Primátora vyzvali na abdikáciu (Anketa)
Jún 21, 2011 | Prečítané 2 614x
Počas pondelkového rokovania zastupiteľstva, ktoré sa zaoberalo pokutou, vyrubanou Úradom pre verejné obstarávanie, zazneli z radov poslancov aj prítomných občanov výzvy na odstúpenie primátora Vladislava Laciaka (nez.).
Vyčítali mu zodpovednosť za porušenie zákona, v dôsledku čoho musí mesto zaplatiť podľa rozhodnutia úradu z februára t. r. do štátnej kasy pre mesto takmer likvidačnú sumu 266.829,73 eur (8.038.512,45 Sk).
Toto rozhodnutie bolo úradom potvrdené aj po odvolaní, ktorým sa mesto snažilo zvrátiť situáciu.
Reklama
O celej kauze sme písali v článku Mesto volá na pomoc Čarnogurského už v piatok, cez víkend sme priniesli viacero reakcií poslancov MZ.
Poslanci hlasovaním o pozmeňovacích návrhoch odmietli zobrať informatívnu správu „na vedomie“, opravili formálnu chybu v zmluve o právnom zastúpení, ktorú schválili, vrátane splnomocnenia pre JUDr. Jána Čarnogurského.
Do ukladacej časti uznesenia navrhol poslanec Peter Marko (OKS) doplniť text: „Náklady zastupovania sa zosobnia štatutárovi mesta alebo zodpovedným osobám. V prípade neúspechu v súdnom spore pokuta sa zosobní štatutárovi mesta alebo zodpovedným osobám.“
Primátor jeho návrh doplnil, resp. podmienil slovami, aby mohol uznesenie podpísať: „Podľa zákonných predpisov“.
Poslanci schválili aj pozmeňovací návrh Ondreja Bolačeka (nez.), ktorý navrhol, aby zastupiteľstvo bolo o vývoji kauzy na každom rokovaní priebežne informované.
Všetky vyššie pozmeňovacie návrhy potom poslanci schválili spoločne v jednom záverečnom hlasovaní.
Za boli 11ti poslanci: Viktor Baláž (nez.), Ondrej Bolaček (nez.), Pavol Burdiga (Most), Peter Džačár (nez.), František Focko (Smer-SD), Dionýz Kemény (nez.), Ľudovít Kossuth (nez.), Ivan Kuhn (OKS), Peter Marko (OKS), Roman Ocelník (nez.), Dušan Pavlík (nez.)
Proti boli 2 poslanci: Matúš Bischof (OKS), Karol Kováč (nez.) – obidvaja vyzývali primátora, aby odstúpil z funkcie
Neprítomní boli 4 poslanci: Zoltán Beke(nez.), Radoslav Kovács (nez.), Jana Mičudová (nez.), Dušan Pollák (nez.)
Primátor sám uviedol, že sa vinný byť necíti, ale zodpovednosť v plnej miere prijíma. Za posledné mesiace podľa vlastných slov zvažoval aj abdikáciu, konečné rozhodnutie prijme neskôr. “Zvažujem nie prvý mesiac aj abdikáciu, zdalo sa mi nie chlapské už tu nebyť a dať to predložiť pánovi viceprimátorovi alebo niekomu inému, aby ste o tejto veci rokovali. Počkám ako táto celá vec sa podarí doviesť do konca a ja to rozhodnutie určite viem prijať.”
Aký je váš názor?
Odpovedať môžete v priloženej ankete:
Reklama
PRAVIDLÁ DISKUSIE
Diskutujúci nesie za svoj diskusný príspevok zodpovednosť podľa právneho poriadku Slovenskej republiky. Redakcia nezodpovedá za obsah diskusných príspevkov. Komentáre alebo ich časti nebudú zverejnené najmä v prípade, ak nie sú zamerané k téme článku, obsahujú vulgarizmy, rasistické výrazy alebo sú osobným útokom na autorov redakčných príspevkov a iných diskutujúcich a tiež v prípade, ak budú odkazovať na iné stránky. Oneskorenie zverejnenia komentára môže nastať, ak nie je k dispozícii ani jeden z editorov portálu, ale tiež z technických príčin. ODKAZY PRE REDAKCIU nebudú zverejňované, píšte ich na redakčný email redakcia@inforoznava.sk, alebo použite odkazy pre redakciu.Chcete niečo k téme článku napísať?
Komentárov: 71 k príspevku “Primátora vyzvali na abdikáciu (Anketa)”








Že vraj nechce zbabelo ujsť z bojiska… pritom svoju bitku už dávno prehral, už to nie je v jeho rukách!
Keď už chcel, aby on sám informoval poslancov, tak to beriem, ale na konci rokovania MZ po odhlasovaní ďalšieho postupu mohol /a aj mal/ krásne v priamom prenose odstúpiť!
