystihnute !
inac si myslim ze ten pozemok sa skor ci neskor preda, preto ze velka vecera je uz pripravena,uz sa len caka na zabitie tej velkej svine ktora zatial odolava ale pred nozom aj tak neujde. vykon je uz aj to ze sa tesco vzdalo svojho prveho navrhu. a podla mna ten druhy navrh je ovela prijatelnejsi a keby mesto si vyrokovalo este aj kusok viac zelene s nejakou originalnou architekturou tak ja osobne by som aj bol spokojny.
[Reagovať]
Súhlasím s “timikou”, vedenie mesta by sa nemalo chovať jednostranne a ešte tak jasne dávajúc na javo, na ktorej strane stojí. Vedenie mesta by malo hlavne a to HLAVNE načúvať hlasu občanov a konať v ich prospech. Myslím si, že na verejnú diskusiu, keby aj prišlo 200 ľudí, nedokázali by “pretronfnúť” sebavedomé, miestami až mocenské prejavy našich radných, pretože nie každý sa vie aj slovom vyjadriť a už nehovoriac o prejavoch pred toľkými ľuďmi. Pán Primátor a každý, kto o predaji rozhoduje, vie veľmi dobre, že ľudia nechcú mať v centre už ďalšie obchodné domy. Jasne to dávajú najavo aj v hlasovaní na tomto portáli. Ale na druhej strane nikto nie je proti tomu, aby sem prišli obchodné siete hoci aj z celého sveta – nech sa páči, môžeme to len uvítať, ale naozaj nech sa rozširujú na periférii mesta a nie sa nahustiť do centra, resp. do historického jadra. A ak mám byť úprimná, keď už by sme mali rozhodnúť kto by mal pozemok dostať, tak rozhodne nie TESCO. Oni už dostali šancu, aby sa ukázali, akí sú v kvalite. No a tá vôbec nie je uspokojivá. Neviem, ako ostatní, ale ja tam už ani nechodím, pretože okrem starého tovaru, prázdnych regálov, nahnitej zeleniny a ovocia tam veľa tovaru nevidím. A nehovoriac o kvalite. Ak sa chcú rozširovať, mali by ľudí presvedčiť o svojej kvalite… Postavia ďalší objekt, v ktorom bude čo ??? Ďalšie prázdne regále a brakový tovar? Som jednoznačne PRE, aby sem prišli obchodné reťazce, a jednoznačne NIE, aby boli v centre mesta. Ak sa to predsa stane, budem sa s tým musieť zmieriť, a pozerať sa, ako sa ničí naše krásne mesto, resp. jeho centrum a závidieť tým mestám, ktoré si dokázali zachovať svoju tvár a identitu. Kedysi dávnejšie som tu už písala o Rožňave, ako sa na ňu pamätám 40 rokov dozadu. Kde je to krásne mesto a ľudia v ňom??? Silvia
[Reagovať]
len nechapem co bude mat tesco z toho, ze da opat peniaze do svoho obchodu – teda ze odkupi pozemok a rozsiri parkovisko. Caka od toho viac zakaznikov a tym padom vyssie trzby? Alebo sa to potom obrati na to, ze parkovisko bude platene..?
[Reagovať]
timika IP 85.248.5.199 odpovedá:
August 28th, 2009 o 18:20
Vilma, myslim, ze jediny dovod je ten, aby tam nesiel Kaufland.
[Reagovať]
Spomínanej diskusie soim sa zucastnila osobne na ukor svojho zamestnania. Musela som zavriet svoj obchod, teda som sa obrala o zisk z predaja a tym vlastne aj o vyplatu. Veru tak, za vcerajsie poobedie nebudem mat k dobru ani Euro. Nie kazdy je takyto blbec. Predsa mi to stalo za to. Videla som svojho zastupcu, pana Kemenya, ktory sa vobec nevyjadril, dokonca predcasne odisiel. Takto som si veru nepredstavovala cloveka, ktoreho meno som zakruzkovala vo volbach, aby ma ako obcana zastupoval, kym ja sa venujem svojej praci. Tymto mu odkazujem, ze si nezelam, aby na mieste sucastnej AS vyrastol dalsi supermarket. Nezela si to ani jeden clen mojej rodiny, ani nikto z mojich priatelov, znamych. Dokonca neviem ani o ziadnom svojom susedovi, ktorý by si to zelal.
