V rámci vyhlásenej verejnej diskusie vyzýva 21 signatárov poslancov Mestského zastupiteľstva v Rožňave, aby zvážili a prehodnotili predaj pozemkov vo vlastníctve mesta pod autobusovou stanicou v prospech výstavby supermarketu Kaufland alebo rozšírenia hypermarketu Tesco.
Reklama
My, dolupodpísaní občania,
vyzývame poslancov Mestského zastupiteľstva v Rožňave, aby zvážili a prehodnotili predaj pozemkov vo vlastníctve mesta pod autobusovou stanicou v prospech výstavby supermarketu Kaufland alebo rozšírenia hypermarketu Tesco.
Nie sme proti príchodu supermarketu Kaufland, sme však presvedčení, že širšie centrum mesta nie je v nijakom prípade vhodné na stavbu nového či rozšírenie už existujúceho obchodného reťazca.
Myslíme si, že v čase krízy je prvoradou úlohou mestskej samosprávy šetrenie spotrebných výdavkov Mestského úradu, vysoké odmeny vedeniu mesta nevynímajúc.
Odpredaj pozemkov pod autobusovou stanicou podľa nás nesmie byť východiskom pri problémoch s udržaním vyrovnaného rozpočtu mesta, ako to vyžaduje zákon.
Lukratívne parcely by mali byť predmetom predaja až ako posledné východisko po neúspešnom využití všetkých ostatných nástrojov na prekonanie poklesu príjmov mesta a mali by sa pri ňom zohľadňovať aj dlhodobejšie vízie o charaktere mesta, resp. jeho širšieho centra.
Umiestnenie nového supermarketu do priestorov autobusovej stanice spojené s jej predpokladaným radikálnym zmenšením so sebou prinesie niekoľko zásadných rizík, ktoré podľa nás nemožno ignorovať:
1. dopravný chaos, spôsobený zvýšeným počtom ľudí, pohybujúcich sa na území zastavanom tromi supermarketmi (Tesco, Billa, Kaufland), priľahlými parkoviskami a autobusovými nástupiskami a výstupiskom
2. zvýšené riziko dopravných nehôd a zranení
3. zvýšená koncentrácia sociálne neprispôsobivých občanov
4. zvýšenie hlučnosti a emisií, spôsobených dopravnými prostriedkami
Iným typom rizika je nepriaznivý vplyv súvislého betónového povrchu na mikroklímu mesta. Spolu s úbytkom zelene je masívne a prirýchle odtečenie vody z lokality a jej prehrievanie ďalším dôvodom neuskutočniť zamýšľaný predaj.
Okrem týchto praktických rizík a obmedzení v živote občanov sú tu aj tie ťažšie uchopiteľné, no rovnako dôležité. Ide najmä o zachovanie posledných zvyškov genia loci historického námestia a časti Šafárikovej ulice, ako aj o estetické stvárnenie danej lokality už aj tak ťažko poznačenej stavbou Tesca.
V meste sú vhodnejšie lokality, ktoré rovnako vyhovujú danému podnikateľskému zámeru. Ide napr. o pozemky za bývalým Geologickým prieskumom na Šafárikovej ulici, alebo na sídlisku Juh pri čerpacej stanici Shell.
Sme presvedčení, že naše mesto, ktoré máme radi a na ktorom nám záleží, má potenciál konečne sa stať reálnym turistickým centrom Horného Gemera. To však predpokladá uskutočňovať také kroky, ktoré budú premyslené nielen z ekonomického ale aj z urbanistického, architektonického, environmentálneho a estetického hľadiska.
Preto vyzývame vás, poslancov Mestského zastupiteľstva v Rožňave, aby ste nepredali pozemky mesta pod autobusovou stanicou za účelom výstavby ďalších obchodných reťazcov v tejto lokalite.
V Rožňave 8. 8. 2009
Signatári:
Rado Kovács, učiteľ – hovorca občianskej iniciatívy, Edita Kušnierová, historička umenia, Tibor Takáč, podnikateľ, Peter Koreň, reštaurátor, Belo Hefler, politológ a publicista, Peter Bischof, architekt, Pavol Lacko, študent politológie, Rudolf Pažitka, lesník, básnik a výtvarník, Gabriel Szabó, hudobník, Peter Kmotrík, občiansky aktivista, Matúš Bischof, učiteľ, Jaroslav Stankovič, jaskyniar, Eugen Pál-Baláž ml., hudobník, Michal Baffy, podnikateľ, Štefan Fábián, fotograf, Roland Neupauer, výtvarníkJozef Šebalj ml., technik, Tomáš Székely, výtvarník, Miro Timár, architekt, Robert Kolesár, stavebný inžinier, Silvia Lörinčíková, muzeologička
Pripojiť svoj podpismôžete aj vy do 30. augusta 2009 (vrátane) kliknutím sem
Prehľad podporovateľov, ktorí sa k otvorenému listu pripojili, si môžete pozrieť kliknutím sem(Priebežne aktualizované!)
Diskutujúci nesie za svoj diskusný príspevok zodpovednosť podľa právneho poriadku Slovenskej republiky. Redakcia nezodpovedá za obsah diskusných príspevkov. Komentáre alebo ich časti nebudú zverejnené najmä v prípade, ak nie sú zamerané k téme článku, obsahujú vulgarizmy, rasistické výrazy alebo sú osobným útokom na autorov redakčných príspevkov a iných diskutujúcich a tiež v prípade, ak budú odkazovať na iné stránky. Oneskorenie zverejnenia komentára môže nastať, ak nie je k dispozícii ani jeden z editorov portálu, ale tiež z technických príčin.