[Reagovať]
laco IP 178.40.23.24 odpovedá:
Jún 21st, 2011 o 6:48
Takéto rozhodnutia robia len charakterní a demokratickí politici s veľkou dávkou sebareflexie! Ak sa pán primátor chce zaradiť medzi nich/ no neviem, či jedno takéto gesto nato stačí/ môže to urobiť hockedy/ale radšej skôr, ako to zbytočne naťahovať…/. Rozhodnutie-obrátiť sa na súd- mi pripadá ako z rozprávky o Dráčikovi, ktorý, len čo si otvoril ústa už horelo, chcel sa stať za každú cenu požiarnikom! Pripusťme, len čisto teoreticky, že mesto vyhrá ten spor, bude pán primátor opäť velebený?
Má pravdu v tom, že vina nie je na jeho strane, ale zodpovednosť áno, lebo je štatutárom, a ten zodpovedá za všetko, čo ostatní po…kazia, keď sa pod niečo podpíše! Jednoducho má smolu, ale tu sa už vyhovárať nedá! A čo nato jeho hlavný politický podporovateľ- Most-Híd? Ruky preč, však!? Ako vždy!
[Reagovať]
Tímea Bagačková Zollerová IP 85.248.5.209 odpovedá:
Jún 21st, 2011 o 8:11
Tak zastupcovia Mostu sa zucastnili, neviem sice, ci ako clenovia Mostu alebo ako obcania, ale pred koncom rokovania odisli. Svoj nazor nevyjadrili ani ako “Mostaci”, ani ako obcania. Ja osobne sa cudujem panovi Laciakovi, ze sa k tomu nepostavil inak – ano, som zodpovedny, pretoze som to podpisal, ale budem iniciovat presetrenie v tejto veci. Ved aj v priamom prenose odznelo, ako to tam “funguje”. Davaju sa zmluvy na podpis primatorovi bez datumu… pride mi to absurdne. Nie som v tychto veciach odbornik, ale to je jedna zo zakladnych veci, ked nejaku zmluvu alebo dohodu podpisujem – pozriet si sumy a datumy.
[Reagovať]
San Sity IP 84.224.77.2 odpovedá:
Jún 21st, 2011 o 8:11
Miso…mrtvi vojaci uz nevedia ujst ani zbabelo, ani nezbabelo
[Reagovať]
niesť zodpovednosť = aj znášať následky
v akejkolvek firme alebo neštátnej organizácii by mali kopačky všetci čo s tým niečo majú + by znášaly škodu ktorú spôsobily
ja som v tomto meste nikdy nezažil že by niekto podal trtestné oznámenie
aj táto kauza je na to zrelá ako aj ďalšie
a najbližšie by k tomu mohli mať naši slávny poslanci -posranci,
[Reagovať]
gulka8881 IP 85.248.5.207 odpovedá:
Jún 21st, 2011 o 8:30
Tak je Mižu . Aj po ukončení tejto kauzy by sa malo podať trestné oznámenie a z osobniť, týka sa to kohokoľvek.Lenže pán primátor je veľmi múdry muž dal si odhlasovať, že sa vyvodia dôsledky , ale len vrámci mesta podľa zákona, čo znamená, že ak niečo bude treba platiť tak on muzikant pretože sa to bude týkať len trojmesačného platu, a ak sa to rozdelí medzi viacerých aktérov tak to pre neho bude zanedbateľná čiastka. Ak sa mýlim a zle som to pochopil tak ma prosím opravte. Prajem všetkým rožňavčanom pekný prvý letný deň a do budúcnosti správnu voľbu pri volbe primátora a poslancov.Konečne dajme šancu schopným.
[Reagovať]
putin IP 188.123.241.4 odpovedá:
Jún 21st, 2011 o 9:24
a akeho tam chces? hlupeho?? … …. ty ked robis tahy, v sachu, nenechas si otvorene aj zadne dvierka??? odporucam si nastudovat zopar knih, kde sa pise o sicilskej obrane.
[Reagovať]
OIbcan, Buzinkay…. jedna technicka poznamka… spravny chlap si da ciapku v miestnosti stale dole…. ak ste zid, tak noste kipu, nikto to nepbrani…
ale v ciapke v miestnosti…uff….. to je uz pod uroven… sorry… ale je to tak..
[Reagovať]
Vlado R IP 178.41.29.12 odpovedá:
Jún 21st, 2011 o 8:28
…bol by som prešťastný ak by bol toto najväčší prúser dňa v tej nešťastnej zasadačke.V čiapke alebo bez mal úplnú pravdu a to je na tom jeho vystúpení najdôležitejšie.