[Reagovať]
Tibor Takáč IP 78.99.196.35 odpovedá:
August 29th, 2009 o 1:45
Presne tak Olafka,
toto je dnes uz asi jediny sposob ako sa este v tomto case da presadit Tvoj a asi aj zaujem vacsiny Roznavcanov, tlacit na svojich konkretnych poslancov
nebolo by od veci, napisat to presne takto aj na stranku Roznavy:
http://www.roznava.sk/portal/informacie/index.php?ids=63
[Reagovať]
Pan T. T. a vy ste bol v&jasdrit svoj nazor osobne?
[Reagovať]
Tibor Takáč IP 84.47.22.202 odpovedá:
August 29th, 2009 o 15:11
Nebol som tam osobne.
[Reagovať]
Zacni od seba, obcan. Pan T.T. vyjadruje svoj nazor uz tym, ze sa podpisuje celym svojim menom, takze ci tam bol alebo nie, kazdy jeho nazor pozna. Ale ci si tam bol aj ty a aky je tvoj nazor, to sa nik nedozvie….
[Reagovať]
Ktokolvek moze ten pozemok kupit a spravit tam trebars park… nechapem v com je problem, asi len v tom ze ludia malo pracuju a vela diskutuju a jedine co maju su silne slova…
[Reagovať]
olafka IP 84.47.117.134 odpovedá:
August 31st, 2009 o 13:50
Laco, tebe nebude vadit, ze cast peniazi ziskanych predajom nasho spolocneho majetku pojde na vyplaty zamestnancom mestskeho uradu?
[Reagovať]
Táňa IP 88.212.1.74 odpovedá:
August 31st, 2009 o 18:16
Práveže nemôže ten pozemok kúpiť kocikto. Je to majetok mesta a nie Laciaka a spol. Treba myslieť aj na budúcnosť. Keby tam niekto chcel urobiť park, tak neprotestujeme. Ale nieje isté ako by ten park vyzeral. Vidíme, čo dokázali bezdomovci z parkov v meste urobiť. Bezzubá mestská polícia im v tom výdatne pomáha. Nemáme v meste park, kam by si človek bez obáv sadol.
[Reagovať]
Laco IP 83.208.24.237 odpovedá:
September 1st, 2009 o 15:52
Nejde o to protestovat, ale nieco spravit, prist s lepsim napadom – investicnym zamerom…
[Reagovať]
Michal Valaštek IP 95.102.71.87 odpovedá:
September 1st, 2009 o 22:02
Investor môže prísť z investičným zámerom, občan má právo nesúhlasiť sním takže to nieje o protestovaní, okrem toho pri súčasnom stave finnancií by som mohol prísť aj z nápadom lepším či najsamlepším aj tak by sa nedal uskutočniť keďže mesto nemá peniaze.
[Reagovať]
olafka IP 78.99.106.51 odpovedá:
September 3rd, 2009 o 23:00
Laco, pokial sa nemylim,padlo tu uz X lepsich napadov, kam umiestnit dalsi supermarket. Preco pan primator ani raz nespomenul alternativne riesenie, napriek tomu, ze sa k nemu priklana velke mnozstvo ludi? Alebo co je podla teba to “NIECO, CO TREBA SPRAVIT”? Alebo ako si to predstavujes, ze ja mam za niekoho rozmyslat a on nech za to zoberie plat? Ja mam hladat investicne zamery? A kto bude zatial robit moju pracu?
[Reagovať]