ODKAZY PRE REDAKCIU nebudú zverejňované, píšte ich na redakčný email redakcia@inforoznava.sk, alebo použite odkazy pre redakciu.
Chcete niečo k téme článku napísať?
Komentárov: 38 k príspevku “Otvorený list poslancom mesta”
Attila Zoller IP 84.224.127.33 August 10th, 2009 18:57
Som hrdy na to, ze som svoj “podpis” pripojil ako prvy…a ten pocet utesene narasta…
Zrejme tento problem ludom v Roznave nie je az taky lahostajny a pni poslanci takisto uvidia, ze ked uz vacsina z nich nestoji za volicmi, volicmi stoja za nimi pri SPRAVNOM rozhodovani sa…
iko IP 85.248.5.220 odpovedá: August 10th, 2009 o 23:13
Tak rano som sa na to pozrel a teraz zdesene pozeram ze niektore mena zmizli az potom kukam ze uz su 4 strany. Mohlo by sa to spravit aby bolo cele na jednej stranke nech to ma silnejsi efekt.
koolišek :D IP 78.136.184.96 odpovedá: Júl 18th, 2010 o 20:11
ste všichni hloupí,nevidíte jaké by to mělo plusy.kauflandík,takovej levnej obchod..a pro chudé rožnavčany by to bylo jen dobrý…tak se probudte z toho vašho komunistického sna a nechte dveře otevřené trhové ekonomice
Gombás IP 95.105.176.71 odpovedá: Júl 18th, 2010 o 22:07
Máš pravdu,
Tesco v RV je jedno z najdrahších na Slovensku ( veľmi slabé) ja by som dal preložiť!!! A potom v blízkosti povoliť dvojičku Kaufland – Lidl ,aby bola súťaž! Mám to odpozorované z iných miest…..funguje to:-)))
iko IP 85.248.5.221 odpovedá: Júl 18th, 2010 o 22:21
Gombas, Gombas, rad by som si pozrel ako by si ich dal prelozit. Ked uz by si ich prelozil, naco by si tam trepal miesto toho jedneho dalsie dva plechovky.
“Tesco v RV je jedno z najdrahších na Slovensku” – Preco si myslis ze roznavsky Kaufland by nebol najdrahsi na Slovensku?
Gombás IP 95.105.176.71 odpovedá: Júl 19th, 2010 o 0:31
IKO,
máš pravdu, asi by sa to už teraz nedalo preložiť ( bolo to zlé rozhodnutie, postaviť Tesco vedľa centra ).Je fakt pravdou,že Kauflad+Lidl sa tlačí k Tescu vo väčšine prípadov!Sú fakt lacnejšíííí.
Písal som o ideálnom riešení:((( Tesco,Kaufland ,Lidl vedľa seba ,tam kde sa hlavné cestné siločiary pretínajú.
Ma to vobec zmysel? zrovna som si klikol na jeden zo suvisiacich clankov “Primátor a poslanci dostali od Rožňavčanov otvorený list” a je to ako cez kopirak. Dufam, ze to tak zas nedopadne.
a precu su tam aj ludia mimo roznavy? nic proti, ale neide tu hlavne o roznavcanov? nie nas to oslovuje najviac? co stym maju spolocne napr. krasnohorcania, betliar, gem. poloma atd. okrem toho ze pridu autobusmy do rv a tym to konci. im to do zivota nijak zvlastne nezasiahne.
Lelina IP 87.197.185.94 odpovedá: August 18th, 2009 o 22:13
“Scage,cul ” Hlavne dochádzajúcim záleží ako sa dostanú autobusmi z práce a do práce. Pamätáte sa na autobusovú stanicu dole pri futbalovom ihrisku?
Viete,aké to bolo “zaujímavé behať cez celú Rožňavu na autobus?
Vyskušajte si to! Možno pochopíte.!? Množstvo študentov,ktorí denne prichádzjú do škôl. Autobusová stanica je na ideálnom mieste.A majú ,čo do toho hovoriť aj ľudia z Dobšinej,Štítnika .
Lelina IP 87.197.185.54 odpovedá: August 19th, 2009 o 21:58
“POhľad z Dobšinej”
Vážený pisateľ !
Všade vo svete doprava ide za ľuďmi.Dokonca aj vlakové stanice sú v centrách veľkých miest.U nás to bolo odsunuté v minulosti na perifériu.
Je veľmi dobré,že stanice sa posúvajú viac do centra ,kde je sústredený najväčší pohyb ľudí,školy,úrady atď. Rožňavská autobusová stanica má v porovnaní s inými veľkými mestami na Slovensku ( napr.Zvolen), dovolím si povedať, najlepšiu polohu . Ja viem,že Vám by iste vyhovovala stanica pri futbalovom štadióne. Obyvateľom sídliska JUH tiež na mieste obchodného komplexu. Že to máte cez celé mesto teraz,to je vina mestskej dopravy,ktorá by mala chodievať častejšie.Ja to nepíšem preto,že pracujem v Bille,ako VY uvádzate, pracujem mimo mesta a chodím autom,ale poznám ľudí,ktorí denne využívajú aut.dopravu. Nie sme všetci egoisti,ktorí myslia len na seba!
pohlad z dobsinej IP 79.14.38.100 odpovedá: August 19th, 2009 o 22:34
idealne by to bolo, keby sa urobila nejaka mapa mimoroznavskych zamestnancov zamestnanych v Roznave a podla ich poctov a rozlozenia po meste by sa urcil nejaky idealny stred (tazisko),
stavim sa, ze by autobusova stanica nebola na dnesnom mieste a ze ten stred by bol blizsie k predchadzajucej stanici pri futbalovom ihrisku, ako k dnesnej pri Tescu
kto je uz len zamestnany od autobusovej stanice smerom na Kosice???
mamulienka111 IP 195.146.158.93 odpovedá: August 26th, 2009 o 12:14
Problém sa týka, vo vzťahu k autobusovej stanici, celého okresu, celej cestovateľstkej verejnosti.
