Podiel mesta v TEKO-Re predali (video)
Máj 16, 2011 | Prečítané 2 354x
Poslanci MZ v Rožňave na dnešnom rokovaní, ktoré nebolo vysielané RVTV naživo, predali menšinový podiel mesta v spoločnosti TEKO-R majoritnému vlastníkovi STEFE.SK.
Za predaj lobovali predovšetkým poslanci Dušan Pavlík a Ondrej Bolaček (obaja na fotke), ktorí sú na spoločnosť naviazaní - prvý tým, že pracuje v jej dcérskej firme v Revúcej (predtým v rožňavskom TEKO-Re), druhý bol dosiaľ v dozornej rade TEKO-Ru zástupcom STEFE.SK, len nedávno sa tam nechal opätovne zvoliť už ako zástupca mesta.
Za predaj hlasovala potrebná 3/5-nová väčšina poslancov MZ predovšetkým z 9-členného Klubu nezávislých (Dušan Pavlík, Ondrej Bolaček, Viktor Baláž, Pavol Burdiga /Most/, Peter Džačár, Dionýz Kemény, Jana Mičudová, Dušan Pollák a Ľudovít Kossuth), ktorú doplnili hlasy Františka Focka (Smer-SD) a Romana Ocelníka (nez.).
Reklama
Pochybnosti vyvoláva predovšetkým cena, za ktorú bol podiel mesta predaný. Tá je podľa vyjadrení niektorých odborníkov takmer o milión eur nižšia, než je trhová cena podielu mesta v TEKO-Re.
Program rokovania:
|
.
|
Otvorenie
|
|
|
2.
|
||
|
3.
|
Záver
|
Súvisiace články: Mesto chcú zbaviť podielu v TEKO-Re
Foto & Video: Inforoznava.sk
Reklama
PRAVIDLÁ DISKUSIE
Diskutujúci nesie za svoj diskusný príspevok zodpovednosť podľa právneho poriadku Slovenskej republiky. Redakcia nezodpovedá za obsah diskusných príspevkov. Komentáre alebo ich časti nebudú zverejnené najmä v prípade, ak nie sú zamerané k téme článku, obsahujú vulgarizmy, rasistické výrazy alebo sú osobným útokom na autorov redakčných príspevkov a iných diskutujúcich a tiež v prípade, ak budú odkazovať na iné stránky. Oneskorenie zverejnenia komentára môže nastať, ak nie je k dispozícii ani jeden z editorov portálu, ale tiež z technických príčin. ODKAZY PRE REDAKCIU nebudú zverejňované, píšte ich na redakčný email redakcia@inforoznava.sk, alebo použite odkazy pre redakciu.Chcete niečo k téme článku napísať?
Komentárov: 83 k príspevku “Podiel mesta v TEKO-Re predali (video)”








Konečne správne rozhodnutie.
[Reagovať]
Os**ť takúto zberbu!
[Reagovať]
Danubit som nezohnal, buumm sa nekonal. Svoj smútok však idem zapiť síce nie do Funusu ale do SNAHY. Dám si pivko Šariš RED, veď som srdcom východniar. Byť Rožňavčanom už mi nepasuje !!! A TEBE ??? … Ak áno do boja sa daj (me) !!!
[Reagovať]
A bude aj recepcia či “bašavel”, ved to treba poriadne oslavit, kolko nas ta recepcia bude stáť?
[Reagovať]
Este stastie, ze sa nas primator v poslednom case neboji vetovat ziadne, toboz pre mesto zjavne nevyhodne uznesenia. Drzme mu palce, aby toto jeho dnesne, ci maximalne zajtrajsie pozastavenie vykonu uznesenia o predaji podielu v TEKO-Re, uz nasi poslanci neprelomili.
[Reagovať]
to by ma zaujimalo ako budu tieto financie investovane a kolko z nich pojde do niektorých vrecák. Dufam že občania budú o tom informovaní
[Reagovať]
Renata Palme IP 178.40.176.136 odpovedá:
Máj 16th, 2011 o 21:08
Pan primator jasne vysvetlil, ze o tomto rozhodnu pani poslanci+pani poslankyna. Aby bolo jasne, vsetci, okrem Kuhna, Kovacsa, Bishofa, Kovaca, prip. Marka a Bekeho. Lebo ak hlasuju za nejaku, pre obcanov vyhodnu vec, su vacsinou prehlasovavani, resp. vetovani
[Reagovať]
Dnes mi v tej zasadacke vazne prebleskla hlavou myslienka – do ktorej krajiny by som sa mohla prestahovat?…
[Reagovať]
Londynske oko IP 80.5.68.253 odpovedá:
Máj 16th, 2011 o 20:47
To anglicko nie je az take zlee
[Reagovať]
Tímea Bagačková Zollerová IP 85.248.5.209 odpovedá:
Máj 16th, 2011 o 21:08
Ale nie je to “home, sweet home”
. Teda, urcite nie ten moj…
[Reagovať]
Gratulujem zberbe legálne zvolených parazitov za ich dnešný výkon!
:*
[Reagovať]
Dalsi skvost z ust primatora: “Mesto tie peniaze, co sa vyplacali po minule roky z dividend ani nevidelo, vsetko islo na splacanie dlhu 1.Roznavskej, to az tento rok mozeme povedat, ze tie peniaze pojdu do rozpoctu”.