[Reagovať]
putin IP 188.123.241.4 odpovedá:
Jún 21st, 2011 o 9:08
vlado…. nepojdem pit borovicku na praha stred, so stavbarmi v obleku od armaniho… vsakze, lebo to tam nesadne, a tak isto nepojdem, do zasadacky na MU v ciapke….. ale inak.. chceme slusnost, cestnost a podobne veci..a pri tom zaklady neovladame ?? ono dat si dole ciapku, zname na aj prejav ucty,… trochen etiky , a samoovladania…. .. ja netvrdim ze nemal pravdu.. ja som mal technicku poznamku…
[Reagovať]
Jakub Buzinkay IP 85.248.70.19 odpovedá:
Jún 21st, 2011 o 9:34
“spravny chlap”
, Ciapku si dam dole v kostole, kde citim nejaku uctu…. To,ze ma clovek na sebe oblek, lebo je to slusne este z neho slusneho cloveka nerobi
[Reagovať]
putin IP 188.123.241.4 odpovedá:
Jún 21st, 2011 o 9:40
tak potom, kamarade, si ten kostol dal velmi zly priklad… ked v nieco verim a mam mat uctu, nepotrebujem ist do kostola…,
[Reagovať]
putin IP 188.123.241.4 odpovedá:
Jún 21st, 2011 o 10:07
o obleku som tam inak nic nepisal…. inak , je nejaky dress code , ak mas aspon trocha prehladu, , mam ho obleceny 4 dni v tyzdni, ale nie preto, ze chcem ukazat, ci som slusny, a ci nie, ale preto, lebo je to vyzadovane v urcitych kruhoch, … ver mi radsej by som chodil, na rozne jednania, v kratasoch a tricku., ale co je dane to, je dane, a v pripede, ludi co sedeli oproti tebe, je to asi podobne….. a teraz ti dam jeden priklad, kebyze si primator, sedis v jeho stolicke, mas tolko rokov ako on…budes v tricku a basebolke??
a este jedno ti dam, oblecenie, robi tiez obraz o cloveku, by si sa divil… od kravaty, topanok, hodiniek, este aj ako je ostrihany, oholeny, ci ma manikuru… ake ma pero, aku tasku… mozno tebe to je jedno..ale ver mi, je to tak..
[Reagovať]
dana IP 121.117.218.35 odpovedá:
Jún 21st, 2011 o 12:24
Pán Putin, nepodceňujete trochu našu mládež? Alebo chcete pána Buzinkayho potešiť, že reagujete presne tak, ako si to zrejme želal?
[Reagovať]
putin IP 188.123.241.4 odpovedá:
Jún 21st, 2011 o 12:51
nikoho nepodcenujem, praveze v mladi je sila.. beriem jeho argumenty.. teoreticky aj to vystupenie, ved je to kus odvahy.. … nic v zlom, a ked sa v niecom aj mylim.. je to moj subjektivny pohlad na vec, a samozrejme nejeka tie zivotne skusenosti… zial bohu, je nas menej tych chapavych , co som tym prispevkom chcel povedat…
[Reagovať]
d. IP 88.212.1.74 odpovedá:
Jún 21st, 2011 o 16:06
no v pracovnej dobe ako hovorca Železníc Slovenskej republiky by som i já mal na hlave čapicu……
, (Jún 21st, 2011 o 12:24)
[Reagovať]
dana IP 121.115.66.141 odpovedá:
Jún 24th, 2011 o 3:58
????????
[Reagovať]
iko IP 85.248.5.206 odpovedá:
Jún 21st, 2011 o 11:47
Idioti ako ty spôsobujú, že sa občania boja chodiť na zastupiteľstvá vyjadriť svoje názory, lebo nejaký pablb, ktorý sa bojí pod svoje názory podpísať, ich tu skritizuje za každú somarinu. Koho zaujíma čo má p. Buzinkay na hlave? Nech tam má kľudne aj vtáčie hniezdo s troma vajcami, on je občan, on tam nie je nato, aby ho niekto hodnotil, ale aby vyjadril názor. Hodnotiť treba tých, ktorí tam sú platení.
[Reagovať]
putin IP 188.123.241.4 odpovedá:
Jún 21st, 2011 o 12:03
toho idiota si nechaj, niekde mimo, co som sposobil ?? technickou pripomienkou??.. ja som sa nesnazil , z fagana urobit monstrum.. ked si poriadne prefiltrujes moje prispevky, uvidis , na ktorej strane barikady stojim,.. samozrejme , nebudem ti tu kopirovat, pravidla tejto diskusie, lebo ked ta admin pustil s nadavkou, tak asi si jeho clovek, mne to je ozaj fu.k,.. zamysli sa, nad jednou vecou.. ten fagan podal nejaku navrh?? podal.. ked to sleduje urcita kategoria, mozno si povie, bolo to fakt , fajn… ale ja sa na to pozeram, ze to sleduju aj ludia, co maju viac ako 25-40 rokov, a aj tych treba oslovit…
[Reagovať]
dana IP 121.117.218.35 odpovedá:
Jún 21st, 2011 o 13:02
Pravda! Ten výborný prejav zapôsobí podstane silnejšie bez toho rebelského gesta, bez bejzbalovky, tá je pre nás, postarších, nepríjemným šumom, ruší – a pán Buzinkay sa prihovára predsa aj nám, nie?