Rožňava je okresným mestom, v obciach okresu sa nenachádzajú obchody, školy, nemocnica, odborní lekári atď.
Žijem v obci Roštár, vzdialenej od okresného mesta 18 km.
Takže dobre viem, o čom ten problém je.
Je hrozné, že ďaleko od obytnej zóny je železničná stanica.
Myslím, že podrtobnejšie tie problémy rozvádzať nie je potrebné.
Kto chce, tomu rozumie. Je veľmi smutné, že okresné mesto myslí len a len na seba.
scage, cul, myslim, ze sa to tyka aj tych, ktori sem “iba” chodia autobusmi… ich to tiez ovplyvni, ked nebudu mat kde vystupit alebo nastupit. Okrem toho urcite vela ludi, ktori podpisuju z inych miest, maju s Roznavou nieco spolocne. Kazdy ma pravo sa podpisat.
Attila Zoller IP 78.98.71.227 August 18th, 2009 21:57
Scage…
Ja som Roznavcan alebo nie?
Mal som pravo podpisat vyzvu ako prvy?
Suhlasim s Timikou…predsa aj Betliarcania ci Krasnohorcania chodia do Roznavy…
Nechcem tu vystupovat proti nikomu, ale je x “neroznavcanov”, ktorych sa problem tyka rozhodne viac ako ktorehokolvek Roznavcana.
Tu ide o predaj pozemkov, ktoreho nasledkom by bola okliestena autobusova stanica, co sa tyka aj takeho Roznavcana, ktory zije v Prahe, Bratislave, a chodi do RV trebars raz za dva mesiace – autobusom.
A zase…Krasnohorcania by sa urcite potesili, keby mali nejaky hypermarket pri Shellke
V mojom primerane dlhom zivote mi uz bolo umoznene cudovat sa nad kadecim, ale komentare typu “co sa deje v RV je vecou RV” je vazne na vyhladanie odbornej psychiatrickej pomoci.
Nehovorim, isto je normalne, ked sa ludia nechcu delit o zisk, vitazstvo, peniaze, manzela-ku, sperky, rad prace a podobne. Ale este nikdy som nepocula, aby niekto odmietol solidaritu. Teda vlastne v jednom filme je scena, ako bicovany podava spat bicik grofovi Revaymu. Ale to je komedia. Ja by som pre zmenu navrhla anketu o tom, ci ctena roznavska verejnost suhlasi, aby ludia, ktori z RV pochadzaju a poznaju mesto ako take, maju moralne pravo pridat svoj podpis. Zda sa, ze by som sa konecne mohla vynacudovat do sytosti .
Na zaver sa hlboko a uctivo ospravedlnujem za svoju drzost, ze som si dovolila svoj podpis pripojit .
no aby som tu trosku upravil . nechcel som svojim prispevkom nikoho poburit, len ma trosku zaujalo, ze je tam vela ludi podpisanych, ktory nie su z rv, a tak ma napadlo, akoby sa oni citili (napr. betliar) keby ich starosta vyhlasil peticiu na zburanie obchodu, a cely betliar by bol proti, len 10tis hlasov z rv by bolo za. akoby dopadla peticia? zburaju obchod… takze, do uvahy by sa mali brat hlavne nazory roznavcanov, a az potom ludi s okolitych obci. a chapem, ze je lepsie mat autobusku tam kde je teraz, len hm, ako vyzera? cela je rozbyta, po veceroch strach a hroza tade ist, a podla mojho nazoru nie je ani kus historicka.
andrea IP 212.242.182.99 odpovedá: August 19th, 2009 o 11:11
1 .Ujasni si, co je peticia :
Peticia je listina, ktorou sa podpisani OBCANIA obracaju vo veciach verejneho alebo ineho spolocneho zaujmu na organy verejnej moci s navrhmi, ziadostami, vyzvami, pripadne staznostami ci protestom. Peticne pravo je jednym z nastrojov obcanov na kontrolu kompetentnych organov a presadzovanie verejneho zaujmu do rozhodovania.
Peticiu teda asi tazko bude vyhlasovat starosta.
Okrem toho, vsetci “votrelci” sa podpisali pod ZNENIE textu, ktory je zverejneny, tazko teda predpokladat, ze podpisuju proti. Treba trochu rozmyslat, hlava je dobry nastroj na zapalovanie svetla, ked mas plne ruky, ale inak aj na rozmyslanie moze posluzit.
2. nie som ani trochu poburena, som pobavena, co je rozdiel, taktiez nechcem nikoho poburit, to bozechran
Judka IP 84.47.30.126 odpovedá: August 19th, 2009 o 16:23
Scage,
rozmýšľal si aspoň troška nad tým, prečo sú tam podpisy ľudí, ktorí nemajú trvalí pobyt v RV? Som presvedčená, že aj týchto ľudí sa táto problematika dotýka.
Rožňava nepozostáva len z tohto mesta, ale aj z okolitých dedín, ktorých nie je málo. Títo ľudia dochádzajú do nášho okresného mesta či za prácou, nákupmi, alebo lekárom.
V týchto dedinách majú ľudia z celého východného Slovenska chaty, na ktorých trávia celý svoj voľný čas a niektorí tu prežijú aj svoj dôchodkový vek. Ale majú trvalý pobyt v iných mestách. Títo ľudia dochádzajú do Rožňavy pravidelne, sama ich niekoľko poznám.