Veru, tak je to. Ani ja nevidim muzovu vyplatu, vsetko ide na ucet a zhltnu nam to pozicky, kreditka, poistky, dane a ine platby. To fakt ako keby ani ziadnu vyplatu nedostal!
Mili spoluobcania, tento predaj bol skutocne pre mesto vyhodny, lebo primator ma aj nostradamovske vizie a predpovedal oteplovanie v blizkej buducnosti, cim by podla neho firma Stefe krachla a figu by sme potom mali, veru, tak je to!
[Reagovať]
9 poslancov sa moze hanbit ,ked toto ma byt cesta naplnania mestskej kasy ! prave sa dokoncuje 20 rokov trvajuci rozpredaj mestskeho majetku, este su na rade mestske lesy a potom uz len bye bye roznava. posledne volby nam nepriniesly liecitela mesta, ale mestskeho kata a 9 zbojnikov ktori sa pomaly presuvaju od tepla mesta do okolitych mestskych lesov
[Reagovať]
A to je len začiatok volebného obdobia. Mašinéria v RV začína mať úspech, ako Mikloš vo vláde. Strašne to smrdí, cítiť to až v Rimavskej Sobote…
[Reagovať]
Už nemusím chodiť do divadla, na zasadnutí MZ mám všetko, tragediu, komédiu, drámu aj frašku zároveň…
[Reagovať]
dana IP 121.113.227.36 odpovedá:
Máj 20th, 2011 o 16:44
Súhlasím, pán Drengubiak, aj takto virtuálne to stojí za to!
A ešte dovoľte pochvalu – držali ste sa statočne – Vy, pani Prékopová, pani Timea, pani Renáta i ten posledný pán. Vďaka. Len tí poslanci, ako pán Pavlík, pani Mičudová a pod., keby si pomaličky už zvykli, že sú tam z vôle občana a pre občana a nie aby naňho nakričali, aby ho umlčali, aby vyžadovali dôkazy, či teda naozaj hlasoval za nich, či si na ňom vybíjali stres, resp. sa urážali a “cítili dotknutí”.
[Reagovať]
Michal Drengubiak IP 91.127.47.170 odpovedá:
Máj 20th, 2011 o 19:45
Som trpezlivý, takže aj nabudúce a dúfam že nás bude viac…
pridáte sa?
[Reagovať]
dana IP 121.113.228.204 odpovedá:
Máj 20th, 2011 o 23:41
Vďaka za pozvanie. Momentálne to mám zo Sappora trochu ďaleko, pokiaľ by sa však zasadalo aj v auguste, určite áno. Ale v lete sú možo divadelné prázdniny, alebo sa hraje tiež?
[Reagovať]
Ivan Kuhn IP 213.151.218.139 odpovedá:
Máj 21st, 2011 o 13:41
Zasadnut MZ asi nie, ale koncom augusta bude v Rožňave “top akcia” (copyright Ondrej Bolaček) Stretnutie banských miest a obcí a možno príde aj kúzelník, pardón prezident hlavy štátu a starý ujo (aj keď ja si myslím, že on by oveľa radšej prišiel koncom júna na “Dobšinský kopec”…
[Reagovať]
dana IP 114.181.50.173 odpovedá:
Máj 21st, 2011 o 16:09
Vďaka za info, pán Kuhn. Chcela by som sa spýtať na Váš názor na nasled. vec:
V Jap. mi elektrárne, súkr. firma, platia nájom za 2 stĺpy, čo majú na mojom pozemku. Je to samozrejmosť, už som o tom tu písala. U Slov. elektr. bola ukonč. privaťizácia v roku 2006. Asi tretinový podiel má Fond národ. majetku (?), ostatné Enel. Kúpili si títo vlastníci parcely pod stĺpmi, transformátormi a pod. vtedy od miest a obcí, alebo boli tieto v štátnom vlastníctve? Nie je to tak, že štát predal parcely, ktoré patrili vlastne mestám, obciam a pod.? Pokiaľ by to tak náhodou bolo, nedá sa vydobyť, aby terajší vlastník za to mestu platil nájom? Alebo by to viedlo len k zdraženiu elektriny? Keby ste o tom náhodou niečo vedeli, prosím o info.
[Reagovať]
Ivan Kuhn IP 213.151.218.131 odpovedá:
Máj 21st, 2011 o 16:47
Priznám sa, že v tejto problematike sa nevyznám. Ale pokiaľ viem, tak v prípade stĺpov elektrického vedenia je to riešené inštitútom “vecného bremena” na pozemku, ktoré sa rieši jednorázovou finančnou kompenzáciou, nie platením pravidelného prenájmu. Takže vlastníci nehnuteľností mali byť kompenzovaní štátom (či boli a v akej výške neviem) ako predchádzajúcim vlastníkom elektrických rozvodov v čase ich výstavby a novému vlastníkovi tým pádom nevznikla žiadna povinnosť.
[Reagovať]
dana IP 114.181.14.114 odpovedá:
Máj 22nd, 2011 o 11:30
Vďaka za odpoveď, pán Kuhn i za info o augustovom podujatí v meste (vyššie). Takže z toho tiež nič… Myslela som na to, či za to dostali/dostávajú niečo mestá/obce ako vlastníci daných pozemkov. Pretože keď je firma súkromná, nemala by mať právo využívať zdarma pôdu mesta/obce – takto to funguje aspoň v Jap. Pani doktorka, právnička mesta by sa mohla za tým možno pozrieť, či/ako sa to vlastníctvo vyriešilo.