[Reagovať]
Hot Cutie IP 84.224.77.2 odpovedá:
Jún 21st, 2011 o 11:53
Obcan Putin…som rad, ze si dokazal vyfiltrovat gro nahravky. Najblizsie sa mozes zamerat aj na take nepodstatne veci, ako obsah povedaneho
Klobuk dolu pred jeho odvahou a slovami…zeby mal v rodine nejakeho novinara?
[Reagovať]
putin IP 188.123.241.4 odpovedá:
Jún 21st, 2011 o 12:04
mal som technicku poznamku… nic viac nic menej
[Reagovať]
jur IP 195.168.239.226 odpovedá:
Jún 21st, 2011 o 14:44
pan putin, vas nazor je uplne stupidny…vsak najvacsi gangstri a teroristi sa premavaju pekne navonani v oblekoch z kancelarie do kancelarie, tzv. biele goliere a sedia v bankach a nicia, vydieraju cely svet a danovnikov…tak o com nam to tu rozpravate, hlavna vec ze maju krasne obleky, daju si ciapku z hlavy dole a vsetko je podla vas OK….
[Reagovať]
Renata Palme IP 95.102.162.244 odpovedá:
Jún 21st, 2011 o 15:12
Prosim, uz ukoncite debatu na tuto temu, Jakub sa nieco dozvedel, nechajme na neho, co s tym spravi. Skusme obratit diskusiu na podstatu problemu a venovat sa mu. Dakujem za pochopenie.
[Reagovať]
jur IP 195.168.239.226 odpovedá:
Jún 21st, 2011 o 17:24
mate pravdu, pan putin len odvadza pozornost od podstaty a to je okamzite vyvodenie politickej zodpovednosti pana primatora(poberatela odmien, klamara a defraudanta)
[Reagovať]
putin IP 213.208.162.67 odpovedá:
Jún 21st, 2011 o 20:19
presne,pan jur trafili ste do cierneho
) .. som taky plateny odvadzac, zo sumracnej, ale ozaj uz pokoj na tuto temu…. prajem spokojnu noc..
[Reagovať]
jur IP 195.98.16.83 odpovedá:
Jún 21st, 2011 o 22:18
ani by som sa necudoval keby ste boli, rovni rovneho si hlada….tot len nedavno pan primator prezliekol kabat…aj ja prajem pokojnu noc
[Reagovať]
putin IP 188.123.241.4 odpovedá:
Jún 21st, 2011 o 15:20
[Reagovať]
pan Bolacek
BOLO TO VEREJNYM TAJOMSTVOM…
.. nastava otazka….. Kto tu klame:-) ???? ti , co tvrdia , ze o tom nevedeli….. alebo ti co otvaraju obalky a vynasaju veci na povrch…
) ale niekto tu klame,..
P.S. : inak samozrejme ze , budem len rad, ked toto mesto vyhra…aj ked sance su male… drzim palce,, .. podla mna, netreba pisat nijake peticie, na odvolanie primatora… su len 2 riesenia… 1. nech si to sam riesi, aj s teamom, ukaze svoje kvality…. 2.: pisat Vilovi Rozborilovi.. do relacie Modre z neba…
[Reagovať]
Tímea Bagačková Zollerová IP 85.248.5.209 odpovedá:
Jún 21st, 2011 o 8:37
Ta druha moznost je podla mna realnejsia
[Reagovať]
Renata Palme IP 95.102.162.244 odpovedá:
Jún 21st, 2011 o 10:02
putin, problem je v tom, ze primator o svoj plat nepride, bez ohladu na to, ci bude jeho praca obcanom prospesna, alebo nie. A mne nepride spravodlive, aby bral primatorsky plat za svoje preslapy. Preto si myslim, ze by mal okamzite odstupit.
[Reagovať]
putin IP 188.123.241.4 odpovedá:
Jún 21st, 2011 o 10:42
jezisi maria, ten plat je pri tychto cifrach iba kvapka, v mori.som zvedavy ake mate riesenie,som odporcom aby odstupoval, to je jednuduche riesenie, a co dalej???? uz mate nejaky plan ?? odkial vezmete 260 litrov???, v ziadnom pripade, treba mu dat sancu, ukazat, svoje schopnosti, a v tomto konkretnom priklade ukaze, ze je na spravnom mieste…. lebo predcastne volby, novi kandidati, nove sluby… a co dalej ???? tu by sa malo konkretne realizovat, slovenske porekadlo, … co si si navaril, to si aj zjedz. .. pretoze, novy primator , kebyze aj bol, bude sama vyhovorka… ved to nie ja, to ti predomnou… klasika.. vid priklad z vlady SR..