A ide tu aj o ľudí, ktorých rodné mesto je Rožňava, záleží im na tomto meste, ale pracujú v zahraničí. Ale zaujímajú sa o toto naše mestečko, a vracajú sa tu za rodinami. Ich sa táto problematika netýka?
A ohľadom toho príkladu Betliar a obchod : nedá sa porovnať niečo, čo je neporovnateľné…
Pre príklad si vizualizujte Revúcu. Po zrušení autobusky na margo nákupného centra to nemá ani hlavu, ani pätu.
Nedovoľme to v našom meste!
Cestujúcimi sú prevažne školopovinné deti a dôchodcovia a tí si hádam slušné a bezpečné cestovanie a priestory nástupiští zaslúžia.
Scage – práve, to že sa ozývajú ľudia ktorí cestujú z Betliara….. vedia čo hája! Aj keď súhlasím, že sa vo večerných hodinách mení zastávka na “geto”…
Ale to je už iný neriešený/alebo neriešiteľný/ problém.
Róbert Šimko IP 95.102.42.118 August 21st, 2009 15:23
Ako občan tohto mesta som zásadne proti tomu aby na mieste autobusovej stanice postavili ďalší hypermarket.
1. Na 20 tisícové mesto sú už 3 veľa
2. Už teraz sú skoro na jednej kope a ešte tam chcu vopchať ďalší
3. Neviem presne ako to bude s autobusovou stanicou, ale pocul som 2 verzie-
- vraj oproti kupalisku a zimnemu stadionu ( na koniec mesta pchať autobusovú stanicu som ešte nevidel, dosť, že vlakovka je už uplne v prdeli za mestom )
- alebo sa zmenší táto autobuska a ľudia z toho budu mať bordel ( stary ludia brutalny, keďže sú navyknutý na určitý systém )
Osobne si myslim, že by mesto mohlo vraziť peniaze aj do MHD lebo nie každý je mladý a vládze, sú tu aj starí ľudia a tí musia míňať nemalé peniaze za taxíky – napr.: byvame na z. fabryho. moja mamka je dôchodkyna, chodi o barlach a casto chodi do nemocnice. Dole aj spat domov sa nejak musi dostat a jedine riesenie je zavolat si taxik. cele ju to vyjde 4-5 € za cestu do nemocnice a spat…
a moja mamka nie je jedinym starsim a chorym clovekom v tomto meste…
…ale hlavneze budeme mat hypermarket, ktory nam aj tak netreba na perfektnom mieste autobusovej zastavky…
DAKUJEM
ROBERT SIMKO – Spevak a manager skupiny Robo Simko & MassRiot
Attila Zoller IP 84.224.10.234 odpovedá: August 21st, 2009 o 20:23
Robo…myslim si, ze by sme nemali riesit to, kolko hypermarketov je malo alebo dost…ved ked dopyt nie je, bud sa pojde s cenami nadol (z coho v neposlednom rade profituje najma obcan), alebo sa hypermarket zavrie…
Podla mna najdolezitejsie je otvorit vedeniu a poslancom oci problemom samotneho umiestnenia hypermarketu – ked sa sem uz silou-mocou chce niekto napchat.
Nadalej si vsak myslim, ze Tesco by malo byt vylucene, kedze nedodrzalo urcite terminy a robi si z ludi prdel…
Ta doprava (myslim mestska hromadna) nie je vymyslena najstastnejsie, zrejme sa tu ludia nepredbiehali v pripravach roznych studii, co by bolo pre ludi najlepsie. Roznavska MHD by mala byt pretransformovana ako celok…
pohlad z dobsinej IP 79.14.38.100 odpovedá: August 21st, 2009 o 22:12
k bodu 1.
dalsi “bolsevik”, ktory chce diktovat, kto ma ako nalozit so svojimi sukromnymi peniazmi, no trosicku ta ospravedlnuje to, ze si hudobnik a o tych je vseobecne zname, ze su to laviciari jak bejk este aj v Amerike, no iba ked nejde o ich vlastne peniaze
k bodu 2.
suhlas, pretoze o umiestneni, ci o tom, kde takyto objekt stat nema, uz obcan RV ma pravo hovorit a svoj nazor presadzovat
k bodu 3.
si este asi velmi mlady, ked si take nieco este nevidel , pretoze ta autobusova stanica tam bola dlhe roky, ci desatrocia pred tym, ako ju postavili (zhruba pred 10-12 rokmi) tam, kde stoji dnes
s MHD mas mozno pravdu, no tato tema nesuvisi s hypermarketom, treba zajst raz na rokovanie zastupitelstva a dat im navrh napriklad na zrusenie financovania basketbalu a vrazit tie peniaze do MHD, co povies Robo?
Judka IP 78.99.119.158 odpovedá: August 25th, 2009 o 12:23
Vždy sa cítim super, keď sa môj názor na určitého človeka zmení pozitívnym smerom. A keď je to ten Dušan Pavlík, na ktorého myslíme, tak je to pre mňa obrovské prekvapenie. Všetka moja úcta, len tak ďalej.
peter glasnák IP 91.127.30.120 August 23rd, 2009 8:17
Závidím Vám Rožňavčania (v dobrom), že vaša diskusia na stránkach http://www.inforoznava.sk je kultivovaná, má obsah a smerovanie. V diskusii sa rodia podnety, ktoré môžu byť zdrojom pre ďalšie napredovanie, ktoré potom má oporu vo väčšine.
Odvaha sa vyjadrovať verejne (aj keď mnohokrát anonymne), ale slušne, je svedectvom, že samospráva je správa veci verejných, ktorá má oporu v slušnej mlčiacej väčšine obyvateľov mesta, ktorí si ctia zákon. Ide o to, ako primäť väčšinu, aby začali ste sa ešte väčšmi prejavovať v aktivite vo veciach verejných a tým posilňovať občiansku spoločnosť.