[Reagovať]
Primator do mikrofonu na otazku, ci ocenenie nehnutelnosti z r.2003 nie je stare, okrem ineho hovori, ze
“… nehnutelnosti nestupali, skor padali …”
Skutocnost je taka, ze ceny nehnutelnosti od roku 2002 do roku 2008 vzrastli cca 2,5 krat, potom v rokoch 2009 a 2010 mierne klesli, no aj tak, cena nehnutelnosti v roku 2003 boli zhruba 2 krat nizsie, ako su ceny dnes, v roku 2011.
Takze cena za nehnutelnost 290 tisic odhadnuta v roku 2003 by dnes nemala byt ovela nizsia ako cca 500 tisic evra.
[Reagovať]
putin IP 95.24.122.141 odpovedá:
Máj 17th, 2011 o 2:19
velmi sprvny postreh, okrem ineho, prenajom bytovych priestrov, vynasa rocne po zdaneni cca 4% od trhovej ceny bytu, cize pri cene bytu 1 mil. to je asi 40 tisic korun rocne, pri nebytovych priestorch to su percentualne vyssie summy, samozrejme pri vrobnych a ziskovych prevadzkach, tieto cifry rastu, zalezi od atraktivity… to ze stefe moze aj blokovat, vyplatu dividend zo zisku je mylny argument, lebo moze ich len investovat do rozvoja.. samozrejme, tym padom aj cena podniku rasitie, rozvoj kazdej firmy prinasa efektivitu tym padaom aj zisky… jedine, zeby sa pokusili tieto zisky prelievat do dcerskych spolocnosti..co sa. moze stat..napriklad formou zakazok na obnovu.. lenze to je ina kapitola… zalezi , ako je spisana spolcenska zmluva, treba nahliadnut,ta by mala byt k nahliadnutiu..
[Reagovať]
dana IP 58.93.179.204 odpovedá:
Máj 17th, 2011 o 10:22
Pán Putin, ona tu niekde k nahliadnutiu bola, teda ešte asi aj je niekde inde pri Teko-R-e. A spísaná je, iste si domyslíte, ako…
[Reagovať]
putin IP 213.208.162.67 odpovedá:
Máj 17th, 2011 o 18:05
pan .Mudr bol na skoleni u tohot ekonoma…. http://www.youtube.com/watch?v=wj-XycEz00I&feature=youtube_gdata_player
[Reagovať]
A keby bol ten rozhovor s p. primátorom bez tej rušivej zvukovej kulisy, počúvalo by sa to lepšie, alebo horšie?
Že sa o tom jednalo dlho? Čiže výsledok bol dlho-dlho, od samého začiatku jasný? Teraz nám treba peniaze, nedali sa inak získať – tak sme strelili piecku – veď zima ďaleko. Časť o absencii “morálnych konfliktov” u dvoch zainteresovaných pánov poslancov – tiež veľmi presvedčivá argumentácia…
[Reagovať]
anonym IP 178.41.176.159 odpovedá:
Máj 17th, 2011 o 9:18
Mesto, resp. poslanci fakt nemali inú možnosť.Tým že neschválili zvýšenie základného imania mali len dve možnosti :za prvé.-predať podiel mesta a za druhé znížiť podiel mesta z 37,5 % na nejakých možno 27% .
[Reagovať]
dana IP 58.93.179.204 odpovedá:
Máj 17th, 2011 o 11:12
Ďakujem za odpoveď a rešpektujem Váš názor.
[Reagovať]
anonym IP 178.41.176.159 odpovedá:
Máj 18th, 2011 o 8:26
Aj ja ďakujem za pochopenie.
[Reagovať]
Tibor Takac IP 178.40.89.147 odpovedá:
Máj 17th, 2011 o 14:29
No nemali ste to predavat pod cenu, anonymny poslanec, ze?
Za nehnutelnosti ste mohli kludne pytat 500 tisic a za podiel minimalne milion. Este aj tak by to bol vyhodny obchod pre Steffe. Mesto by aspon mohlo splatit ten vlanajsi (tohto roku uz nezakonny) uver, ktory malo splatit podla zakona do konca roka 2010. Takto nam stale hrozi nutena sprava, no mozno to bude pre Roznavu najlepsie riesenie, lebo inac sa nenaucite nikdy normalne gazdovat!
[Reagovať]
anonym IP 178.41.176.159 odpovedá:
Máj 18th, 2011 o 7:34
Súhlasím , ale čia je to chyba že sa to predalo pod cenu. Prečo sa nedohodli na inej cene ? Pozn. : Ani ja , ani občania to nepredali pod cenu – nie my sme za to zodpovední ale … kto ? … domyslite si to .
[Reagovať]
Renata Palme IP 178.40.214.170 odpovedá:
Máj 18th, 2011 o 9:32
Mame uz nejaky ten rocik po pade byvaleho rezimu, a tu sa ludia este stale boja nahlas hovorit, co si myslia… poniektori maju dokonca az taky panicky strach, ze to nepovedia ani anonymne. Je mi vas uprimne luto.
[Reagovať]
anonym IP 178.41.176.159 odpovedá:
Máj 18th, 2011 o 12:57
Ja som povedal len svoj názor. Komu patrí tá otázka ” Je mi vás úprimne ľúto ”
a prečo ? čím som sa vás dotkol ?