[Reagovať]
Renata Palme IP 95.102.162.244 odpovedá:
Jún 21st, 2011 o 12:23
Mas pravdu, putin, ten plat je len kvapka v mori. Este moze stihnut predat Mestske lesy, ved jeho verni mu to vdacne odhlasuju, moze vetovat nejake rozumne riesenia situacie, ktore mozu byt navrhnute, atd… A tvoju otazku, ze odkial vezmeme 260 litrov beriem skor ako basnicku
Alebo si myslis, ze pan primator tie prachy zozenie ? Aky plan mas na mysli? Kym sud celu kauzu neuzavrie a teda nepozname vysledok, co sa moze natiahnut aj na par rokov, co dnes vymyslime, zajtra platit nemusi. A ked sme pri vyhovorkach, hanbim sa, ze som sa neovladla, ale na MZ som vybuchla od smiechu, ked primator povedal, ze on predsa za predaj podielu v Tekore nemoze, ved to poslanci tak odhlasovali. Nech uz ktokolvek nastupi na jeho miesto, Laciak je proste vo vymyslani vyhovoriek neprekonatelny.
[Reagovať]
putin IP 188.123.241.4 odpovedá:
Jún 21st, 2011 o 13:00
Renatka, ved tu ide o to, ze tento pripad, uz smrdi trestnym oznamenim, ako statutara.. odvolanie , vyplata a podobne, to su malickosti, rozumne riesenie, je ozaj sudit sa, aj ked , zakon bol poruseny, ono pokuta, aj ked bude aka bude, bude z verejnych zdrojov, ktore mohli byt vyuzite pre obcanov mesta…
Zial bohu tychto pripadov je vela, spomeniem len jeden may na vychode slovenska, kde je uz trestne oznamenie na prokurature, podobny priklad , zmluva na protizaplavove opatrenia,.. tusim tam je tunel okolo 1,5 mil eur.. nebolo zakopnute ani krompacom, a projektova firma si uz vyfakturovala 100 tisic.. tiez nebola verejna sutaz, a podobne saskarne ,ako v tomto pripade.. predavat uz nic nebudu… aspon dufam..
[Reagovať]
Renata Palme IP 95.102.162.244 odpovedá:
Jún 21st, 2011 o 13:37
Znamena to teda, ze komisia, ktora bude vramci MZ posudzovat mieru zodpovednosti za toto porusenie zakona, nebude moct financne zosobnit Laciakovi ani cent?
[Reagovať]
putin IP 188.123.241.4 odpovedá:
Jún 21st, 2011 o 13:52
citajte nizsie, trestno-pravna zospovednost..
[Reagovať]
peter katrenics IP 86.6.107.40 odpovedá:
Jún 21st, 2011 o 13:53
podla mna nie
[Reagovať]
dana IP 121.117.218.35 odpovedá:
Jún 21st, 2011 o 12:03
A to nemáme nejaké disciplinárne opatrenia na takéto prípady, že sa starostovi, alebo inému zamest. vo verej. službách vypláca určitý čas len časť, napr. 1/3 platu? V Jap. to je úplne bežné, zamestnanci vo verejn. službách sa takto trestajú už aj len za dopravný priestupok (okrem riadnej pokuty zaň) Bežnou praxou tu je, že sa napr. starosta v podobnom prípade sám zriekne napr. tretiny platu na desať mesiacov a pod. Nemôžu poslanci žiadať, resp. odsúhlasiť nejaký podobný spôsob postihu – požiadať starostu, resp. ostatných vinníkov o to? Mestských právnikov, pani kontrolórku a pod.? Neexistujú nejaké pravidlá pre takýto postih? Možno sa potom svojich funkcií vzdajú a odpíšu sa sami…
[Reagovať]
putin IP 188.123.241.4 odpovedá:
Jún 21st, 2011 o 13:10
http://www.genpro.gov.sk/zneuzivanie-pravomoci-verejneho-cinitela-a-korupcia–2000–9141/47781s
krasa
[Reagovať]
putin IP 188.123.241.4 odpovedá:
Jún 21st, 2011 o 13:18
a toto dufam staci http://www.zomos.sk/ts/zomos-vyzyva-spravkynu-nutenej-spravy-na-podanie-trestneho-oznamenia
[Reagovať]
dana IP 121.117.218.35 odpovedá:
Jún 21st, 2011 o 14:37
Vďaka, zaujímavý materiál.
[Reagovať]
Citatel IP 178.40.48.105 odpovedá:
Jún 21st, 2011 o 10:46
Alebo sa ešte môžeme spoliehať na nejaký ďalší “skvotstný” výrok nášho súdnictva – niekoľkých takých sme boli v poslednej dobe svedkami. Napr. sa bude musieť ÚpVO mestu ospravedlniť a zaplatiť mu ujmu…
alebo sa môže nejaký spis aj náhodou stratiť….