Takáto diskusia je prejavom slobody, ale sloboda bez zodpovednosti nie je slobodou, a takú si nezaslúžime, lebo môže plodiť omnoho viac problémov, ako sú tie, ktoré práve v meste sa riešia.
Ludia a to sa vam páci polorozpadnutá autobusová stanica, ktoru mesto nevie opravit uz X rokov ? Nie ze by ste boli radi ze sa nasiel investor ktorý da okolie aj cesty do poriadku a tesco s billou budu mat konecne konkurenciu.
Michal Valaštek IP 78.99.132.36 odpovedá: August 26th, 2009 o 22:27
Jasné a namiesto polorozpadnutej zastrešenej zastávky dostaneme nezastrešenú novú ultra super zastávku + Unimobunku z veľkým nápisom Rožňava, rozumná zmena, namiesto zastrešenej a väčšej zastávky budeme mať malú a nezastrešenú, ale budeme mať skvelý kaufland kde je všetko lacnejšie a skvelé, uprednostníme kultúru cestovania pred super cenami. Ľudia uvedomte si Kaufland chce byť v Rožňave (nieje to žiadna charita žeby to bola ich dobrá vôla) a ak si dupneme že nechceme aby bol tam tak sa neurazí a neodíde ale nájde iné vhodné miesto lebo stále a vždy mu pôjde o to aby spravil biznis, a ak tu nebude mať predajné miesto tak žiaden a ani menší biznis nespraví!
brrrrrrrň
zase do RV priletelo UFFFFOOO a založili neaké hg n iezdooop ?
lide ta še zorientujte neee?
bo šitke mudreee iba na neeetete ináš zavináš a kua …..
je tu nuda………..
Som hrdy na to, ze som svoj “podpis” pripojil ako prvy…a ten pocet utesene narasta…
Zrejme tento problem ludom v Roznave nie je az taky lahostajny a pni poslanci takisto uvidia, ze ked uz vacsina z nich nestoji za volicmi, volicmi stoja za nimi pri SPRAVNOM rozhodovani sa…
[Reagovať]
iko IP 85.248.5.220 odpovedá:
August 10th, 2009 o 23:13
Tak rano som sa na to pozrel a teraz zdesene pozeram ze niektore mena zmizli az potom kukam ze uz su 4 strany.
Mohlo by sa to spravit aby bolo cele na jednej stranke nech to ma silnejsi efekt.
[Reagovať]
Belo Hefler IP 78.99.211.16 odpovedá:
August 10th, 2009 o 23:29
iko, už sme doplnili zoznam aj pod článok a budeme ho priebežne dopĺňať na konci každého dňa, takže bude o tom celkom jasný prehľad .-)
[Reagovať]
koolišek :D IP 78.136.184.96 odpovedá:
Júl 18th, 2010 o 20:11
ste všichni hloupí,nevidíte jaké by to mělo plusy.kauflandík,takovej levnej obchod..a pro chudé rožnavčany by to bylo jen dobrý…tak se probudte z toho vašho komunistického sna a nechte dveře otevřené trhové ekonomice
[Reagovať]
Gombás IP 95.105.176.71 odpovedá:
Júl 18th, 2010 o 22:07
Máš pravdu,
Tesco v RV je jedno z najdrahších na Slovensku ( veľmi slabé) ja by som dal preložiť!!! A potom v blízkosti povoliť dvojičku Kaufland – Lidl ,aby bola súťaž! Mám to odpozorované z iných miest…..funguje to:-)))
[Reagovať]
iko IP 85.248.5.221 odpovedá:
Júl 18th, 2010 o 22:21
Gombas, Gombas, rad by som si pozrel ako by si ich dal prelozit.
Ked uz by si ich prelozil, naco by si tam trepal miesto toho jedneho dalsie dva plechovky.
“Tesco v RV je jedno z najdrahších na Slovensku” – Preco si myslis ze roznavsky Kaufland by nebol najdrahsi na Slovensku?
[Reagovať]
Gombás IP 95.105.176.71 odpovedá:
Júl 19th, 2010 o 0:31
IKO,
máš pravdu, asi by sa to už teraz nedalo preložiť ( bolo to zlé rozhodnutie, postaviť Tesco vedľa centra ).Je fakt pravdou,že Kauflad+Lidl sa tlačí k Tescu vo väčšine prípadov!Sú fakt lacnejšíííí.
Písal som o ideálnom riešení:((( Tesco,Kaufland ,Lidl vedľa seba ,tam kde sa hlavné cestné siločiary pretínajú.
Szevasz.
[Reagovať]
koolišek :D IP 78.136.157.137 odpovedá:
August 8th, 2010 o 17:09
to, že by melo víc lidi praci,to vas vůbec nezajíma.aspon by prestali rodit ( pomalu uz aj bíli sou jak cikáni ) a šli konečne makat!!!!!
[Reagovať]
Ma to vobec zmysel? zrovna som si klikol na jeden zo suvisiacich clankov “Primátor a poslanci dostali od Rožňavčanov otvorený list” a je to ako cez kopirak. Dufam, ze to tak zas nedopadne.
[Reagovať]
Tibor Takáč IP 91.127.76.196 odpovedá:
August 11th, 2009 o 20:27
zmysel to ma urcite,
uz to podpisal dokonca aj znamy rodak a myslitel z Roznavy:
“Roman Kanala, mysliteľ, Ženeva”
[Reagovať]
147 mimo Roznavy.Bolo by dobre keby bola anketa aj pre a nie len proti.