[Reagovať]
Renata Palme IP 178.40.214.170 odpovedá:
Máj 18th, 2011 o 14:09
Za myslienkou, ktora vyjadruje otazku, obycajne davam otaznik. Mna ste sa nicim nedotkli, zjavne ste nepochopili moju odpoved. Je mi uprimne luto ludi, ktori sa boja podpisat sa pod svoj nazor a este horsie na tom su ti, ktori sa boja konkretizovat, poukazat, resp. pomenovat nieco, niekoho, a to aj napriek tomu, ze sem pisu anonymne. Lepsie to uz vysvetlit neviem, ale mozem poprosit niekoho ineho.
ps, predpokladam, ze sa pozname aj osobne
[Reagovať]
Tibor Takac IP 178.40.146.171 odpovedá:
Máj 18th, 2011 o 11:54
Anonyme, podla obsahu Tvojho povodneho prispevku predpokladam, ze si jeden z tych 11 poslancov, ktori ten predaj TEKORu odklepli. Preto sa mi od schvalujuceho poslanca zda otazka, ze “koho je to chyba” dost mimo misu
A ked nie si anonymny poslanec, tak potom nechapem, ze preco ich obhajujes, ze “Mesto, resp. poslanci fakt nemali inú možnosť.” A ako obcania, ktori ste volili slabych poslancov a slabeho primatora, ktori nie su schopni vyjednat lepsiu cenu, ste aj Vy za ten predaj zodpovedni.
Ja som z tych 11-tich poslancov, ktori hlasovali za lacny odpredaj Tekoru a uradujuceho primatora urcite nevolil, no napriek tomu na seba beriem cast viny, ze som neurobil viac preto, aby sme tam mali vacsinu zodpovednych a odvaznych poslancov a primatora
[Reagovať]
Katarína Prékopová IP 95.102.5.158 odpovedá:
Máj 17th, 2011 o 14:55
Nechápem toho anonyma, a čo by sa už bolo také stalo keby klesol podiel na 27 %, tie by sa nedali predať za slušnú cenu? Napr. vyššiu ako dostalo mesto za 37%? A tiež nechápem prečo treba občanom dookola opakovať, že iná možnosť nebola, keď to nie je pravda. To až tak podceňujete obyvateľov mesta? A ináč nie firma STEFFE dala ponuku, mesto ponúklo (ak sa vôbec toto slovo dá použiť) podiel na predaj a v každej normálnej spoločnosti a na každom trhu cenu diktuje ten, čo predáva a ten čo kupuje môže vyjednávať.
A súhlasím, ak nútené správa znamená, že peniaze pôjdu na to najnutnejšie, nech je, lebo na ohňostroje, výzdobu, zariadenie MU a zbytočné nalievanie peňazí do prázdneho priemyselného parku nikto tomuto vedeniu mandát nedal!
[Reagovať]
anonym IP 178.41.176.159 odpovedá:
Máj 18th, 2011 o 7:48
Zle ste ma pochopila. Práve tá druhá možnosť bola , znížiť podiel mesta na tých cca 27 % . Ale, vybrali si predaj.
[Reagovať]
Katarína Prékopová IP 95.102.5.158 odpovedá:
Máj 18th, 2011 o 18:03
Dobre som Vás pochopila. Ale nebola to jedna z dvoch ale jedna z viacerých možností. Zástupcovia mesta sa však nesnažili, ako sme počuli z ich vlastných úst – ani vyjednávať o zmene spoločenskej zmluvy, ani navrhnúť inú alternatívu, ako navýšiť základné imanie, ani sa neunúvali dať si vypracovať VLASTNÝ kvalifikovaný odhad hodnoty podielu.
Naopak – riadny podiel a zisku za rok 2010 nazvali mimoriadnym, o alikvotnú časť podielu zo zisku za obdobie od.1.1.2011 až do dňa predaja sa nezaujímajú, cena pozemku vychádza z ohodnotenia ktoré je viac ako 7 rokov staré.
Toto absolútne diletantský prístup k niečomu, čo nie je majetkom vyvolených ale mesta. A teraz bude nasledovať čo podľa Vás? Týmito peniazmi sa zalátajú diery (v rozpočte, nie na cestách). A potom? Čoho “predaj si vyberú”?
[Reagovať]
putin IP 213.208.162.67 odpovedá:
Máj 17th, 2011 o 18:02
2 anonym, mali niekolko moznosti, ale to by si musel pohnut tou sedou hmotou co mas v hleve… dam ti zopar prikladov…1.mohli oslovit niekoho, kto v tom beha, a navysil by ten kapital, samozrejme nie zadarmo, ale urcite by sa nasla nejaka financna skupina , co by do toho vosla…2. mohli reciprocne oslovit stefe o odkupenie ich 63% za pomoci bank, financnych skupin… s novy,a zmluvama.. a som zvedavy, ci by stfe za 730 litrov predala???? ja som zvedavy za kolko by boli oni ochotni dat svoj podiel, ale ver tomu , zeby to bola niekolko krat vyssia cifra…a po tretie co navrhoval kazdy.. audit, ohodnotenie, a potom este by sa nebolo zle aj opyta oveciek, co sa na tie zisky skladaju,… kukni si vyrocnu spravu, kukni platy.. odmeny…ake maju….
[Reagovať]
anonym IP 178.41.176.159 odpovedá:
Máj 18th, 2011 o 7:56
Bez urážky by to nešlo ?