[Reagovať]
čitateľ IP 78.98.133.164 odpovedá:
Júl 2nd, 2011 o 22:24
Toto znie zaujimavo a musim povedat ze by to bolo celkom dobre keby to tak dopadlo, nebudeme to predsa platit. A je asi nad slnko jasne ze 266tis éčok asi nezapalti z vlastneho vrecka nikto…a este to ani nie je mozne zosobnit. Tu ujmu by mohlo mesto odpustit ale ospravedlnenie by mohlo klapnut .
[Reagovať]
x-man IP 178.40.64.106 odpovedá:
Jún 23rd, 2011 o 21:49
Najspravodlivejšie by bolo, keby si tú pokutu, ktorá je čoraz reálnejšiou a to z vlastného vrecka zaplatili primátor, poslanci ktorý o tom vedeli a niektorý zamestnanci MsÚ a my občania v miestnom referende by sme im určili splátkový kalendár a zvlášť esťe kto akou výškou bude splácať:D
Tak čo poviete na to pán primátor a poslanci Baláž a Bolaček, pán prednosta, pani kontrolórka a ostatný atď
No a do budúcna nezabúdajte, neznalosť zákona sa neospravedľňuje
[Reagovať]
Jakub, bol si perfektný, jednička!!!!
Len prosím, držme si svoju európsku kultúru a nekultúrne americké maníre nechajme Američanom…
[Reagovať]
Ja si myslím, že ich v tom treba nechať, nech si to pekne sami odskáču. Rožňave už hádam viacej ublížiť nemôžu, už asi ani nie je ako a keď ich od toho pustíte, kto to bude za nimi upratovať? Nájde sa niekto, kto kvôli tomu bude ochotný obetovať svoju povesť, kariéru? To by musel mať nejaké vykupiteľské sklony. Keď ich za to nie je možné stíhať, treba ich nechať to riešiť.
[Reagovať]
iko IP 85.248.5.206 odpovedá:
Jún 21st, 2011 o 11:39
Treba ich to nechať riešiť? hmm to je dosť nebezpečný nápad. Veď oni to vyriešia tak ako to riešili aj doteraz, t.j. predajom mestského majetku v čase krízy a pod cenu. Veď máme tu ešte nejaký ten majetok, ktorý sa mesto snaží predať už asi 5 rokov. Počas minulých pár mesiacov sa nepredali za znalecký posudok, tak už sa ponúkajú za 75%, pak príde 50% a pak 25… Väčšine poslancov nejde o dobro mesta, budú sa chcieť za každú cenu vyhnúť nútenej správe alebo šetreniu, a tak v pohode odhlasujú aj takéto nevýhodné predaje. Je toto fakt to čo chceme?
[Reagovať]
peter katrenics IP 86.6.107.40 odpovedá:
Jún 21st, 2011 o 11:46
tu nie je co riesit ! mesto pride o peniaze tak ci onak. platit budeme ci bude tento primator alebo dalsi primator. ale otazka je postavena tak ci verime a doverujeme tomuto vedeniu resp. primatorovi a zasluzi si ostat a zastavat nadalej funkciu a poberat plat? , alebo pride novy primator a budu sa riesit vazne problemt mesta diametralne odlisnym sposobom a taktiez od zakladov.
tato kauza je uz iba ceresnickou na torte. podobnych kauz je mnoho, a nie je verejnym tajomstvom ze byvale vedenia mesta boli uzko prepojene na firmy ci pravnicke osoby ktore posobia na uzemi mesta. tak ako v tomto pripade, neslo ani o tak najomne byty ako skor o ziskanie dotacie a rozdelenie sa podla kluca.
[Reagovať]
dana IP 121.117.218.35 odpovedá:
Jún 21st, 2011 o 12:53
Zrejme poznáte situáciu podstatne lepšie, než ja. Mám len obavy, kto bude mať o ten post za týchto okolností záujem, kto bude ochotný začať nie na nule, ale zrejme hlboko od mínusu. A že to bude musieť byť mimoriadne schopný človek, aby mesto zo súčasnej situácie dokázal dostať a napokon ešte veľmi čestný a statočný, aby sa, ako vyššie upozorňuje pán Putin, za prípadné neúspechy nevyhováral na predošlú garnitúru… Máme tam takých? Ja tu môžem len držať palce…
[Reagovať]
“Primatorovi, hlavnej kontrolorke aj poslancom treba odsuhlasit premie.” Vsak sa nic nestalo. To len “My obcania” sme zase naleteli. Tak mi treba, ze som volila tuto “garnituru mesta”.