[Reagovať]
a precu su tam aj ludia mimo roznavy? nic proti, ale neide tu hlavne o roznavcanov? nie nas to oslovuje najviac? co stym maju spolocne napr. krasnohorcania, betliar, gem. poloma atd. okrem toho ze pridu autobusmy do rv a tym to konci. im to do zivota nijak zvlastne nezasiahne.
[Reagovať]
Lelina IP 87.197.185.94 odpovedá:
August 18th, 2009 o 22:13
“Scage,cul ” Hlavne dochádzajúcim záleží ako sa dostanú autobusmi z práce a do práce. Pamätáte sa na autobusovú stanicu dole pri futbalovom ihrisku?
Viete,aké to bolo “zaujímavé behať cez celú Rožňavu na autobus?
Vyskušajte si to! Možno pochopíte.!? Množstvo študentov,ktorí denne prichádzjú do škôl. Autobusová stanica je na ideálnom mieste.A majú ,čo do toho hovoriť aj ľudia z Dobšinej,Štítnika .
[Reagovať]
pohlad z dobsinej IP 79.14.38.100 odpovedá:
August 19th, 2009 o 11:52
Lelina je asi zamestnana v Bille, lebo pise hluposti. My z Gemtexu to mame cez cele mesto teraz!!!
[Reagovať]
Lelina IP 87.197.185.54 odpovedá:
August 19th, 2009 o 21:58
“POhľad z Dobšinej”
Vážený pisateľ !
Všade vo svete doprava ide za ľuďmi.Dokonca aj vlakové stanice sú v centrách veľkých miest.U nás to bolo odsunuté v minulosti na perifériu.
Je veľmi dobré,že stanice sa posúvajú viac do centra ,kde je sústredený najväčší pohyb ľudí,školy,úrady atď. Rožňavská autobusová stanica má v porovnaní s inými veľkými mestami na Slovensku ( napr.Zvolen), dovolím si povedať, najlepšiu polohu . Ja viem,že Vám by iste vyhovovala stanica pri futbalovom štadióne. Obyvateľom sídliska JUH tiež na mieste obchodného komplexu. Že to máte cez celé mesto teraz,to je vina mestskej dopravy,ktorá by mala chodievať častejšie.Ja to nepíšem preto,že pracujem v Bille,ako VY uvádzate, pracujem mimo mesta a chodím autom,ale poznám ľudí,ktorí denne využívajú aut.dopravu. Nie sme všetci egoisti,ktorí myslia len na seba!
[Reagovať]
pohlad z dobsinej IP 79.14.38.100 odpovedá:
August 19th, 2009 o 22:34
idealne by to bolo, keby sa urobila nejaka mapa mimoroznavskych zamestnancov zamestnanych v Roznave a podla ich poctov a rozlozenia po meste by sa urcil nejaky idealny stred (tazisko),
stavim sa, ze by autobusova stanica nebola na dnesnom mieste a ze ten stred by bol blizsie k predchadzajucej stanici pri futbalovom ihrisku, ako k dnesnej pri Tescu
kto je uz len zamestnany od autobusovej stanice smerom na Kosice???
[Reagovať]
mamulienka111 IP 195.146.158.93 odpovedá:
August 26th, 2009 o 12:14
Problém sa týka, vo vzťahu k autobusovej stanici, celého okresu, celej cestovateľstkej verejnosti.
Rožňava je okresným mestom, v obciach okresu sa nenachádzajú obchody, školy, nemocnica, odborní lekári atď.
Žijem v obci Roštár, vzdialenej od okresného mesta 18 km.
Takže dobre viem, o čom ten problém je.
Je hrozné, že ďaleko od obytnej zóny je železničná stanica.
Myslím, že podrtobnejšie tie problémy rozvádzať nie je potrebné.
Kto chce, tomu rozumie. Je veľmi smutné, že okresné mesto myslí len a len na seba.
[Reagovať]
To je dobre,keď to podpisujú aj myslitelia. Aj myslivci.
[Reagovať]
co sa deje v RV je vecou RV
[Reagovať]
scage, cul, myslim, ze sa to tyka aj tych, ktori sem “iba” chodia autobusmi… ich to tiez ovplyvni, ked nebudu mat kde vystupit alebo nastupit. Okrem toho urcite vela ludi, ktori podpisuju z inych miest, maju s Roznavou nieco spolocne. Kazdy ma pravo sa podpisat.
[Reagovať]
Scage…
Ja som Roznavcan alebo nie?
Mal som pravo podpisat vyzvu ako prvy?
Suhlasim s Timikou…predsa aj Betliarcania ci Krasnohorcania chodia do Roznavy…
Nechcem tu vystupovat proti nikomu, ale je x “neroznavcanov”, ktorych sa problem tyka rozhodne viac ako ktorehokolvek Roznavcana.
Tu ide o predaj pozemkov, ktoreho nasledkom by bola okliestena autobusova stanica, co sa tyka aj takeho Roznavcana, ktory zije v Prahe, Bratislave, a chodi do RV trebars raz za dva mesiace – autobusom.
A zase…Krasnohorcania by sa urcite potesili, keby mali nejaky hypermarket pri Shellke
[Reagovať]
V mojom primerane dlhom zivote mi uz bolo umoznene cudovat sa nad kadecim, ale komentare typu “co sa deje v RV je vecou RV” je vazne na vyhladanie odbornej psychiatrickej pomoci.
Nehovorim, isto je normalne, ked sa ludia nechcu delit o zisk, vitazstvo, peniaze, manzela-ku, sperky, rad prace a podobne. Ale este nikdy som nepocula, aby niekto odmietol solidaritu. Teda vlastne v jednom filme je scena, ako bicovany podava spat bicik grofovi Revaymu. Ale to je komedia. Ja by som pre zmenu navrhla anketu o tom, ci ctena roznavska verejnost suhlasi, aby ludia, ktori z RV pochadzaju a poznaju mesto ako take, maju moralne pravo pridat svoj podpis. Zda sa, ze by som sa konecne mohla vynacudovat do sytosti .