[Reagovať]
putin IP 188.123.241.4 odpovedá:
Máj 18th, 2011 o 8:42
koho som urazil ???.. anonym.. urazka znie inak, budem Vam vykat… aby ste sa neurazili,…. precitajte si vyrocne spravy+ odmeny.. potom sa zacneme bavit,+++++ este zakazky na dodavky
ked sa Vam nebude lenit a poziriete si v OPSR . na firmy cez koho co ide… potom sa Vam mozno otvoria oci, a zacne seda hmota pracovat…… mozno ja mam zly monitor a mne sa ukazuju ine cifry.. skusim vymenit… …:-)_)) ale server neoklames..
[Reagovať]
Tibor Takac IP 178.40.146.171 odpovedá:
Máj 18th, 2011 o 14:06
chyba putine,
pamataj, ze anonym ani nick sa neda urazit a zasadne sa im nevyka, a uz vobec nie na nete, moje nervy,
co si myslis, preco Ti ja tykam? lebo nejakej putine predsa nemozem vykat
[Reagovať]
juro IP 178.41.1.219 odpovedá:
Máj 18th, 2011 o 20:21
Tieto vyjadrenia som už čítal neraz. Ono, podpísať sa celým menom a drístať prázdne reči, nepovažujem za hrdinský čin. U Putina vidím, že problematiku naštuduje, oboznámi sa s podrobnosťami a “píše”. Vy, pán Takáč, tu nastolujete pozíciu “akéhosi” lídra, ale dohromady nenapíšete nič zaujímavé. Už dávno som sa k príspevkom nevyjadroval, ale nedá mi, aby som Vám nepripomenul, kam začleňujem tie Vaše príspevky. Debata s Danou, tá Vám pasuje. Je toho veľa a o ničom. Pekný večer!
[Reagovať]
anonym IP 178.41.176.159 odpovedá:
Máj 19th, 2011 o 9:15
Nemusíte mi vykať-na to si nepotrpím.Ja v tejto diskusii vyjadrujem len svoj názor-nemusíte s tým súhlasiť . Ale to neznamená že keď mám iný názor ako Vy tak mám nejakú ” šedú hmotu ” v hlave. A čo sa týka odmien,zákazky na dodávky, to ja neriešim.Boli tam predsa ľudia v Dozornej rade , bol tam konateľ za mesto-to sú otázky na nich.
[Reagovať]
dana IP 121.113.225.109 odpovedá:
Máj 19th, 2011 o 10:06
Pán anonym, vyhľadajte si “šedá hmota” napr. vo Wikipédii a nedorozumenie sa vysvetlí.
[Reagovať]
iko IP 85.248.5.206 odpovedá:
Máj 19th, 2011 o 10:20
Anonym tú šedú hmotu má každý, len nie každý ju využíva.
Kuk sem:
http://sk.wikipedia.org/wiki/Siv%C3%A1_hmota
[Reagovať]
dana IP 121.113.227.13 odpovedá:
Máj 18th, 2011 o 8:59
Pán Putin, nerozumiem tomu, prosím, objasnite mi – znamená to, že mesto mohlo niekoho pribrať ako spoluvlastníka svojho podielu, aj keď sa v spoločenskej zmluve zaväzuje, že k tomu nikoho “tretieho” nepustí? Sú na to nejaké spôsoby?
[Reagovať]
putin IP 188.123.241.4 odpovedá:
Máj 18th, 2011 o 10:12
SU na to sposoby, v podobe poziciek a zamenou ludi v dozornej rade,,.a s naslednymi vyplacanim dividend.. je toho HAFo… mame jedneho super ekonoma v BA dam len jeho inicialy J.U… a mame aj miliardara v BA.. roznavcana .. stacilo oslovit tychto 2 panov popytat sa.. a vsetko by bolo inak.. len trebalo chciet..
[Reagovať]
dana IP 58.93.179.167 odpovedá:
Máj 18th, 2011 o 13:14
Ďakujem, pán Putin!
[Reagovať]
Tibor Takac IP 178.40.146.171 odpovedá:
Máj 18th, 2011 o 14:11
zase chyba putine
okrem poslednych troch slov pises nezmysly, aj ked ani slovo “trebalo” nie je spisovne, pise sa “bolo treba”, ze?
[Reagovať]
juro IP 178.41.1.219 odpovedá:
Máj 18th, 2011 o 21:42
Zasa chyba, Takáč. Zasa píšeš. Možno okolo Levíc je “trebalo” nespisovné, ale tu si na Gemeri, ak si si nevšimol. Odporúčam urobiť rozbor Hviezdoslavových básní a až potom uvidíš, čo je spisovné a čo nie. Ale o týchto veciach asi ako “geodet”, nemáš ani šajnu. Rýpeš do nesprávnych ľudí – žeby bezmocnosť? Či?
[Reagovať]
Tímea Bagačková Zollerová IP 85.248.5.209 odpovedá:
Máj 19th, 2011 o 6:09
juro, odveci, ale odkedy je trebalo spisovne? Tak isto ako neni. Aj ked sme na Gemeri, platia pre nas pravidla slovenskeho pravopisu. A skusme do seba nerypat, chvilu sa nam to tu darilo, nikto sa nemusi snazit nahradit maixnera a spol.