Aj ked patrim medzi skor narodene, chvalim ml. Buzinkaya za snahu. On sa verejne ozval. Kto to moze napisat sem?
[Reagovať]
Bolačekove slová, že potom budeme počítať. Tak mali aspoň započítať odmenu pre Čarnogurského do rozpočtu. Správny hospodár nemá predvídať a pripravovať sa keď očakáva ťažkosti? To akoby si zvieratká nerobili zásoby na zimu veď ešte je teplo a ktovie či príde zima ak bude tu potom budeme pripravovať.
[Reagovať]
Kto konečne podá na primátora (alebo neznámeho páchatela?) trestné oznámenie?
[Reagovať]
Jožo Pisarčík IP 85.248.5.206 odpovedá:
Jún 21st, 2011 o 20:42
Ahoj Michal, ak cítiš potrebu ho podať , som presvedčený, že to môžeš urobiť aj ty sám.
[Reagovať]
boli už aj horšie veci
[Reagovať]
Tímea Bagačková Zollerová IP 85.248.5.209 odpovedá:
Jún 21st, 2011 o 22:19
Napriklad?
[Reagovať]
Ivan Kuhn IP 195.98.15.13 odpovedá:
Jún 21st, 2011 o 22:33
Napríklad predaj TEKO-R-u. Tam prišlo mesto možno aj o 1 milión EUR…
[Reagovať]
d. IP 88.212.1.74 odpovedá:
Jún 22nd, 2011 o 5:32
modrá laguna, dvor MSP, čierný orol, atd………….
[Reagovať]
nick 57 IP 95.103.203.132 odpovedá:
Jún 22nd, 2011 o 11:03
Mesto určite prišlo o milion eur., ale” páni”ktorí s predajom suhlasili, dostali svoje odmeny.Zadarmo taký nevýnosný predaj, nikto nepretláčal, keby z toho nemal províziu..
[Reagovať]
Primátor V. Laciak o pokute z UVO
“…mesto narábalo s obrovským množstvom dotácií…” – a kde sú? Nejako to v ňom nie je veľmi vidieť…
[Reagovať]
mal som jeden sen…:-)
po toľkej evidentnej zlodejine a babráčine si občania povedali dosť
zorganizovali demonstrácie ,štrajky vyzvali k občianskej neposlušnosti,
podali trestné oznámenia proste urobili nátlak a vyhnali zlodejov zo salaša
ps 1 bolo to ale vo švajčiarsku !
ps2
je jasné že sa teraz hrá o čas . Mr Laciak sa pekne dohodne s ostatnými zbojníkmi že ho nechajú v kľude odísť, a na oplátku im zanechá zbytky impéria a nebude na nich žalovať
Tí” noví “sa budú môcť tváriť že to všetko Laciakovci
ok len to budú splácať zase len občania
o xxx rokov dostane cenu mesta
a tak stále do kola
[Reagovať]
Pán poslanec Marko, pozrela som si záznam “Mestské zastupiteľstvo 20. 6. 2011″. Dovoľte mi zatlieskať Vám, nedostatky zmluvy, nedbalosť, neodbornosť jej zhotoviteľov a ostat. zodpovedných a pod. – bolo to pekné, konkrétne, aj pre laika ľahko zrozumiteľné. V malom meste každý každého pozná a všetci musia spolu nejako nažívať, lepšie samozrejme v mieri. Opakujem sa, ale jediná cesta je asi dokonalá transparentnosť, na tej si treba dať záležať predovšetkým. Transparentnosťou sa uchráni aj sám štatutár, resp. ľudia “v postaveniach”, to ich ospravedlní pred kamarátmi, známymi atď., tá pomôže, resp. umožní “odmietnuť”.
Inak, aby som bola úprimná, vystupovanie primátora konkrétne na tomto zasadaní zapôsobilo na mňa osobne pozitívne.
[Reagovať]
čitateľ IP 78.98.133.164 odpovedá:
Júl 2nd, 2011 o 22:38
Zmluva bola uplne v poriadku a UVO aj ministerstvo ju plne akceptovalo, kedze je to standardna zmluva. Problem bol datum podpisu a nie obsah zmluvy. Takze bohate pravne znalosti a skusenosti Ing. Marka su uplne zbytocne.
Dokonala transparentnost bohu zial neexistuje a nikdy ani nebude. Mozno keby sme zili v dokonalom svete. Presne tak akoze si nikdy nebudeme vsetci rovny kedze plati ” su rovny a rovnejsi” . (nazor)
[Reagovať]
dana IP 121.113.230.237 odpovedá:
Júl 3rd, 2011 o 0:32
Musím uznať, pán Čitateľ, Vaše pragmatické a realistické argumenty vychádzajú zrejme z praxe a sú teda dosť presvedčivé. Len si myslím, že treba mať aj ideál, aj keď úplne nerealizovateľný. Snaha priblížiť sa mu môže byť hnacou silou “vylepšovania” v záujme čo najširšej spokojnosti.