Na zaver sa hlboko a uctivo ospravedlnujem za svoju drzost, ze som si dovolila svoj podpis pripojit .
[Reagovať]
no aby som tu trosku upravil
. nechcel som svojim prispevkom nikoho poburit, len ma trosku zaujalo, ze je tam vela ludi podpisanych, ktory nie su z rv, a tak ma napadlo, akoby sa oni citili (napr. betliar) keby ich starosta vyhlasil peticiu na zburanie obchodu, a cely betliar by bol proti, len 10tis hlasov z rv by bolo za. akoby dopadla peticia? zburaju obchod… takze, do uvahy by sa mali brat hlavne nazory roznavcanov, a az potom ludi s okolitych obci. a chapem, ze je lepsie mat autobusku tam kde je teraz, len hm, ako vyzera? cela je rozbyta, po veceroch strach a hroza tade ist, a podla mojho nazoru nie je ani kus historicka.
[Reagovať]
scage IP 212.5.205.202 odpovedá:
August 19th, 2009 o 9:28
joj aby som este doplnil
nie som za stavbu nejakej plechovej budu namiesto autobusky, to urcite nie.
[Reagovať]
andrea IP 212.242.182.99 odpovedá:
August 19th, 2009 o 11:11
1 .Ujasni si, co je peticia :
Peticia je listina, ktorou sa podpisani OBCANIA obracaju vo veciach verejneho alebo ineho spolocneho zaujmu na organy verejnej moci s navrhmi, ziadostami, vyzvami, pripadne staznostami ci protestom. Peticne pravo je jednym z nastrojov obcanov na kontrolu kompetentnych organov a presadzovanie verejneho zaujmu do rozhodovania.
Peticiu teda asi tazko bude vyhlasovat starosta.
Okrem toho, vsetci “votrelci” sa podpisali pod ZNENIE textu, ktory je zverejneny, tazko teda predpokladat, ze podpisuju proti. Treba trochu rozmyslat, hlava je dobry nastroj na zapalovanie svetla, ked mas plne ruky, ale inak aj na rozmyslanie moze posluzit.
2. nie som ani trochu poburena, som pobavena, co je rozdiel, taktiez nechcem nikoho poburit, to bozechran
[Reagovať]
pohlad z dobsinej IP 79.14.38.100 odpovedá:
August 19th, 2009 o 11:59
rozhodnu o tom samozrejme iba roznavcania, no poradit si mozu dat aj od myslitelov z genevy, ci z plesivca
[Reagovať]
Judka IP 84.47.30.126 odpovedá:
August 19th, 2009 o 16:23
Scage,
rozmýšľal si aspoň troška nad tým, prečo sú tam podpisy ľudí, ktorí nemajú trvalí pobyt v RV? Som presvedčená, že aj týchto ľudí sa táto problematika dotýka.
Rožňava nepozostáva len z tohto mesta, ale aj z okolitých dedín, ktorých nie je málo. Títo ľudia dochádzajú do nášho okresného mesta či za prácou, nákupmi, alebo lekárom.
V týchto dedinách majú ľudia z celého východného Slovenska chaty, na ktorých trávia celý svoj voľný čas a niektorí tu prežijú aj svoj dôchodkový vek. Ale majú trvalý pobyt v iných mestách. Títo ľudia dochádzajú do Rožňavy pravidelne, sama ich niekoľko poznám.
A ide tu aj o ľudí, ktorých rodné mesto je Rožňava, záleží im na tomto meste, ale pracujú v zahraničí. Ale zaujímajú sa o toto naše mestečko, a vracajú sa tu za rodinami. Ich sa táto problematika netýka?
A ohľadom toho príkladu Betliar a obchod : nedá sa porovnať niečo, čo je neporovnateľné…
[Reagovať]
Pre príklad si vizualizujte Revúcu. Po zrušení autobusky na margo nákupného centra to nemá ani hlavu, ani pätu.
Nedovoľme to v našom meste!
Cestujúcimi sú prevažne školopovinné deti a dôchodcovia a tí si hádam slušné a bezpečné cestovanie a priestory nástupiští zaslúžia.
Scage – práve, to že sa ozývajú ľudia ktorí cestujú z Betliara….. vedia čo hája! Aj keď súhlasím, že sa vo večerných hodinách mení zastávka na “geto”…
Ale to je už iný neriešený/alebo neriešiteľný/ problém.
[Reagovať]
Ako občan tohto mesta som zásadne proti tomu aby na mieste autobusovej stanice postavili ďalší hypermarket.