[Reagovať]
juro IP 178.41.1.219 odpovedá:
Máj 19th, 2011 o 7:45
Súhlasím s Vami, Tímea. Len nechápem, prečo píšete mne. Ja som len reagoval na “chytrého” Takáča, ktorý atakuje myšlienky a názory Putina. Nič iné sa nestalo. A mne je úplne jedno, či niekto napíše svoje myšlienky spisovne, hlavne, aby mali hlavu a pätu. S názormi môžeme, ale aj nemusíme súhlasiť. Neznamená to však, že tu budeme pôsobiť výhradne ako slovenčinári, a pomaly budeme dávať známky za písomný prejav. Ináč, môj názor je taký, že odstránenie maixnera z tejto stránky, má ďaleko od demokracie prejavu. Áno, darí sa vám, ale len v diskusii. Aj v totalite sa tzv. “oportunisti” odstavili. Nedajte sa rušiť, a diskutujte, tľapkajte sa po pleci, chváľte sa, akí ste dobrí. Ak som Vám čo i len trošku narušil vaše krásne monológy, prepáčte.
[Reagovať]
San Sity IP 84.224.124.52 odpovedá:
Máj 19th, 2011 o 10:38
Juro…niekto nie je chytrý a robí sa ním, iný je zase chytrý a nemusí sa robiť chytrým…tak to už vo svete chodí
Mne osobne prekážajú príspevky, ktoré nie sú schopné pohnúť debatu smerom vpred.
Je jasné, že debatou sa nič nevyrieši, je však jasné aj to, že tento portál číta väčšina poslancov MZ a môžu im byť ponúknuté rôzne myšlienky či nápady.
Toto nie je o tľapkaní si po pleci. Je to o tom, aby ľudia presvedčili apatických a rezignovaných o tom, že každý človek má rovnaké právo a má mať aj rovnaké možnosti posunúť veci k lepšiemu.
S tou časťou týkajúcou sa (bez)predmetnosti používania spisovnej podoby jazyka v diskusiách môžem jedine súhlasiť.
[Reagovať]
dana IP 121.113.230.235 odpovedá:
Máj 20th, 2011 o 3:10
Pani Timea, mne sa zdá, že odkedy tu nie je pán Maixner, je tu aj menej zaujímavých nápadov, podnetov… Pravda, aj vzájomného osočovania sa, v tom s Vami súhlasím. Keby to však išlo bez toho, keby sme sa tu nesnažili stále “definovať” – v tomto kontexte hlavne teda zosmiešniť, ponížiť, diskreditovať partnera v diskusii, resp. ostatných diskutujúcich, vedeli by sme byť možno pre mesto i pre seba navzájom užitočnejší, včetne pána Maixnera. Tým nekritizujem Vás, Vy ste tu podľa mňa jedna z najtolerantnejších.
[Reagovať]
Tímea Bagačková Zollerová IP 85.248.5.209 odpovedá:
Máj 20th, 2011 o 12:36
Pan Maixner by len mozno potreboval hovorcu, ktory by preformuloval jeho vety, a ponechal povodne myslienky
. Ale teraz vazne: Su veci, ktore sa na sklo napisat nedaju, resp. nemali by sa. Ja diskusie v IR povazujem za perfektny prostriedok, ako sa mozu najst ludia, ktori maju podobne nazory a hlavne predstavy o tom, ako by to tu malo fungovat. A ostatne je uz na nich, a nemusi to uz ist cez net… ovela lepsie sa daju veci riesit osobne
.
[Reagovať]
putin IP 188.123.241.4 odpovedá:
Máj 19th, 2011 o 10:41
moj posledny prispevok..
robte si tam co chcete. snazil som sa dat svoj pohlad na vec, ale ked melem tak asi uz nema zmysel nieco niekomu vysvetlovat…
[Reagovať]
Tibor Takac IP 95.102.240.129 odpovedá:
Máj 20th, 2011 o 10:00
Ved sa zas tolko nepaprc, putine
Ja som si myslel, ze znesies viac, ved ani Ty tu nikoho nesetresis, ze?
Trochu na vysvetlenie, co mi nesedi pri Tvojich napadoch:
” 1.mohli oslovit niekoho, kto v tom beha, a navysil by ten kapital, samozrejme nie zadarmo, ale urcite by sa nasla nejaka financna skupina …
2. mohli reciprocne oslovit stefe o odkupenie ich 63% za pomoci bank, financnych skupin… s novy,a zmluvama.. a som zvedavy, ci by stfe za 730 litrov predala????”
1. oslovoit sice mohli, ale zbytocne, zmluva nedovoluje predat tretiemu a navysenie mesto nechcelo,ani nechce
2. to sice tiez mohli, ale zbytocne, Steffe mestu nic predavat nechce.
A 51% z akejkolvek firmy ma niekolkonasobne vacsiu cenu,ako zbytok, preto Ti viem aj bez pytania sa odpovedat: Steffe za 730 nepreda!
[Reagovať]
Tímea Bagačková Zollerová IP 85.248.5.209 odpovedá:
Máj 20th, 2011 o 12:33
Putin, pozeral si tie videa? Videl si odpoved nasho pana primatora na otazku redaktora Buzinkaya? Mal odpovedat len ano alebo nie (na otazku, ci sa mesto pokusalo rokovat so Stefe o zmene zmluvnych podmienok). Takze ono je to naozaj tak, ze ked nie je vola, tak neexistuje ani riesenie vo forme tretieho podielnika. Jednoducho to chceli predat, lebo to bolo najpohodlnejsie riesenie. Naco rozmyslat ako manazeri. Naco sa zaoberat nejakym marketingom a podobnymi teoretickymi dristami. Vsak oni maju riesenie jedoduche ako facka!