A skúsenosti – akékoľvek – sú podľa mňa jednoznačne cenné, užitočné.
Vaše info o charaktere zmluvy – procese jej vznikania – aplikácie boli pre mňa nové, poučné. Dúfam, že sú založené na objekt. znalosti veci.
[Reagovať]
čitateľ IP 78.98.133.164 odpovedá:
Júl 3rd, 2011 o 11:53
Mat ideal je veru velmi dolezite, ale takto vyzera, ze snaha priblizit sa k nemu ma presne opacny efekt. To ze realitu beriem ako fakt a zijem s nou este neznamena ze s nou aj suhlasim.
[Reagovať]
Hot Cutie IP 84.224.181.56 odpovedá:
Júl 3rd, 2011 o 10:02
Osobne si myslim, ze datum a sposob podpisania zmluvy je rovnako dolezita sucast “zmluvy”, ako “zmluva” samotna…ked niekto “podpisal zmluvu”, znamena to, ze sa podpis nachadza na harku papiera, na ktorom je vytlacena zmluva, a je teda jej sucastou.
Ak niekto stavia rodinny dom a dom ako taky je v poriadku, akurat k nemu pristavia balkon tak, ze vychod nan je zamurovany, dom bude zly – bez ohladu na to, ze okrem balkona este ma x miestnosti, ktore su v pohode obyvatelne.
Myslim si, ze tu ide o princip. Ak je zakonom dane, ze zmluva moze byt podpisana az na 14. den od vyhlasenia vysledkov verejneho obstaravania, tak je potrebne ju dodrzat – ci sa to niekomu paci, alebo nie.
Ked niekto prekroci rychlost na prazdnej ceste, porusil pravidla, aj ked tym nikoho neohrozuje…
[Reagovať]
pohlad z veze cierneho orla IP 194.1.157.190 odpovedá:
Júl 3rd, 2011 o 11:45
moj nazor: podpisana moze byt podla dohody ucastnikov, datumovana musi byt v urcenom termine
[Reagovať]
Tibor Takac IP 95.102.178.44 odpovedá:
Júl 3rd, 2011 o 13:01
Nedobry nazor, pohlad moj zlaty,
co ked primator po strnastom dni uz dokazatelne nebude primatorom a podpise to podla dohody hned na druhy den, ale s datumom po strnastom dni?
To by ta zmluva bola uplne neplatna, podpisana napriklad v tom case uz nezijucim, ci odstupenym primatorom.
Je uplne nezodpovedne podpisovat zmluvy (ale aj ine listiny) bez uvedenia datumu, ved to primator v tomto konkretnom pripade kludne mohol podpisat aj po strnastom dni a uradnik, ktory tam datum dodatocne doplnal, tam naschval dopisal datum o strnast dni skorsi.
Primator by nemal citit len zodpovednost, ale aj vinu. Taketo dolezite dokumenty sa nepodpisuju bez datumu. A dokazom toho, ze to bez datumu podpisal, je aj zoskenovana zmluva na internete, no ktorej do dnesneho dna datum chyba.
[Reagovať]
pohlad z veze cierneho orla IP 194.1.157.190 odpovedá:
Júl 3rd, 2011 o 19:24
Nedobry nazor, pohlad moj zlaty,
co ked primator po strnastom dni uz dokazatelne nebude primatorom a podpise to podla dohody hned na druhy den, ale s datumom po strnastom dni?
To by ta zmluva bola uplne neplatna, podpisana napriklad v tom case uz nezijucim, ci odstupenym primatorom.
Je uplne nezodpovedne podpisovat zmluvy (ale aj ine listiny) bez uvedenia datumu,
suhlasim
[Reagovať]
Michal Drengubiak IP 178.40.245.115 odpovedá:
Júl 3rd, 2011 o 20:01
V priemom prenose mi to potvril na zasadnutí MZ 20. 6. 2011. On to podpisoval keď tam dátum ešte nebol!
[Reagovať]
čitateľ IP 78.98.133.164 odpovedá:
Júl 3rd, 2011 o 11:51
Suhlasim, ja som sa vyjadravol iba k tomu ze zmluva bola obsahovo uplne v poriadku, nedodrzanie lehoty podpisu je duha vec a vsetci vieme, ze sa k nej uz vyjadril aj kontrolny organ.
[Reagovať]
pohlad z veze cierneho orla IP 194.1.157.190 odpovedá:
Júl 3rd, 2011 o 12:52
ja som sa vyjadroval vseobecne: ucastnici zmluvy su oboznameni s jej obsahom,ktory podtvrzuju podpisom. akekolvek dodatky,alebo zmeny su mozne len so suhlasom oboch ucastnikov-stran zmluvy.
[Reagovať]