1. Na 20 tisícové mesto sú už 3 veľa
2. Už teraz sú skoro na jednej kope a ešte tam chcu vopchať ďalší
3. Neviem presne ako to bude s autobusovou stanicou, ale pocul som 2 verzie-
- vraj oproti kupalisku a zimnemu stadionu ( na koniec mesta pchať autobusovú stanicu som ešte nevidel, dosť, že vlakovka je už uplne v prdeli za mestom )
- alebo sa zmenší táto autobuska a ľudia z toho budu mať bordel ( stary ludia brutalny, keďže sú navyknutý na určitý systém )
Osobne si myslim, že by mesto mohlo vraziť peniaze aj do MHD lebo nie každý je mladý a vládze, sú tu aj starí ľudia a tí musia míňať nemalé peniaze za taxíky – napr.: byvame na z. fabryho. moja mamka je dôchodkyna, chodi o barlach a casto chodi do nemocnice. Dole aj spat domov sa nejak musi dostat a jedine riesenie je zavolat si taxik. cele ju to vyjde 4-5 € za cestu do nemocnice a spat…
a moja mamka nie je jedinym starsim a chorym clovekom v tomto meste…
…ale hlavneze budeme mat hypermarket, ktory nam aj tak netreba na perfektnom mieste autobusovej zastavky…
DAKUJEM
ROBERT SIMKO – Spevak a manager skupiny Robo Simko & MassRiot
[Reagovať]
Attila Zoller IP 84.224.10.234 odpovedá:
August 21st, 2009 o 20:23
Robo…myslim si, ze by sme nemali riesit to, kolko hypermarketov je malo alebo dost…ved ked dopyt nie je, bud sa pojde s cenami nadol (z coho v neposlednom rade profituje najma obcan), alebo sa hypermarket zavrie…
Podla mna najdolezitejsie je otvorit vedeniu a poslancom oci problemom samotneho umiestnenia hypermarketu – ked sa sem uz silou-mocou chce niekto napchat.
Nadalej si vsak myslim, ze Tesco by malo byt vylucene, kedze nedodrzalo urcite terminy a robi si z ludi prdel…
Ta doprava (myslim mestska hromadna) nie je vymyslena najstastnejsie, zrejme sa tu ludia nepredbiehali v pripravach roznych studii, co by bolo pre ludi najlepsie. Roznavska MHD by mala byt pretransformovana ako celok…
[Reagovať]
pohlad z dobsinej IP 79.14.38.100 odpovedá:
August 21st, 2009 o 22:12
k bodu 1.
dalsi “bolsevik”, ktory chce diktovat, kto ma ako nalozit so svojimi sukromnymi peniazmi, no trosicku ta ospravedlnuje to, ze si hudobnik a o tych je vseobecne zname, ze su to laviciari jak bejk este aj v Amerike, no iba ked nejde o ich vlastne peniaze
k bodu 2.
suhlas, pretoze o umiestneni, ci o tom, kde takyto objekt stat nema, uz obcan RV ma pravo hovorit a svoj nazor presadzovat
k bodu 3.
, pretoze ta autobusova stanica tam bola dlhe roky, ci desatrocia pred tym, ako ju postavili (zhruba pred 10-12 rokmi) tam, kde stoji dnes
si este asi velmi mlady, ked si take nieco este nevidel
s MHD mas mozno pravdu, no tato tema nesuvisi s hypermarketom, treba zajst raz na rokovanie zastupitelstva a dat im navrh napriklad na zrusenie financovania basketbalu a vrazit tie peniaze do MHD, co povies Robo?
[Reagovať]
Pozeram, ze medzi podpisanymi je aj Dusan Pavlik…
[Reagovať]
Judka IP 78.99.119.158 odpovedá:
August 25th, 2009 o 12:23
Vždy sa cítim super, keď sa môj názor na určitého človeka zmení pozitívnym smerom. A keď je to ten Dušan Pavlík, na ktorého myslíme, tak je to pre mňa obrovské prekvapenie. Všetka moja úcta, len tak ďalej.
A predsa sú všade výnimky…
Judka
[Reagovať]
Závidím Vám Rožňavčania (v dobrom), že vaša diskusia na stránkach http://www.inforoznava.sk je kultivovaná, má obsah a smerovanie. V diskusii sa rodia podnety, ktoré môžu byť zdrojom pre ďalšie napredovanie, ktoré potom má oporu vo väčšine.
Odvaha sa vyjadrovať verejne (aj keď mnohokrát anonymne), ale slušne, je svedectvom, že samospráva je správa veci verejných, ktorá má oporu v slušnej mlčiacej väčšine obyvateľov mesta, ktorí si ctia zákon. Ide o to, ako primäť väčšinu, aby začali ste sa ešte väčšmi prejavovať v aktivite vo veciach verejných a tým posilňovať občiansku spoločnosť.
Takáto diskusia je prejavom slobody, ale sloboda bez zodpovednosti nie je slobodou, a takú si nezaslúžime, lebo môže plodiť omnoho viac problémov, ako sú tie, ktoré práve v meste sa riešia.
[Reagovať]
Peter,
a odkial nam zavidis?
[Reagovať]
Ludia a to sa vam páci polorozpadnutá autobusová stanica, ktoru mesto nevie opravit uz X rokov ? Nie ze by ste boli radi ze sa nasiel investor ktorý da okolie aj cesty do poriadku a tesco s billou budu mat konecne konkurenciu.
[Reagovať]
Michal Valaštek IP 78.99.132.36 odpovedá:
August 26th, 2009 o 22:27
Jasné a namiesto polorozpadnutej zastrešenej zastávky dostaneme nezastrešenú novú ultra super zastávku + Unimobunku z veľkým nápisom Rožňava, rozumná zmena, namiesto zastrešenej a väčšej zastávky budeme mať malú a nezastrešenú, ale budeme mať skvelý kaufland kde je všetko lacnejšie a skvelé, uprednostníme kultúru cestovania pred super cenami. Ľudia uvedomte si Kaufland chce byť v Rožňave (nieje to žiadna charita žeby to bola ich dobrá vôla) a ak si dupneme že nechceme aby bol tam tak sa neurazí a neodíde ale nájde iné vhodné miesto lebo stále a vždy mu pôjde o to aby spravil biznis, a ak tu nebude mať predajné miesto tak žiaden a ani menší biznis nespraví!
[Reagovať]
brrrrrrrň
zase do RV priletelo UFFFFOOO a založili neaké hg n iezdooop ?
lide ta še zorientujte neee?
bo šitke mudreee iba na neeetete ináš zavináš a kua …..
je tu nuda………..
[Reagovať]