[Reagovať]
Tibor Takac IP 95.102.240.129 odpovedá:
Máj 20th, 2011 o 15:33
Ludovo sa tomu da povedat aj tak, ze zastupcovia mesta pri rokovaniach so Steffe “nemali gule”. A to hlavne preto, ze pri kormidle mesta ostala este stale stara garda na cele so staro-novym primatorom, ktori maju v podstate na svedomi dnesne financne suchoty mesta.
A pod takym psychickym tlakom (ze sa mesto moze mojim zavinenim dostat do nutenej spravy), sa velmi tazko dobre vyjednava. Keby mesto v rokovaniach pritvrdilo a nepristupilo by hned na prvy navrh firmy Steffe, tak ta by s pravdepodobnostou bliziacou sa k istote povolila a pristupila by na vyssiu cenu.
No v tejto hre mali zastupcovia Steffe lepsie nervy, urcite lepsie skusenosti a preto aj lepsiu vyjednavaciu taktiku. Nezanedbatelnou vyhodou Steffe bolo aj to, ze mali (maju) aj dvoch svojich silnych hracov v MZ, v K9.
[Reagovať]
dana IP 121.113.227.36 odpovedá:
Máj 20th, 2011 o 16:29
Sranda bola, ako si pán starosta snažil pomôcť ešte aj globálnym otepľovaním. Že aj keby išli ceny hore, v budúcnosti nám už možno až taká zima ani nebude…
Vaše slová k p. Putinovi – pekné. On myslel možnosť “pôžička” zrejme asi tak, že by si ju mesto vzalo celkom nezávisle na spoločenskej zmluve a “privátne” napr. od nejakého ochotného rodáka, aby si tými prostriedkami navýšilo svoj podiel, tak som to ja pochopila. A zdá sa mi to dostatočne reálne.
[Reagovať]
tiež pohľad z veže... IP 95.102.189.25 odpovedá:
Máj 21st, 2011 o 12:24
…škoda, že tam nie sú všetci z OKS…:-)
[Reagovať]
Tibor Takac IP 95.103.102.144 odpovedá:
Máj 21st, 2011 o 15:35
Suhlas,
no netreba to zas prehanat, stacilo by pridat len nejakych 5-6 kusov oksakov, alebo im podobne zmyslajucich ludi, ze pohlad?
[Reagovať]
dana IP 121.113.230.235 odpovedá:
Máj 20th, 2011 o 2:54
Pán Takáč – dovoľte trochu od veci a čisto osobne. Nezmýlili ste si tu adresáta? Za dobré sa zlým odplácate…
A k Vašim jazykovým cenzúram – zdá sa mi, že vokatív v slovenčine pred niekoľkými desaťročiami vymrel a používame ho len vo výrazoch ako Bože! a podobne, nie? Alebo žeby zase zmŕtvychvstal? To by hádam naši Protičesi nedovolili, alebo? Viete, že hutná nespisovná vrstva jazyka svedčí o jeho bohatom kultúrnom pozadí? Viď angličtina, nemčina, čeština… i slovenčina. Skúste si predstaviť našu, alebo prekladovú krásnu literatúru bez nej. Tak prečo sa tu ježiť, keď sa niekto vyjadruje originálne?
[Reagovať]
dana IP 58.93.179.167 odpovedá:
Máj 18th, 2011 o 15:02
A ja by som hlasovala asi za Vás, pán Putin, keby na to prišlo.
[Reagovať]
putin IP 188.123.241.4 odpovedá:
Máj 19th, 2011 o 10:43
dakujem.. ja sa na take posty nehodim… .. nikdy som neinklinoval byt v poziciach, na ktore nemam/..
[Reagovať]
Vážení radní, ktorý z vás bude odchádzať z tohto mesta ako posledný nech zhasne….
[Reagovať]
tak a teraz to tu maju ti co volili ze vraj mansie zlo za primatora, Pavlik a Ocelnik su obycajne spiny, od tych zvysnych siedmich som to aj cakal…
[Reagovať]
Michal Drengubiak IP 178.40.214.170 odpovedá:
Máj 17th, 2011 o 19:33
Nie je to tak dávno čo sa Pavlík byl ako o dušu keď sa mal predať pozemok mesta za podobne pochybných podmienok, “čo budete predávať nabudúce?” Už to asi sám tušil… ale to je z minulého volebného obdobia, na to už asi zabudol..
[Reagovať]
Neviem ako sa volá stav mysle, keď primátor a jeho poslaneckí pajáci obhajujú predaj podielu mesta v TEKO-Re zlým stavom mestských financií, na ktorých devastácii sa sami v minulosti podieľali.
A jeho zástupca Burdiga nemá oči hneď aj “lobovať” za dotovanie športu (basketu…) z utŕženého žvanca…
Laciak krásne ilustroval svoj postoj k spravovaniu mestských financií. Vraj, že nedá sa vyhovieť každému (jeden chce na Actores, druhý na toto, tretí na tamto…) pričom medzi všetky veci, ktoré spomenul, nezabudol zahrnúť aj miestne komunikácie, ktoré sú z definície verejným statkom… ktorý slúži bez rozdielu každému. Vec, ktorá je zo svojej podstaty jedným z hlavných bodov, o ktoré by sa mala v prvom rade každá samospráva starať, degradoval na úroveň predmetu boja záujmových skupín…
Wow!
[Reagovať]
Tímea Bagačková Zollerová IP 85.248.5.209 odpovedá:
Máj 17th, 2011 o 20:42
Kuna, stopercentny suhlas. Presne toto mi napadlo, ked to hovoril. Ako moze spomenut cesty a chodniky ako posledne a tvarit sa, ze je to na urovni sportu a kultury?…
[Reagovať]
Michal Drengubiak IP 178.40.214.170 odpovedá:
Máj 18th, 2011 o 8:16
a ešte pre istotu vynechal MŠ a ZŠ v zriadovatelskej posobnosti mesta, načo sa učiť, hlavná je lopta… a o ten futbal sa postara Džačar, Pollák, Baláž…
[Reagovať]
Citatel IP 95.103.119.19 odpovedá:
Máj 19th, 2011 o 8:58
Kríza prišla aj do Revúcej a pochopili to aj na MsÚ:
http://korzar.sme.sk/c/5899393/zamestnancom-mesta-revuca-skratili-pracovne-uvazky.html
Ešteže tú našu Rožňavu stále obchádza.
Podivný predaj majetku mesta sa udial aj vo Svite:
http://korzar.sme.sk/c/5896023/svitanovi-sa-nepozdavaju-praktiky-predaja-majetku-mesta.html
[Reagovať]
K videu o predaji Teko-Ru:
Pán starosta hneď pri prvých hlasovaniach žiada o strpenie, aby sa “stihli” spočítať hlasy, lebo “tu nemajú zariadenie na hlasovanie”… A prečo chcel teda zasadať tu? Bolo by bývalo na mieste, požiadať o vysvetlenie…
Ako definujú zákony, poriadky a predpisy “verejnejšie zasadanie”? Takto pán starosta označuje toto, čím je teda vymedzené? A existujú zasadania verejné, verejnejšie a najverejnejšie a proti nim zasa neverejné, neverejnejšie a najneverejnešie?
[Reagovať]
Ivan Kuhn IP 213.151.218.131 odpovedá:
Máj 20th, 2011 o 12:36
Napadá ma text pesničky Mira Žbirku:
“toľko otázok a žiadna odpoveď…”
[Reagovať]
dana IP 121.113.227.36 odpovedá:
Máj 20th, 2011 o 13:32
Pekné. Veršík ako uliaty na stav komunikácie medzi občanom a “mestom”.
[Reagovať]
dana IP 121.113.227.36 odpovedá:
Máj 20th, 2011 o 15:58
Pán Kuhn, Vy ste o to vysvetlenie k voľbe miestnosti žiadali, prepáčte, až teraz som to videla celé. Ešte raz vďaka! Dovoľte komentár:
1) Pán starosta má pre Ernsta a Younga asi slabosť, však? Ich podklady k cene sa Vám dostali neskoro z ich viny, alebo to zbrzdil niekto iný? Dodržanie termínu – základná podmienka solídnosti firmy. Podľa mojich skúseností fungujú aj medzinárodné renomované firmy úplne inak v SR (napr. letec. spoloč. Lufthansa, Austrian Airlines – robia si zo slov. zákazníka srandu) a inak v tradičných západných demokraciách.
2) Pán starosta sa veľmi snažil udržať diskusiu “k veci” a zároveň krásne stíhal podať lekciu o demokracii, vybaviť si staré účty s “drzým” novinárom, rozvinúť unikátnu teóriu o zbytočnosti splácaním pôžičiek pohĺtaných príjmov z Teko-Ru.
[Reagovať]
dana IP 121.113.227.36 odpovedá:
Máj 20th, 2011 o 16:12
Ešte dovoľte pár postrehov –
3) Pani Dr. úplne suverénne zavádzala cenami pozemkov mesta – akoby bolo jedno, kde tieto sú a na čo môžu slúžiť. Nepochopila som dobre, ale zdá sa mi, že mala potrebnú dokumentáciu z katastru (?) dopredu kompletne pripravenú – to nemá čo na práci, že môže pracovať na veciach, o ktorých ešte nie je rozhodnuté? Alebo to je bežná prax?
4) Prítomní statoční občania, p. Palme, p. Bagačková, p. Drengubiak a štvrtý pán, ktorého meno sa mi nepodarilo zachytiť, si tam akoby boli šli “na koberček” no úžasné! Úplne totalitné taktiky – pán Pavlík – “Neviete mi dokázať, že sta ma volila”, pani Mičudová – “Dotklo sa ma to” a pod. – takýto poslanci rozhodne nemajú čo v poslaneckých kreslách hľadať.
[Reagovať]
Vladimír Polóny IP 85.248.5.206 odpovedá:
Máj 20th, 2011 o 18:37
pani Dana, v 1:34:56 prezradí ten štvrtý pán svoje meno
[Reagovať]
dana IP 121.113.228.204 odpovedá:
Máj 20th, 2011 o 23:54
Našla som, takže Vy, pán Polóny! Dobrá otázka, tiež ma to zaujímalo. Vďaka!
[Reagovať]
Tímea Bagačková Zollerová IP 85.248.5.209 odpovedá:
Máj 20th, 2011 o 19:03
Danka, len taka drobnost – v Rv mame primatora, nie starostu. Teda, predpokladam, ze hovorite vo svojich prispevkoch o nom.
[Reagovať]
dana IP 121.113.228.204 odpovedá:
Máj 20th, 2011 o 23:37
Iste, “primátora”, ospravedlňujem sa a ďakujem.
[Reagovať]